کد خبر : 1733817 | 07 بهمن 1399 ساعت 19:59 | 196.4K بازدید | 3 دیدگاه

پس از جنجال منچسترسیتی- استون ویلا؛

قانون آفساید در انگلیس تغییر کرد

کمیته داوران انگلیس تغییراتی در قانون افساید در لیگ برتر لحاظ کرده اند.

قانون آفساید در انگلیس تغییر کرد

به گزارش "ورزش سه"، دیدار هفته گذشته منچسترسیتی مقابل آستون ویلا که با برتری سیتیزن ها همراه شد حواشی فراوانی داشت و در صحنه گل برناردو سیلوا جنجال های فراوانی ایجاد شد. در نهایت این جنجال ها باعث شد امروز کمیته داوران لیگ برتر خبر از ایجاد تغییراتی جزئی در قانون آفساید بدهد.

 

1566288

 

در صحنه این گل زمانیکه توپ برای رودری ارسال شده بود این بازیکن در موقعیت آفساید قرار داشته و در حال خروج از این منطقه بود که در شرایط عادی این صحنه باید آفساید اعلام می شد، اما چون توپ در اختیار بازیکن حریف قرار گرفته بود داور حکم به ادامه بازی داد.

 

اما در همان لحظه تیرون مینگز دچار اشتباه شد و رودری که از آفساید خارج شده بود توپ را از بازیکن آستون ویلا ربود و در نهایت پاس او به برناردو سیلوا رسید تا ستاره پرتغالی دروازه ویلا را باز کند. این تصمیم به شدت باعث عصبانیت بازیکنان و کادر فنی آستون ویلا شد و در نهایت دین اسمیت، سرمربی این تیم نیز از زمین اخراج شد.

 

1566289

 

در ابتدا کمیته داوران لیگ برتر این تصمیم را تایید کرده و از داور دفاع کرد. اما امروز همین کمیته اعلام کرد تغییراتی در قانون آفساید انجام شده که از این هفته لحاظ خواهد شد. در قانون جدید اگر بازیکنی که در آفساید قرار داشته بلافاصله بعد از خروج از این موقعیت روی حرکت بازیکن حریف تاثیر بگذارد و توپ را از او بگیرد، این صحنه باید آفساید اعلام شود.

 

همچنین بازیکنی که این کار را انجام داده نیز جریمه خواهد شد. در واقع طبق قانون جدید، گل هفته قبل برناردو سیلوا به دلیل تلخف رودری آفساید بوده و رودری نیز به علت زرنگی و فرار از آفساید باید از سوی داور جریمه شود.

 

1566290

دیدگاه‌ها