کد خبر : 1735715 | 17 بهمن 1399 ساعت 12:36 | 21K بازدید | 1 دیدگاه

چهره‌های ویژه دربی سرخ‌های ایران

آخرین ناجی لشگر شکست خورده (عکس)

پرسپولیس پیروز دربی سرخ ایران شد. این تیم موفق شد با تک گل کاپیتان باتجربه خود از سد تراکتور گذشته و به اولین پیروزی خارج از خانه فصل خود دست یابد.

 آخرین ناجی لشگر شکست خورده (عکس)

به گزارش ورزش سه؛ تیم های تراکتور و پرسپولیس از ساعت 15 روز پنج شنبه در ورزشگاه یادگار امام، برگزار کننده حساس ترین دیدار هفته چهاردهم لیگ برتر بودند. پرسپولیسی ها شوکه از خبر درگشت علی انصاریان پای به این دیدار گذاشتند و برای دومین دیدار پیاپی با پیراهن مشکی بازی کردند. آنها که هفته گذشته با پیراهن مشکی ماشین سازی را شکست داده بودند، این بار هم موفق شدن با پیراهن مشکی، تراکتور، دیگر تیم فوتبال آذربایجان را شکست دهند. تراکتور در شرایطی که هفته گذشته مغلوب آلومینیوم در تبریز شده بود، در جبران این باخت ناکام مانده و یک بار دیگر در خانه شکست خورد.

 

چهره های ویژه ای دیدار حساس را در ادامه معرفی می کنیم:

 

یحیی گل محمدی؛ سعادت با پیراهن مشکی

 

یحیی گل محمدی، در سخت ترین دوره ممکن هدایت تراکتور را در لیگ هفدهم بر عهده گرفت. این تیم از حضور در نقل و انتقالات محروم بود و با جدایی چند ستاره اش، با دستی خالی وارد مسابقات شده بود. در چنین شرایطی بسیاری از مربیان پیشنهاد هدایت تراکتور را رد کردند اما یحیی با قبول یک ریسک بزرگ، روی نیمکت سرخ پوشان نشست. با به کارگیری تعدادی از بازیکنان تیم های پایه و در حالی که تیم به شدت از کمبود بازیکن رنج می برد، گل محمدی تراکتور را وارد مسابقات کرد اما در نیم فصل دوم با توجه به مشکلات و حواشی بسیار به همکاری اش با تراکتور خاتمه داد.

 

1569420


به این ترتیب، تقابل یحیی با تراکتور همواره تقابلی حساس و حیثیتی برای این مربی بوده است. البته تقابل با تراکتور علاوه بر این موارد، از نظر آماری هم برای یحیی، تقابلی دشوار به حساب می آید و این مربی بیش از همه تیم ها از تراکتور شکست خورده است. او تا پیش از این بازی، نتوانسته بود تراکتور را در تبریز شکست دهد و در هفت رویارویی که با این تیم داشت، متحمل پنج شکست شده و تنها دو مساوی کسب کرده بود. در چنین شرایطی و تنها یک روز بعد از درگذشت علی انصاریان، یحیی شاگردانش را برای تقابل با تراکتور به میدان فرستاد. شاگردان او در بازی روز پنج شنبه بی نقص کار کردند و موفق شدند با یک عملکرد قابل توجه و کاملا برتر نسبت به حریف، یک بر صفر پیروز شده و اولین برد در تبریز مقابل تراکتور را برای سرمربی شان به ارمغان بیاورند.

 

 

مسعود شجاعی؛ مرددتر از همیشه

 

مسعود شجاعی در شرایطی به عنوان بازیکن-سرمربی هدایت تراکتور را بر عهده گرفت که تصور نمی کرد کارش تا این اندازه کش پیدا کند؛ تصور اولیه او و البته همه تراکتوری ها این بود که نهایتا بعد از دو سه بازی، سرمربی جدید انتخاب می شود و مسعود دوباره به عنوان بازیکن به کار خود در این تیم ادامه خواهد داد. کسب چند نتیجه خوب و البته عدم توفیق باشگاه در جذب سرمربی ای که بتواند در این مقطع تیم را جمع و جور کند، باعث تداوم حضور مسعود به عنوان بازیکن-سرمربی شد. با توجه به طولانی شدن این پروسه، شجاعی که در دو بازی ابتدایی، ترجیح داده بود از کنار زمین به هدایت تیم بپردازد، دوباره وارد ترکیب شد و طی هفته های اخیر شاهد حضور ثابت او در ترکیب سرخ پوشان بوده ایم.

 

1569424


بعد از اینکه مسئولیت فنی تیم به مسعود سپرده شد، شاهد ارائه بازی های زیبا و کسب نتایجی خوب از تراکتور بودیم اما خیلی زود ورق برگشت و چند شکست تلخ، سرخ پوشان را از شرایطی که در حال رسیدن به صدر بودند به شرایطی رساند که در حال حاضر در تکاپوی سقوط نکردن به جمع تیم های میانه جدول هستند. شجاعی امید زیادی داشت که تیمش پرسپولیس را در تبریز شکست داده و شکست هفته گذشته مقابل آلومینیوم و البته شکست هفته یازدهم مقابل استقلال را جبران کند؛ این اتفاق نه تنها رخ نداد بلکه تراکتور در روزی که پرسپولیس تیم کاملا برتر میدان بود، چهارمین شکست خانگی خود را هم متحمل شد تا شجاعی مرددتر از همیشه به ادامه کار به عنوان بازیکن-سرمربی بیاندیشد.

 

 

حامد لک؛ پرواز در جهنم


حضور حامد لک در تبریز همواره، حضوری پر سر و صدا بوده است. او که دو فصل متفاوت را در لیگ های سیزدهم و چهاردهم با پیراهن تراکتور داشت، با توجه به اتفاقاتی که در دومین فصل حضورش در این تیم رخ داد، مورد غضب هواداران تراکتور قرار گرفت و پس از جدا شدن از این تیم، هر زمان که برای رویارویی با تراکتور در تبریز حضور می یابد، همه توجهات را به سمت خود جلب می کند. هواداران تراکتور که معمولا استقبال جالبی از لک نداشته اند، با توجه به شرایط فعلی و شیوع بیماری کرونا در ورزشگاه حضور نداشتند و حامد لک در غیاب آنها، نمایش بسیار خوبی داشت و موفق به ثبت ششمین کلین شیت خود در این فصل شد.

 

1569425

 

این دوازدهمین بازی لک برای پرسپولیس در این فصل بود و با بسته نگاه داشتن دروازه اش در این دیدار، توانست به آمار قابل توجه، کلین شیت در نصف دیدارهای این فصل دست یابد. دروازه بان پرسپولیس برای ثبت این کلین شیت، چندین بار با عکس العمل ها و البته خروج های به موقع خود، مانع از گلزنی تراکتوری ها شد. لک با چند پرش بلند در این دیدار، آمادگی بدنی بالای خود را هم به رخ کشید.

 

 

محمدرضا اخباری؛ ناجی غمگین

 

بازگشت محمدرضا اخباری به دروازه تراکتور، در بهترین روز ممکن رقم خورد چرا که اگر این گونه نمی شد، احتمال تحمیل یک شکست سنگین از جانب پرسپولیس بسیار زیاد بود. دروازه بان تراکتوری ها که به دلیل مصدومیت در نیمه اول بازی با گل گهر، زمین بازی را ترک کرد، هفته گذشته مقابل آلومینیوم هم غایب بود. با توجه به حساسیت بالای بازی با پرسپولیس اما تراکتوری ها ریسک نکردند و اخباری را با محافظ صورت به میدان فرستاند.

 

1569422

 

در حالی که نیمه اول این دیدار، دقایقی آرامی برای اخباری به دنبال داشت، حملات توفانی شاگردان یحیی در نیمه دوم، یکی از پرکارترین روزهای او را در فصل جاری رقم زد. پرسپولیس در این نیمه خیلی زود به گل رسید اما برخلاف عرف معمول، دست از حمله برنداشت و در روزی که تراکتور نتوانست در گلزنی موفق عمل کند، شاهد خلق انواع اقسام موقعیت های گل روی دروازه این تیم بودیم. محمدرضا اخباری اما به خوبی مقابل حملات بی امان پرسپولیس ایستادگی کرد و با سیوهای نجات بخش خود تیمش را از متحمل شدن شکستی سنگین نجات داد.

 

 

سید جلال حسینی؛ رکوردشکنی به یاد علی

 

در روزی که مهاجمان و هافبک های پرسپولیس علی رغم تلاش بسیار در گلزنی ناکام بودند و سد محکمی به نام محمدرضا اخباری را مقابل خود دیدند، سید جلال حسینی، مدافع باتجربه سرخ پوشان تک گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند. کاپیتان 39 ساله پرسپولیس در بهترین زمان ممکن تیمش را به گل رساند؛ او روی یک ارسال از روی ضربه ایستگاهی، ضربه سری را روانه دروازه اخباری کرد که مهار آن به غیرممکن میل می کرد.

 

1569423

 

این گل باعث شد تا سید جلال ضمن شکستن یک رکورد شخصی، یک رکورد را هم در بین پرسپولیسی ها به نام خود ثبت کند. او برای اولین بار در ۱۰ فصل حضورش در لیگ برتر موفق شد در یک دوره بیش از یک گل به ثمر برساند؛ ضمن اینکه مدافع باتجربه سرخ پوشان با زدن این گل در اولین روز از 39 سالگی اش، با 39 سال و یک روز، به مسن ترین گلزن تاریخ پرسپولیس تبدیل شد.

 

 

محمد عباس زاده؛ یک وابستگی دردسرساز!

 

محمدرضا عباس زاده در شرایطی به تراکتور پیوست که خیلی ها این انتقال را مورد نقد قرار داده و باشگاه تراکتور را بابت آن مواخذه می کردند. مهاجم شمالی تراکتور اما خیلی زود پاسخ منتقدین را داد و با گل های حساسی که به ثمر رساند، بعد از مدت ها این تیم را صاحب مهاجمی گلزن کرد.

 

1569421

 

در روزهایی که عباس زاده روی دور گلزنی قرار گرفته بود، تراکتور هم خوب نتیجه می گرفت و صدر را نشانه رفته بود، عادت به گلزنی های عباس زاده اما کار دست تراکتوری ها داد به گونه ای که آنها به جز مهاجم گلزن شان، گویا بازیکن دیگری ندارند که برایشان گلزنی کند! این عادت باعث شده تا در دو هفته اخیری که عباس زاده در گلزنی ناکام بوده، مقابل گل های زده تراکتور، یک خط تیره را شاهد باشیم. داشتن یک مهاجم گلزن و خطرناک، نعمت بزرگی است اما وابستگی بیش از حد به گلزنی تنها یک بازیکن نمی تواند عواقب مناسبی در پی داشته باشد. تراکتوری ها باید به خوبی این نکته را مورد توجه قرار دهند و برای روزهایی که عباس زاده در گلزنی ناکام بوده نیز برنامه هایی داشته باشند چرا که نمی توان همیشه روی نبوغ یک بازیکن حساب باز کرد.

 

سعید عبدی

دیدگاه‌ها