کد خبر : 1735988 | 18 بهمن 1399 ساعت 13:47 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

همه کارشناسان تاکید به اشتباه داور داشتند؛

امیدوار: اولین کارت زرد و قرمز عمرم را گرفتم

مدیر تیم آلومینیوم می‌گوید داور دیدار با سایپا در دادن اخطار و کارت قرمز به او اشتباه کرد.

امیدوار: اولین کارت زرد و قرمز عمرم را گرفتم

 

به گزارش "ورزش سه"، حمیدرضا امیدوار درباره اتفاقات روز گذشته دیدار آلومینیوم و سایپا که منجر به اخراج او از کنار زمین شد، اظهار کرد: گفت‌وگو و حتی بحث بین اعضای کادر فنی و بازیکنان در تمام مسابقات جزئی از فوتبال بوده و هست، اما کار درست این است که همه مباحث با رعایت احترام و اخلاق باشد. وظیفه مدیر تیم‌ها نیز آرام کردن مربیان و بازیکنان است و من هم برای انجام این کار تمام تلاشم را انجام دادم.

 

او ادامه داد: تلاش کردم تا هماهنگی لازم با نماینده فدراسیون فوتبال انجام شود و اگر هم موردی وجود داشت، به نماینده فدراسیون اطلاع می‌دادم؛ با توجه به اینکه تنش‌هایی در جریان مسابقه وجود داشت، مدیران هر دو تیم برای آرام کردن جو تلاش خود را انجام دادند؛ هیچ بحثی هم بین من و مدیر تیم سایپا نبود و کار خودمان را می‌کردیم، اما نمی‌دانم چرا به یکباره ما دو نفر کارت زرد گرفتیم.

مدیر تیم فوتبال آلومینیوم با بیان اینکه من از تصمیم داور تبعیت کردم، گفت: در تاریخ حضورم در ورزش و فوتبال حتی یک تذکر کتبی هم نگرفتم و طبیعی بود وقتی دیروز آن اخطار به من نشان داده شد، واکنش داشته باشم و ناراحت شوم چون هیچ کاری غیر از پایان دادن به تنش‌ها انجام ندادم. عجیب‌تر اینکه داور به فاصله یک دقیقه و نیم دومین کارت زرد را به من نشان داد تا در بازی دیروز، بنده اولین کارت زرد و اولین کارت قرمز در تاریخ دوران فوتبالی‌ام را بگیرم.

 

امیدوار تصریح کرد: تصمیماتی که داور در جریان مسابقه گرفت، موجب اعتراض نیمکت دو تیم شد و کادر فنی‌ها معترض بودند. نمی‌خواهم اسم شخصی را بگویم ولی یکی از مربیان سایپا لفظی به کار برد که ناراحتی کادرفنی ما را به همراه داشت و من هم رفتم تا این موضوع را به آقای محمودزاده، نماینده فدراسیون بگویم، اما در همین لحظه داور کارت زرد داد.

او یادآور شد: من به‌عنوان مدیر یک تیم می‌توانم به وسط زمین بروم و اعتراض کنم؟ مطمئنا نه؛ قانون می‌گوید من به نماینده فدراسیون اعتراضم را عنوان کنم، اما وقتی به سمت ایشان رفتم، داور من را اخراج کرد. بنده در مقام قضاوت نیستم، اما امیدوار هستم ارائه توضیحاتم به فدراسیون فوتبال، موجب جلوگیری از تضییع حق و حقوق بنده و تیم آلومینیوم شود.

 

مدیر تیم آلومینیوم تصریح کرد: تجربه در بازی‌های گذشته نشان داده که داور در مقام قضاوت است و کسی نباید به این مسئله خُرده بگیرد، اما داور هم نباید این اجازه را به خود بدهد که از موضع قدرت و موضع تندی با بازیکنان، مربیان و مدیران تیم‌ها صحبت کند. داور باید حتی اگر اشتباهی از کسی دید، به او متذکر شود و تنش‌ها را کمتر کند.

امیدوار در پایان راجع به مردود اعلام شدن گل اسماعیل شریفات مقابل سایپا عنوان کرد: با چند کارشناس داوری صحبت کردیم و صحنه گل مردود را به آنها نشان دادیم که همه آنها تاکید داشتند داور اشتباه کرده است.

دیدگاه‌ها