کد خبر : 1736843 | 22 بهمن 1399 ساعت 16:08 | 13K بازدید | 2 دیدگاه

انتظار برای دوئل دوباره شجاع و بونجاح (عکس)

با قرعه کشی مرحله نیمه نهایی جام امیر کاپ قطر، شجاع خلیل زاده یکبار دیگر با بغداد بونجاح روبرو خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، مراسم قرعه کشی مرحله نیمه نهایی رقابت های امیر کاپ قطر انجام شد و بدین ترتیب تیم های السد و الریان باید به مصاف هم بروند که این دیدار می تواند صحنه تقابل جذاب شجاع خلیل زاده بازیکن ایرانی الریان و بغداد بونجاح بهترین گلزن لیگ ستارگان قطر باشد.

 

در زمان حضور شجاع خلیل زاده در پرسپولیس، او 7 بار مقابل السد و بغداد قرار گرفت که حاصل این دوئل های تماشایی، 4 برد برای شجاع و 2 برد برای بونجاح بوده و یک بار نیز جدال این دو با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

ماجرای بغداد بونجاح و شجاع خلیل‌ زاده از لیگ قهرمانان در سال 2018 آغاز شد. جایی که دو تیم در مرحله رفت دور گروهی به مصاف هم رفتند. دیداری که با نتیجه 3 بر یک به سود السد به پایان رسید و البته بونجاح زننده 2 گل بود. شجاع در آن بازی روز موفقی را برابر بونجاح تجربه نکرد و در نهایت هم پرسپولیس بازی را به حریف قدرتمند قطری واگذار کرد.

 

 

1571175

 

پرده دوم از ملاقات خلیل‌زاده و بونجاح، ورزشگاه آزادی بود. پرسپولیس با گل به خودی مرتضی پورعلی‌گنجی توانست السد را شکست بدهد و به ‌عنوان تیم اول به مرحله حذفی صعود کند. در آن بازی، شجاع مأمور مهار بونجاح بود و البته روز موفقی را مقابل مهاجم الجزایری سپری کرد. او بغداد را از کار انداخت تا دروازه پرسپولیس هم از زهرهای گاه و بی‌گاه این مهاجم گلزن در امان بماند.

 

 

1571177

 

سومین رویارویی خلیل‌زاده و بونجاح در ورزشگاه جاسم بن‌حمد رقم خورد. پرسپولیس با انبوهی از بازیکنان محروم و مصدوم پا به زمین گذاشت و البته بازی را یک بر صفر برد. شجاع روی گل زده پرسپولیس هم نقش داشت. توپ ‌ربایی از ژاوی و ارسال پاس بلند به علیپور و سپس حرکت مهاجم پرسپولیس باعث شد تا داور به سود میهمان پنالتی بگیرد. پنالتی را علیپور زد و البته شجاع هم همراه با جلال حسینی در دفاع کم ‌نقص بازی کرد تا دروازه پرسپولیس بسته بماند.

 

پرسپولیس در بازی برگشت مرحله نیمه‌ نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبان السد بود. با بازگشت محمد انصاری به ترکیب، شجاع به سمت راست خط دفاع رفت و عملا در فاصله بیشتری نسبت به بونجاح بازی کرد. به همین دلیل دیگر از آن جنگ روانی و کل‌کل‌های شجاع و بونجاح خبری نبود. مهاجم الجزایری یک گل زد اما پرسپولیس با ضربه سیامک نعمتی آن را جبران کرد تا پرسپولیس به فینال برود و حریف کاشیما آنتلرز ژاپن شود.

 

پنجمین جدال این دو، به دیدار هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2019 بازمیگردد. السد و پرسپولیس در گروه D همگروه بودند و در بازی رفت، بغداد بونجاح با گل دقیقه 95 موفق شد تیمش را برنده از زمین خارج کند و شجاع روی مهار این مهاجم زهردار الجزایری ناکام بود. اما در بازی برگشت، خلیل زاده به خوبی از پس مهار بغداد برآمد و سرخپوشان با نتیجه 2 بر صفر موفق به شکست شاگردان ژزوالدو فریرا شدند اما نتایج بد پرسپولیس در بازی های ابتدایی باعث قرار گرفتن آنها در قعر جدول گروه و حذف از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شد.

 

1571176

 

اما در هفتمین و آخرین تقابل این دو، پرسپولیس و السد در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان فصل گذشته به مصاف هم رفتند. بغداد با یارگیری مستقیم شجاع عملا از کار افتاده بود و حرفی برای گفتن نداشت. در تک دیداری که تابستان امسال در ورزشگاه اختصاصی الریان برگزار شد، پرسپولیس با گل دقیقه 88 عیسی آل کثیر موفق به شکست شاگردان ژاوی شد و آنها با عبور از حریف سرسخت خود، به مصاف پاختاکور رفتند.

 

1571178

 


حالا یکبار دیگر بغداد بونجاح و شجاع خلیل زاده باید با یکدیگر تقابل کنند. شجاع در 7 مصاف قبلی، 4 بار مچ بغداد را خوابانده و باید دید این بار تقابل حساس این دو بازیکن، به سود کدام تیم به پایان می رسد.

 

 

1571179


در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی امیر کاپ قطر، الدحیل با علی کریمی به مصاف الغرافه خواهد رفت. این دیدارها 18 فوریه (پنج شنبه 30 بهمن) برگزار می شوند و دیدار فینال نیز 26 فوریه (جمعه 8 اسفند) به انجام خواهد رسید.

دیدگاه‌ها