کد خبر : 1737262 | 25 بهمن 1399 ساعت 10:38 | 24.8K بازدید | 1 دیدگاه

تساوی برابر وست بروم نقطه عطف منچسترسیتی؛

گواردیولا: حس کردم این دیگر تیمی نیست که می‌شناختم

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، در آستانه بازی امشب تیمش برابر تاتنهام، از جرقه ای که باعث بازسازی سیتی و موفقیت این تیم شد، صحبت کرده است.

گواردیولا: حس کردم این دیگر تیمی نیست که می‌شناختم

به گزارش "ورزش سه"، پپ گواردیولا می گوید که تساوی برابر وست برومویچ در ماه دسامبر او را بر آن داشت تا منچسترسیتی را از نو بسازد.

 

سیتیزن ها که صدرنشین لیگ برتر هستند، امشب با تاتنهام دیدار خواهند کرد. تاتنهام آخرین تیمی بود که توانست برابر شاگردان گواردیولا پیروز شود و سیتزین ها اکنون 22 مسابقه است که طعم شکست را نچشیده اند.

 

1571867

 

شکست 2-0 برابر تاتنهام در ماه نوامبر همواره به عنوان نقطه عطف سیتیزن ها نام برده شده اما  گواردیولا معتقد است که تساوی 1-1 برابر وست بروم بود که باعث شد او در نحوه کارش در سیتی تجدید نظر کند.

 

گواردیولا که از آنچه مشاهده کرده بود به شدت ناراضی بود، احساس کرد تیمش از اصول بسیار موفقیت آمیز قبلی خود فاصله گرفته و پس از آن با کادر مربیگری سیتی در مورد آنچه باید تغییر کند گفتگو کرد.

گواردیولا در پاسخ به این سوال که آیا شکست برابر تاتنهام بود که جرقه 22 بازی بدون شکست را برای سیتیزن ها زد، گفت: "این به طور خاص همان بازی نبود. بازی بعد از آن بود، بازی با وست برومویچ، که می توانستیم ببریم چون سه شانس فوق العاده در آخری بازی داشتیم. بعد از آن بازی من حس کردم که این دیگر آن تیمی نیست که من می شناختم. اصلا از چیزی که دیدم خوشم نیامد.

 

ما می توانستیم تاتنهام و وست بروم را ببریم، اما من شیوه بازیمان را دوست نداشتم. با دستیارانم صحبت کردیم و گفتم باید به همان اصول اولیه مان بازگردیم.

 

ما از آن زمان به بعد شروع به بازسازی و ترمیم ساختار تیم کردیم. در گذشته موفق شده بودیم و باید دوباره به بازی برمی گشتیم، توپ را سریع تر حرکت می دادیم، پاس های بیشتری می دادیم، بیشتر مالکیت توپ را نگه می داشتیم و کمتر با توپ می دویدیم."

 

1571866

 

این تنها گواردیولا نبود که از نمایش سیتی ناراضی بود. بازیکنان سیتی به رهبری کاپیتان این تیم، فرناندینیو، پس از اینکه در هفت مسابقه قبل از کریسمس امتیازاتی را از دست دادند، صحبت هایی بین خودشان راجع به لزوم پیشرفت انجام دادند.

 

نتیجه موفقیت چشمگیر سیتی و آمادگی بی نظیر این تیم بود که توانست رکوردی در تعداد پیروزی پیاپی در تمام رقابت ها در انگلیس به ثبت برساند. موفقیتی که به زعم گواردیولا حاصل تلاش جمعی است.

 

گواردیولا افزود: "ما یک بازیکن خاص برای بردن بازی ها نداریم. ما باید این کار را با هم انجام دهیم.

نکته خاص همه این ماجراها، تعهد بازیکنان بود. آنها با هم صحبت کردند و فکر کردند که باید بیشتر تلاش کنند و همین کار را هم کردند.

ما اینجا بازیکنانی داریم که وقتی اوضاع خوب پیش نمی رود، پا پیش می گذارند. وقتی همه چیز خوب پیش می رود که اوضاع آسان است. مشکل وقتی است که ما در رده دوازدهم جدول هستیم!

ما کاپیتانی داریم که بچه ها را صدا زد و گفت: این اوضاع خوب نیست. بهانه ها و تاکتیک ها و سرمربی و باشگاه را فراموش کنید، ما باید بیشتر تلاش کنیم. و آنها همین کار را کردند."

 

1571862

 

سیتی با پنج امتیاز بیشتر صدرنشین لیگ برتر است و امشب در ورزشگاه اتحاد میزبان تاتنهام خواهد بود. گواردیولا اما می گوید وقتی تصمیم به ایجاد تغییرات گرفت، قصدش صدرنشینی نبود. سرمربی اسپانیایی سیتی بازی به بازی پیش رفته و قصد دارد همچنان به این کار ادامه دهد. پپ معتقد است که از دست دادن امتیاز غیرقابل اجتناب است و بالاخره برای سیتی هم اتفاق می افتد اما او قصد دارد تا به متدهای خود اطمینان داشته باشد.

 

گواردیولا اضافه کرد: "ما گفتیم که بازی بعدی را ببریم و بعد ببینیم چه می شود. همه امتیاز از دست دادند و ما امتیاز از دست ندادیم و اینطوری خوش شانس بودیم که توانستیم صدرنشین شویم.

می خواهیم تا جایی که ممکن باشد به همین اصول ادامه دهیم. وقتی شکست بخوریم، که شکست هم خواهیم خورد چرا که این روندی که اکنون داریم استثنایی است. این اتفاق هیچوقت در انگلیس نیافتاده و برای همین است که اینقدر دشوار است.

ما هم در یک بازی شکست خواهیم خورد و در آن لحظه باید دوباره اصول خود را تقویت کنیم و دوباره برگردیم و آنچه را که در سه چهار سال گذشته انجام داده ایم، انجام دهیم."

دیدگاه‌ها