کد خبر : 1737672 | 26 بهمن 1399 ساعت 19:56 | 36.2K بازدید | 0 دیدگاه

تصاویر عجیب از فوتبال ترکیه

کشف نقطه پنالتی وسط باتلاق(عکس )

شاید یکی از عجیب ترین صحنه های فوتبال ترکیه، تلاش مارکائو برای یافتن نقطه پنالتی میان باتلاق استادیوم گالاتاسرای باشد.

 کشف نقطه پنالتی وسط باتلاق(عکس )

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه هفته بیست و چهارم رقابت های سوپرلیگ ترکیه، امروز تیم های گالاتاسرای و قاسم پاشا در استادیوم ترک تلکام آرنا به میزبانی گالا به مصاف هم رفتند که این دیدار برای آنها سخت پیش رفت. روز گذشته فنرباغچه به لطف گلزنی های ادامه دار مامه تیام مقابل فاتح کاراگومروک به پیروزی دست یافت و موقتا به صدر جدول صعود کرد و گالاتاسرای برای بازگشت به رده نخست، چاره ای جز پیروزی برابر حریف خود نداشت.


هوای برفی و بارانی استانبول، باعث شد تا این دیدار در سرمای صفر درجه و زیر بارش شدید برف برگزار شود به نحوی که چمن ورزشگاه نیز به دلیل جمع شدگی آب، باعث شد تا کیفیت خود را از دست داده و به باتلاقی عمیق تبدیل شود.

 

 

1572649

 

1572647


اما با این وجود، گالاتاسرای خیلی زود و در دقیقه 9 به گل رسید. کرم آکتورکوگلو موفق شد دروازه میهمان را باز کند. اما در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم آیزاک تلین گل تساوی را برای قاسم پاشا به ثمر رساند و این نتیجه تا دقایق پایانی پابرجا ماند.


فاتح تریم سرمربی کهنه کار گالاتاسرای در 20 دقیقه پایانی دست به انجام 5 تعویض زد و در نهایت در دقیقه 89 حملات پردامنه آنها منجر به اعلام یک خطای پنالتی شد. اما کیفیت بد زمین چمن و آب گرفتگی محوطه جریمه قاسم پاشا، باعث شده بود تا نقطه پنالتی دیده نشود و داور برای یافتن آن، مجبور به متراژ زمین شود.

 

 

1572648

 


پس از یافتن نقطه صحیح پنالتی، جمع شدگی آب در آن نقطه، باعث شد شرایط برای زدن پنالتی برای بازیکن گالاتاسرای مهیا نباشد و مارکوس دوناسیمنتو تکسیرا ملقب به مارکائو مدافع برزیلی و 24 ساله گالاتاسرای برای اینکه هم تیمی او ضربه پنالتی را از دست ندهد، با دست مشغول جمع آوری آب از محوطه جریمه قاسم پاشا شود.

 

1572651


هنری اونیه کورو هافبک نیجریه ای گالا نیز به کمک ماکائو آمد تا آنها بالاخره حجم زیادی از آب جمع شده روی نقطه پنالتی را پاک کرده و یک نوع عملیات غیرممکن را در سرمای استادیوم ترک تلکام آرنا انجام دادند.


در نهایت و پس از چند دقیقه تأخیر، مصطفی محمد این ضربه پنالتی را وارد دروازه قاسم پاشا کرد تا گالاتاسرای با یک پیروزی سخت در این دیدار، موفق شود هم امتیاز با فنرباغچه و به دلیل تفاضل گل بهتر، به صدر جدول بازگردد.

 

 

1572650

دیدگاه‌ها