کد خبر : 1738107 | 28 بهمن 1399 ساعت 19:30 | 36.4K بازدید | 0 دیدگاه

به یاد مهرداد و علی

شناسنامه فوتبال یک مملکت روی چمن آزادی (عکس)

دیدار نمادین بین تیم های منتخب 98 و بازیکنان سرخابی ها، با برتری تیم منتخب بازیکنان استقلال و پرسپولیس به پایان رسید.

شناسنامه فوتبال یک مملکت روی چمن آزادی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پس از درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، دوستان و هم بازیان این دو در ترکیب دو تیم منتخب 98 و منتخبی از بازیکنان استقلال و پرسپولیس با نام سرخابی ها، در استادیوم آزادی به مصاف هم رفتند تا یاد و خاطره آن دو عزیز تازه درگذشته را زنده نگه دارند.

 

1573290


این دیدار که با حضور تعداد زیادی از ستارگان فوتبال که در واقع شناسنامه فوتبال ایران محسوب می شوند، برگزار شد که در نهایت با برتری سه بر دو سرخابی ها به پایان رسید. تماشای دیداری که بزرگان فوتبال ایران از جمله علی دایی، خداداد عزیزی، علی کریمی، علیرضا منصوریان، کریم باقری و... در آن حضور داشتند، قطعا برای بینندگان تلویزیونی خاطره انگیز بود.

 


نسلی که پس از 20 سال موفق شد تیم ملی ایران را به جام جهانی برساند، جایگاه ویژه ای نزد عامه مردم داشت و دیدن اسطوره های فوتبال ایران درون زمین چمن ورزشگاه آزادی برای نسل های جدیدی که بازی این بزرگان را به چشم ندیده اند، قطعا جالب توجه بوده است.

 


این بازی که با توافق طرفین در دو وقت 40 دقیقه ای و با قضاوت مهدی سیدعلی آغاز شد، با شلیک دیدنی علی کریمی تماشاگران تلویزیونی و افراد حاضر در استادیوم را به وجد آورد. جایی که کریمی در دقیقه 24 پس از یک و دو وارد محوطه جریمه شد و با ضربه ای دیدنی طاق دروازه پرویز برومند را به لرزه درآورد.


دقایقی بعد جواد کاظمیان روی پاس بسیار خوب علی کریمی گل دوم را برای تیم سرخابی ها به ثمر رساند. در ادامه بهنام ابوالقاسم پور نیز از روی نقطه پنالتی گل سوم را به ثمر رساند و در دقایق پایانی نیمه نخست، رسول خطیبی با ضربه سر دیدنی اختلاف را کاهش داد و نیمه اول با نتیجه 3 بر یک به سود سرخابی ها به پایان رسید.

 

 

در این دیدار که تعداد تعویض ها نامحدود بود، بازیکنان پس از تعویض نیز دوباره به زمین مسابقه برمی گشتند. در نیمه دوم و در دقایق پایانی منتخب 98 صاحب دو ضربه پنالتی شد که اولی را کریم باقری از دست داد و ضربه او به آسمان زده شد و دومی را خداداد عزیزی به گل تبدیل کرد تا بازی با نتیجه 3 بر 2 به پایان برسد.


از نکات جالب این دیدار، شلیک دیدنی کریم باقری در نیمه نخست بود که از فاصله ای دور زده شد و توپ او به زیر طاق دروازه ابراهیم میرزاپور برخورد کرد و راهی به درون چارچوب تیم منتخب سرخابی ها پیدا نکرد. شلیک دیدنی باقری، فوتبالدوستان را به یاد شوت های این هافبک بزرگ فوتبال ایران انداخت که از آن فواصل دروازه تیم هایی نظیر کره جنوبی را باز کرده بود.

 

 

 


از دیگر اتفاقات خاص این دیدار، شادی ویژه جواد کاظمیان پس از گلزنی بود. این بازیکن بعد از باز کردن دروازه منتخب 98، پیراهنش را از تن درآورد که مشخص شد او در چهارگوشه بدنش شماره های 8، 24، 25 و 33 را به یاد علی انصاریان، هادی نوروزی، مهرداد میناوند و مهرداد اولادی بازیکنان سابق پرسپولیس که همگی از دنیا رفته اند، خالکوبی کرده است.


پیش از شروع بازی امروز و زمانی که بازیکنان دو تیم منتخب 98 و سرخابی به یاد علی انصاریان و مهرداد میناوند فاتحه ای قرائت می کردند، شاهد احساساتی شدن خیلی از آنها بودیم؛ بسیاری که در میان شان پژمان جمشیدی از همه بیشتر غمگین بود و به یاد دو دوست صمیمی اش از ته دل اشک می ریخت.

 


دیدار مهدی هاشمی نسب با علی پروین از دیگر اتفاقات خاص این بازی بود. در زمانی که پروین هدایت سرخپوشان پایتخت را برعهده داشت، مهدی هاشمی نسب در جنجالی ترین انتقال فوتبال ایران، از پرسپولیس به استقلال پیوست که یکی از دلایل این انتقال، اختلافات این دو نفر عنوان شده بود.

 


در تیم منتخب ۹۸ هم این بازیکنان به میدان رفتند: پرویز برومند، محمد خاکپور، کریم باقری، علیرضا منصوریان، سیروس دین محمدی، رسول خطیبی، علی دایی، خداداد عزیزی، علی اکبراستاد اسدی، رضا شاهرودی، مهدی هاشمی نسب، اسماعیل حلالی، علی لطیفی، علی اصغر مدیرروستا، ستار همدانی، احمد تقوی، رضا عنایتی. سرمربی: بیژن ذوالفقارنسب.

 

1573289


در تیم منتخب سرخابی‌ها هم این بازیکنان به میدان رفتند: ابراهیم میرزاپور، یحیی گل محمدی، رحمان رضایی، حسین کاظمی، محمد نوازی، علی کریمی، جواد کاظمیان، علی نیکبخت واحدی، بهنام ابوالقاسمپور، بهروز رهبری فرد، مهدی تارتار، مهدی امیرآبادی، ادموند بزیک، ابراهیم شکوری، رضا جباری، حسن خان محمدی، پژمان جمشیدی، عادل کلاه کج. سرمربی: علی پروین

 

1573288

 

 

دیدگاه‌ها