کد خبر : 1738408 | 30 بهمن 1399 ساعت 11:12 | 29.6K بازدید | 5 دیدگاه

طارمی ایران- پرتغال را در پرتغال جبران کرد! (عکس)

مهدی طارمی در ثانیه 61 دیدار پورتو مقابل یوونتوس، دروازه بانوی پیر را باز کرد تا تیمش را در آستانه یک پیروزی شیرین قرار دهد.

به گزارش "ورزش سه"، مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، برای هواداران ایرانی جذابیت خاصی داشت. مهدی طارمی که هفته هاست فوتبال پرتغال را به قبضه درآورده و در دیدارهای متوالی و پشت سر هم برای اژدهاها گلزنی می کند، باید مقابل پرافتخارترین تیم ایتالیایی قرار می گرفت.

 

1573823


یوونتوس که بیشترین عنوان قهرمانی در ایتالیا را دارد و سالهاست که به صورت متوالی در کشور چکمه به قهرمانی می رسد، چندین سال است که رویای قهرمانی در چمپیونزلیگ را در سر می پروراند و جذب بازیکنانی نظیر کریستیانو رونالدو، موراتا، کیه زا و... با هدف رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان صورت گرفت.


پورتو برای تقابل با تیم پرستاره و چند صد میلیون یورویی یوونتوس کار سختی در پیش داشت. در ثانیه 61 بود که پاس رو به عقب بنتانکور برای شزنی سنگربان یووه، با تعقیب توپ از سوی طارمی مواجه شد و مهاجم ایرانی پورتو با شم بالای خود، موفق به باز کردن دروازه بیانکونری شد تا تیم سرجیو کونسیسائو را باز کند.

 

1573824


گلزنی مهدی طارمی در این دیدار، ناخودآگاه ذهن هواداران فوتبال در ایران را به جام جهانی 2018 روسیه برد. جایی که ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی این رقابت ها، برای صعود به مرحله بعدی، باید از سد پرتغال و کریستیانو رونالدو عبور می کرد. هر چقدر در ابتدا این کار مشکل و سخت به نظر می رسید اما رفته رفته و با پیش رفتن بازی، ایران تا مرز شکست دادن یاران رونالدو نیز پیش رفت ولی این امر میسر نشد.


پس از آنکه انریکه کاسرس داور پاراگوئه ای این دیدار با بررسی VAR یک خطای پنالتی به سود ایران اعلام کرد، کریم انصاری فرد در دقیقه 93 موفق به گشودن دروازه روی پاتریسیو شد تا امیدها به اردوی تیم ملی ایران برای پیروزی در این دیدار برگردد و چند دقیقه پایانی باقیمانده به اوج حساسیت برسد.

 

1573825


در دقیقه 94 بود که ایران صاحب یک موقعیت ایده آل شد. توپ به سامان قدوس رسید و شوت پشت محوطه جریمه این بازیکن پس از برخورد به مدافع پرتغال، مقابل پای مهدی طارمی قرار گرفت. مهاجم بوشهری تیم ملی که سدریک سوارس را در کنار خودش می دید، با پای غیرتخصصی ضربه اش را به توپ وارد کرد ولی شوت طارمی تنها تور بیرونی دروازه روی پاتریسیو را به لرزه درآورد.


در حالیکه جمعیت زیادی از تماشاگران حاضر در استادیوم که در ضلع مخالف قرار داشتند با تصور باز شدن دروازه پرتغال به هوا برخاستند، اما به قول پیمان یوسفی دقایق عجیب و غریب فوتبال ایران به دلخواه مردم پیش نرفت و توپ طارمی راهی به دروازه پرتغال پیدا نکرد تا آه و حسرت برای ایرانی ها باقی بماند و تیم کارلوس کی روش از صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی باز بماند.


اما شب گذشته طارمی فرصت بزرگ از دست رفته مقابل پرتغال را این بار در خاک این کشور به نوع دیگری جبران کرد. مهاجم بوشهری پورتو در مصافی تک به تک با شزنی این بار پیروز بود و با گلی که در همان ثانیه های ابتدایی به ثمر رساند، علاوه بر هواداران پورتو، فوتبالدوستان ایرانی را نیز خوشحال کرد. حالا همگان منتظر درخشش دوباره طارمی در بازی برگشت و در آلیانز تورین هستند.

دیدگاه‌ها