کد خبر : 1740638 | 11 اسفند 1399 ساعت 14:25 | 122K بازدید | 1 دیدگاه

در پی یورش پلیس به باشگاه بارسلونا

تبعات بارساگیت؛ بارتومئو دستگیر شد

جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس سابق باشگاه بارسلونا، به اتهام نقش داشتن در پرونده موسوم به بارساگیت، دستگیر شد.

تبعات بارساگیت؛ بارتومئو دستگیر شد

به گزارش "ورزش سه"، رسانه های اسپانیایی خبر دادند که نیروهای پلیس با حضور در محل باشگاه بارسلونا مشغول تفتیش و جستجوی دفاتر این باشگاه و جمع آوری مدارکی در رابطه با پرونده "بارساگیت" که همچنان تحت بررسی است، هستند.

 

 

 

1577514

 

 

کادنا سر گزارش داده که چندین مامور پلیس و بازرس صبح امروز وارد باشگاه بارسلونا شده و در حال انجام بازرسی هستند. اگر چه هنوز اطلاعات چندانی در مورد یافته های این بازرسان به بیرون درز پیدا نکرده است.

در ماه ژوئن گذشته نیز افسران پلیس تفتیش و بازرسی دیگری را به دستور قاضی پرونده که بررسی بارسا گیت را بر عهده دارد، انجام داده بودند.

اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده است نشان می دهد که این بازرسی نیز به پرونده "بارساگیت" مربوط است.

 

1577501

 

بارسا گیت نامی است که به یک ماجرای عجیب اطلاق شده؛ رسوایی ریاست سابق بارسا که در ماه فوریه گذشته فاش شد. بر اساس اطلاعات درز کرده به رسانه‌ها مشخص شد هیئت رییسه بارسلونا و جوزپه ماریا بارتومئو رییس پیشین این تیم، یک شرکت را استخدام کرده بوده تا در شبکه‌های اجتماعی علیه فوتبالیست‌ها و شخصیت‌هایی که هیئت رئیسه به هر دلیلی لازم می‌دید به آنها حمله شود، سمپاشی کند. گفته می‌شود مسی و پیکه و خانواده هایشان و چندین بازیکن دیگر بارسا از جمله کسانی بودند که علیه شان تبلیغ منفی شده است.

 

کمپانی که توسط باشگاه بارسلونا برای این کار استخدام شده بود، I3 Ventures بود که علاوه بر خراب کردن وجهه مخالفان بارتومئو، در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و فیس بوک به حمایت از او می پرداخت. از دیگر شرکت هایی که در این رسوایی دست داشتند می توان به ان‌اس‌جی سوشال ساینس ونچر، تانترا سافت، دیجیتال ساید و بیگ دیتا سولوشنز اشاره کرد.

تحقیقات در مورد این پرونده همچنان ادامه دارد و بازرسی امروز نوکمپ نیز در ادامه همین روند بود.

 

1577533

 

بارتومئو، رییس پیشین بارسا، که اعتبارش در ارتباط با این رسوایی به شدت خدشه دار شده بود، در بیانیه اعلام کرد که با هیچ کمپانی ای برای تخریب وجهه یا حمایت از کسی در شبکه های اجتماعی هیچ قرارداد و همکاری ای نداشته است.

اما فاش شدن این رسوایی و کشیده شدن موضوع به روزنامه ها موجب شد تا موجی از استعفا در میان مقامات بارسا به وجود بیاید و در نهایت بارتومئو نیز از سمت خود برکنار شد.

 

 

1536152

 

 

در ادامه در ماه ژوئن گذشته قاضی آدریانا گیل که رسیدگی به این پرونده را بر عهده دارد، شکایت پلت فرم Dignitat Blaugrana را به اتهام ادعای مدیریت غیرمنصفانه و / یا وجود فساد مالی در میان برخی از مدیران بارسلونا را پذیرفت. در تابستان بازرسان به درخواست قاضی پرونده برای جمع آوری اطلاعات در مورد بارساگیت دفاتر این باشگاه را مورد بازرسی قرار دادند. امروز صبح نیز برای دومین بار اسناد و مدارک باشگاه بارسلونا مورد بازرسی قرار گرفت.

نتیجه تحقیقات اولیه به کارگیری این شبکه توسط هیئت رییسه بارتومئو را رد کرد، اما تحقیقات همچنان ادامه دارد و ممکن است در بازرسی جدید مدارک تازه ای در این مورد کشف شود.

 

طبق گزارش رسانه های اسپانیایی، پس از پایان تحقیقات پلیس دقایقی پیش جوزپ ماریا بارتومئو رئیس سابق باشگاه در منزل خود بازداشت شد. اسکار گرائو مدیر اجرایی سابق بارسا نیز از سوی پلیس دستگیر شده است. همچنین گومز پونتی  مدیر سابق بخش قضایی بارسلونا نیز در زمره بازداشت شدگان قرار دارد.

طبق ادعای کادنا سر دستگیر این سه نفر استراتژی پلیس کاتالونیا بوده تا به این طریق قادر به از بین بردن هیچ مدرکی علیه خود نباشند. این دستگیری کاملا غافلگیر کننده بوده و این سه پس از تفهیم اتهام و به قید وثیقه تا ساعاتی بعد آزاد خواهند شد.

دیدگاه‌ها