کد خبر : 1741617 | 15 اسفند 1399 ساعت 19:52 | 56.5K بازدید | 1 دیدگاه

مایکل اوون:

مانه خود را به زمین نینداخت تا صلاح پنالتی نزند

مایکل اوون، ستاره سابق لیورپول، معتقد است که در دیدار شب گذشته لیورپول برابر چلسی، سادیو مانه در یک صحنه می توانست خطای پنالتی بگیرد، اما به دلیل رقابتی که با صلاح بر سر کسب کفش طلا دارد، این کار را نکرد.

مانه خود را به زمین نینداخت تا صلاح پنالتی نزند

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار شب گذشته لیورپول برابر چلسی، در یک صحنه در محوطه جریمه آبی ها سادیو مانه و آنتونیو رودریگو، مدافع چلسی، با یکدیگر برخوردی داشتند و ستاره سنگالی لیورپول به جای اینکه خود را به زمین بیندازد تا یک ضربه پنالتی بگیرد، تمام تلاشش را کرد تا سر پا بماند و به این ترتیب لیورپول را از یک ضربه پنالتی که می توانست این تیم را از شکست 1-0 نجات دهد، محروم کرد.

 

مایکل اوون معتقد است که مانه خود را به زمین نینداخته چرا که نمی خواسته محمد صلاح از روی نقطه پنالتی گل بزند. لیورپول در نهایت در این بازی با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و پنجمین شکست پیاپی خود در آنفیلد را کسب کرد. به رغم نیاز مبرم قرمزها به گل در بازی شب گذشته اوون می گوید که مانه به جای اینکه تمام تلاش خود را برای رسیدن به گل بکند، فرصت گلزنی را که ممکن بود به هم تیمی او داده شود به عمد خراب کرد تا در رقابت بر سر کفش طلا یک گل دیگر را به محمد صلاح تقدیم نکند.

 

1578951

 

اوون گفت: "یک موقعیت در نیمه اول به وجود آمد که احتمالا تمام هواداران لیورپول در سراسر جهان فکر کردند که پنالتی! باورم نمی شد که او خود را به زمین نینداخت.

من طرفدار این حرکت نیستم اما در حالت عادی می بینید که مهاجمین در چنین موقعیتی خود را به زمین می اندازند. واقعا می خواهم بدانم او چه فکری داشت؟ فکر کرد: "یک دقیقه صبر کن! خودم باید گل بزنم. چون اگر الان زمین بخورم یک پنالتی دیگر نصیب مو صلاح می شود!"

ما همه می دانیم که مهاجمان چقدر بازیکنان رقابتی هستند. همه می دانیم که مهاجمان چقدر ،به نوعی، خودخواهند. این دو بازیکن در چند سال گذشته با هم بر سر کسب کفش طلا رقابت کرده اند."

 

با وجود مشکلاتی که لیورپول با آنها دست به گریبان است، صلاح در حال حاضر آقای گل لیگ برتر است. او 17 گل به ثمر رسانده، دو گل بیشتر از برونو فرناندز که در رده دوم قرار دارد. مانه با هفت گل در رده بیستم جدول گلزنان این فصل لیگ برتر است.

 

1578950

 

صلاح در فصل 18-2017 برنده کفش طلا شد و در فصل بعد او و مانه و پیرامریک اوبامیانگ به صورت مشترک برنده این جایزه شدند.

 

اوون در ادامه افزود: "من فقط حدس می زنم و ممکن است اصلا حدس من درست نباشد. شاید هم او فکر می کرد که می تواند بازیکن حریف را دور بزند و به سمت دروازه شلیک کند، یا فکر می کرد که این فرصت او برای گلزنی است.

رابطه او و صلاح بسیار رقابتی است. ممکن است این تئوری خیلی دور از ذهنی باشد اما ما قبلا هم دیده ایم که این دو وقتی یک نفرشان موقعیت خیلی بهتری از دیگری دارد، به هم پاس نمی دهند و این موضوع مرا به فکر انداخته است."

دیدگاه‌ها