کد خبر : 1743554 | 24 اسفند 1399 ساعت 11:52 | 47.2K بازدید | 3 دیدگاه

در پی تصمیم AFC؛

ایران میزبانی بحرین را زیر سوال برد

کنفدراسیون فوتبال آسیا، علیرغم اعلام آمادگی ایران، بحرین را به عنوان میزبان بازی های دور مقدماتی جام جهانی گروه C برگزید. این تصمیم با اعتراض ایران و عراق مواجه شده است.

ایران میزبانی بحرین را زیر سوال برد

به گزارش "ورزش سه"، دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران، و مهدی طارمی، یکی از عالی رتبه ترین بازیکنان ملی پوش ایرانی در سطح جهان، تصمیم AFC برای برگزاری بازی های مقدماتی جام جهانی در بحرین، وقتی که در تابستان این بازی ها از سر گرفته شوند، را زیر سوال بردند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هفته گذشته به ایران اطلاع داد بحرین میزبان بازی های باقیمانده گروه C در دور دوم این رقابت ها خواهد بود. عراق، کامبوج و هنگ کنگ دیگر کشورهای حاضر در گروه C هستند.

 

مهدی طارمی، مهاجم پورتو، در شبکه های اجتماعی خود AFC را متهم به غرض‌ورزی و گرفتن تصمیمات ضد ایرانی کرد و پرسید چرا میزبانی به بحرین داده شده است آن هم درست زمانی که دمای هوا در این کشور به 38 درجه سلسیوس و یا 100 درجه فانهایت خواهد رسید.

 

1582055

 

طارمی در توییتر خود نوشت: "دارم به این فکر می کنم که تصمیمات ای اف سی علیه فوتبال ما کی تمام خواهد شد!

گرمای بحرین و چندین دلیل دیگه باعث میشه به این فکر کنم که چرا اونجا آخه! همچنان تو فکرم که چرا این تصمیمات تمامی نداره! عمری تاسف خوردیم اینم روش"

 

اسکوچیچ سرمربی ایران نیز که در فوریه سال 2020 هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت و جانشین مارک ویلموتس شد، نیز در شبکه های اجتماعی تصمیم AFC را زیر سوال برد و نوشت که این تصمیم به نفع تیم های حاضر در این گروه نیست.

 

اسکوچیچ در بخشی از بیانیه بلند خود در اینستاگرام نوشت: "در جلسه ای که برای صحبت درباره به تعویق انداختن مسابقات برگزار شده بود هیچ مقدمه‌ای، نماینده بحرین شروع به صحبت از میزبانی کرد که کاملاً باعث حیرت‌زدگی من شد.

به نظر من AFC می‌بایست راهکاری پیدا می‌کرد که به نفع همه باشد - و نه یک تیم - و تصمیمی سازگار با روح ورزش می‌گرفت. اما در نهایت، تمام تیم‌ها باید با ما مواجه شوند و ما هم بدون‌شک حضوری قدرتمندانه خواهیم داشت و بر این موقعیت فائق خواهیم آمد."

 

1582056

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخی به این انتقادات نداد. در گروه C عراق در رده نخست قرار دارد و بحرین دوم است. ایران که سابقه حضور در دو جام جهانی قبلی را دارد، در رده سوم است و با یک بازی کمتر، پنج امتیاز کمتر از دو تیم پیشتاز دارد.

تنها تیم های صدرنشین در هر هشت گروه در دور دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی، به طور مستقیم به مرحله بعد ازپین رقابت ها صعود خواهند کرد.

پس از اینکه شیوع ویروس کرونا باعث شد تا تمام مسابقات مقدماتی جام جهانی در آسیا به تعویق بیافتند، این دیدارها قرار است از 31 ماه مه تا 15 ژوئن (10 خرداد تا 25 خرداد) برگزار شوند.

 

منبع: رویترز

دیدگاه‌ها