کد خبر : 1743974 | 26 اسفند 1399 ساعت 09:41 | 15.3K بازدید | 1 دیدگاه

بازنگری؛ در بحرین به جام جهانی صعود کردیم

انتخاب بحرین به عنوان میزبان بازی های باقی مانده گروه C مقدماتی جام جهانی 2022 اعتراض ایران را بهمراه داشته است.

بازنگری؛ در بحرین به جام جهانی صعود کردیم  

به گزارش "ورزش سه"، البته برخی نسبت به این انتخاب روحیه انتقادی ندارند و حتی می گویند با توجه به میزان امکانات در شهر تهران؛ از جمله تعداد استادیوم های با کیفیت و هم چنین زمین تمرین انتخاب کنفدراسیون فوتبال آسیا منطقی بوده است. این را می شود در حرف های دیروز یحیی گل محمدی جستجو کرد. 

 

بعد از سردی روابط سیاسی ایران و بحرین آخرین بار بحرین در سال 2016 میزبان یک تیم ایرانی بود. در آن سال بحرین به عنوان میزبان جام ملت های جوانان آسیا انتخاب شده بود و ایران یکی از 16 تیم حاضر در این مسابقات بود. بحرین تصمیم داشت در اسفند ماه امسال هم جام ملت های نوجوانان آسیا را میزبانی کند و برای برگزاری بازی ها در شرایط کرونایی آماده شده بود که تصمیم فیفا مبنی بر لغو جام جهانی در سال 2021 و موکول کردن آن به سال 2023 موجب شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا جام ملتهای نوجوانان این قاره در سال 2021 را لغو کند و البته اعلام کرد مسابقات در سال 2023 هم به میزبانی بحرین برگزار می شود. 

 

در سال 2016 و پیش از آغاز بازی ها در بحرین زمزمه هایی مبنی بر عدم اعزام تیم ملی جوانان به شهر منامه وجود داشت اما کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران اطمینان خاطر دارد که هیچ مشکلی برای تیم ملی جوانان در شهر منامه رخ نخواهد داد و بحرین موظف است به شکل شایسته ای از ایرانی ها طبق قوانین میزبانی کند و همین هم شد؛ در آن برهه از زمان کادر فنی تیم ملی جوانان میزبانی بحرین از تیم ملی جوانان ایران را مطلوب ارزیابی کردند و از همه مهمتر اینکه جام ملت های جوانان آسیا در بحرین با اتفاقات خوبی برای ایرانی ها همراه بود. تیم ملی جوانان ایران در روز نخست بازی ها در برابر قهرمان دوره قبل بازی ها یعنی قطر با مربیگری سانچس یک بر یک مساوی کرد در حالی که یک نیمه ده نفره بازی کرد. در برابر ژاپن هم به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت در حالی که توپ رضا شکاری از خط دروازه ژاپن رد شده بود. برتری یک بر صفر در برابر یمن رای به حضور ایران در مرحله یک هشتم نهایی داد و در نهایت برتری دو بر صفر ایران در برابر ازبکستان موجب شد تا تیم ملی جوانان بعد از 16 سال به جام جهانی جوانان صعود کند. 

 

1582612

این تصویر تیم ملی جوانان در استادیوم ملی شهر منامه است. بعداز شکست دو بر صفر ازبک ها و صعود به جام جهانی جوانان در سال 2017

 

انتخاب بحرین به عنوان میزبان بازی های باقی مانده تیم ملی به معنی بر باد رفتن رویای صعود به جام جهانی نیست؛ بدون شک اگر تهران هم به عنوان میزبان بازی ها انتخاب می شد تیم ملی مجبور بود در استادیوم خالی از تماشاگر به میدان برود. به خصوص که در مسابقات بین المللی اینطور نیست که تماشاگران بتوانند با حضور در خانه های مشرف به استادیوم بایستند و تیم را تشویق کنند و یا همانند بازی های لیگ برتر افراد زیاد غیر مسئول در کنار یا جاجای استادیوم حاضر شوند و در مواقع لازم تیم را تشویق کنند. تیم ملی می تواند حتی این انتخاب را به فال نیک بگیرد. بدون شک صعود به جام جهانی و دور افتخار با پرچم سه رنگ و مقدس ایران در بحرین برای تیم ملی واعضای کادر فنی حلاوت دیگری خواهد داشت. تیم ملی در خاک هر کشوری توانمندی شکست تیم هایی چون عراق و بحرین را نداشته باشد به جام جهانی صعود نکند بهتر است به این خاطر که قرار است در جام جهانی در برابر بهترین تیم های جهان بایستد. همان طور که در جام جهانی 2018 با اسپانیا و پرتغال دو تیم شاخص جهان مسابقه داد. البته بارها و بارها در مصاحبه اسکوچیچ خواندیم تیم ملی در هر نقطه ای از جهان به میدان برود آماده رویارویی با حریفان و صعود به جام جهانی است.

دیدگاه‌ها