کد خبر : 1744483 | 28 اسفند 1399 ساعت 17:00 | 150.5K بازدید | 31 دیدگاه

برد با درخشش تازه واردها

پرسپولیس 2- نفت 1؛ برای قهرمانی کافی نبود!

شاگردان یحیی گل محمدی در یک بازی سخت و نفسگیر، موفق شدند نفت را در آزادی شکست دهند و صدرنشینی خود در پایان سال 99 را جشن بگیرند.

پرسپولیس 2- نفت 1؛ برای قهرمانی کافی نبود!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس که نمایش برتری را نسبت به حریف خصوصا در نیمه اول به اجرا گذاشته بود، در ادامه با اخراج سیامک نعمتی شرایط را علیه خود دید تا در آستانه از دست دادن موقعیت برد باشد. با این حال این بازی در لحظات پایانی با مدیریت بازیکنان این تیم با همان برتری دو بر یک خاتمه یافت تا این تیم در پایان سال 99 صدرنشین لیگ بیستم لقب گیرد.

 

 

استادیوم آزادی                    تماشاگر: پروتکل کرونا (بدون تماشاگر)
داور:  بیژن حیدری ؛   کمک داوران: علی میرزابیگی – سید یعقوب حجتی – محمد عطایی ؛ کمک داور اضافی ۱و۲: علی صفایی – وحید صالحی ؛  ناظر: محمود رفیعی

 

 

ویدیو: خلاصه بازی پرسپولیس تهران 2 - نفت مسجد سلیمان 1

 

 

 

اخطار:
 

محمد بلبلی (۷)- فرهاد مجد(۸)-محمد مهدی محبی(۳+۹۰) از نفت مسجد سلیمان

مهدی شیری (۵۱)- سیامک نعمتی (۷۳)- سید جلال حسینی (۸۰) از پرسپولیس

 

 

اخراج

 

سیامک نعمتی (۷۵) از پرسپولیس

 

 

 

ترکیب پرسپولیس:

حامد لک
سیدجلال حسینی
محمدحسین کنعانی زادگان
مهدی شیری(۶۰- احسان پهلوان)
سعید آقایی
میلاد سرلک
احمد نوراللهی
امید عالیشاه(۶۰- سیامک نعمتی)
مهدی ترابی
وحید امیری
شهریار مغانلو(۷۹- فرشاد فرجی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

 

 


ترکیب نفت مسجدسلیمان:

فرهاد مجد

مجتبی مقتدایی(۸۳- عباس بوعذار)

مصطفی ناییج پور

سعید کریمی(۷۵- سیروان قربانی)

سجاد جعفری(۴۶- محمد مهدی محبی)

محمد بلبلی(۹۱- وحید خشتان)

محمد مهدی احمدی

نیما انتظاری

میثم تهی دست

ساسان حسینی(۷۵- فرید بهزادی کریمی)

مهران امیری

سرمربی: داریوش یزدی

 

 

شرح گل

 

پرسپولیس 1 نفت مسجدسلیمان 0 : (دقیقه 32، مهدی ترابی) : ارسال از سمت چپ توسط سعید آقایی با ضربه سر تمام کننده مهدی ترابی به گل اول این بازی و پرسپولیس تبدیل شد.(ویدیو)

 

 

 

 

پرسپولیس 1 نفت مسجدسلیمان 1: (دقیقه 53، میثم تهیدست): روی ارسال کرنر و تاثیری که یکی از بازیکنان نفت داشت، تهیدست در موقعیتی ایده آل فرصت ضربه زدن یافت که آن را به گل تساوی تیمش تبدیل کرد.(ویدیو)

 

 

 

 

پرسپولیس 2 نفت مسجدسلیمان 1: (دقیقه 68، وحید امیری): توپ‌ربایی پهلوان و موقعیت سازی توسط شهریار مغانلو، وحید امیری را در آستانه دروازه خالی صاحب موقعیت گل کرد تا پرسپولیس به گل دوم و برتری خود دست یابد.(ویدیو)

 

 

 

 

شرح بازی:

 

بازی تدافعی نفت مسجدسلیمان جواب نداد و این پرسپولیس بود که با قدرت خط هجومی خود شرایط را علیه حریف کردند. ترابی به عنوان ستاره سرخ‌ها بارها در موقعیت گلزنی و گلسازی قرار داشت و موفق شد با گرفتن یک پنالتی تیمش را در موقعیت برد قرار دهد اما عالیشاه آن را از دست داد. 

در ادامه پرسپولیس با سود بردن از مهدی شیری در سمت راست و سعید آقایی در سمت مقابل به دنبال ارسال به سمت دروازه و دستیابی به گل بود که در نهایت نیز به این موقعیت دست یافت و ارسال آقایی از سمت چپ با ضربه سر مهدی ترابی، گل اول را برای شاگردان یحیی گل محمدی شکل داد.

پرسپولیس بعد از این گل هم در چند فرصت مناسب به دنبال دستیابی به گل بعدی خود بود که ضربات سر نوراللهی و امیری راهی به سمت دروازه نفت مسجدسلیمان نبرد تا در نهایت این تیم با همان تک گل ترابی برنده راهی رختکن شود. نفت مسجدسلیمان بعد از دریافت گل البته از لاک دفاعی خارج شد و به دنبال جبران این گل بود که یک بار بلبلی از روی ضربه ایستگاهی دروازه لک را به خطر انداخت که با واکنش گلر پرسپولیس نتوانست به هدف خود دست یابد.

 

 

 

 

پرسپولیس که با گل مهدی ترابی و به عنوان برنده وارد زمین شده بود، در نیمه دوم خیلی زود گل تساوی را دریافت کرد. شاگردان یحیی گل محمدی که نمی خواستند برتری و سه امتیاز خود را در آخرین بازی سال 99 از دست رفته ببینند، بار دیگر حملات خود را روی دروازه حریف تدارک دیدند و در نهایت این وحید امیری بود که گل دوم را به نام خود کرد.

یحیی که با ایجاد تغییراتی در فاز میانی تیمش در جستجوی برد در این بازی بود، ناگهان  شرایط را علیه خود دید و سیامک نعمتی که تنها دقایقی از حضورش در زمین گذشته بود با دریافت دو کارت زرد با فاصله زمانی کم، اخراج شد. 

این اتفاق باعث شد تا پرسپولیس در موقعیت دفاعی قرار گیرد و نفت برای جبران به دنبال گل دریافتی باشد.

 

 

لحظات حساس

 

دقیقه 6: اشتباه مدافع نفت مسجدسلیمان توپ را پشت محوطه جریمه به مهدی ترابی رساند و در شرایطی که این بازیکن قصد ضربه زدن را داشت، با برخورد شدید با دروازه بان، حیدری به سود این تیم خطای پنالتی اعلام کرد.
دقیقه 8: پنالتی اعلام شده برای پرسپولیس را امید عالیشاه نواخت که ضربه‌اش را به بیرون زد تا این فرصت ایده آل از دست سرخپوشان برود.

دقیقه 25: ضربه ایستگاهی توسط بلبلی برای نفت مسجدسلیمان که با واکنش حامد لک این ضربه عالی در کنج دروازه راهی کرنر شد.

دقیقه 34: ارسال از سمت راست با مهدی شیری با ضربه سر احمد نوراللهی همراه شد که اینبار توپ از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 38: ارسال توسط سعید آقایی اینبار با ضربه سر وحید امیری از فاصله کمی نسبت به تیرک عمودی راهی اوت شد تا سرخ‌ها برای دستیابی به گل دوم ناکام بمانند.

دقیقه 48: شهریار مغانلو با ضربه ای دیدنی از پشت محوطه جریمه قصد گشودن دروازه نفت مسجدسلیمان را داشت که این ضربه با برخورد به تیرک افقی راهی به گل نیافت.

دقیقه 50: امید عالیشاه اینبار با واکنش دیدنی گلر نفت مسجدسلیمان برای گلزنی ناکام ماند و ضربه او راهی کرنر شد.

دقیقه 58: روی ضدحمله نفت مسجدسلیمان صاحب موقعیت شد که بلبلی در ضربه پایانی ناکام ماند و توپ با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه 66: ارسال از وحید امیری در موقعیت ضدحمله با حضور به موقع نوراللهی در محوطه جریمه و ضربه سر این بازیکن از نقطه پنالتی به راحتی در اختیار گلر نفت مسجدسلیمان قرار گرفت.

دقیقه 88: پرسپولیس در موقعیت ضدحمله با پاس در عمق ترابی برای امیری صاحب موقعیت شد که در آخرین لحظه تکل مدافع نفت مسجدسلیمان مانع از گلزنی این تیم شد.

 

 

 

 

نکات ویژه:

 


کمال کامیابی نیا که در بازی قبلی مقابل مس نوین کرمان در جام حذفی موفق به گلزنی شده بود، بار دیگر روی نیمکت حاضر شده است.

فرشاد فرجی خرید تازه این تیم از شهرخودرو، برای اولین بار در لیست پرسپولیس حاضر شده و روی نیمکت در انتظار دستیابی به فرصت است.

 

 

1583360

 

تیم داوری این بازی با حضور بیژن حیدری، علی میرزابیگی، سید یعقوب حجتی و محمد عطایی عکسی به یادگاری پیش از بازی در استادیوم آزادی ثبت کردند.

 

 

شهریار مغانلو دیگر خرید این فصل پرسپولیس نیز در کنار مهدی ترابی اولین بازی خود در لیگ بیستم را مقابل نفت مسجدسلیمان پشت سر خواهند گذاشت.

نیما انتظاری، برادرزاده سهراب انتظاری مهاجم اسبق پرسپولیس در تیم نفت مسجدسلیمان در پست هافبک دفاعی برابر این تیم قرار خواهد گرفت.

سیامک نعمتی در بازی رفت دو تیم پنالتی تیمش را از دست داد تا دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دهند.

 

 

نیمکت امروز پرسپولیس پر ستاره و با بازیکنان جذابی شکل گرفته است؛ کامیابی نیا، نعمتی از جذاب‌ترین چهره‌های نیمکت نشین پرسپولیس در این بازی هستند.

 

 

 

ترابی در اولین بازگشت خود به لیگ برتر اینبار با پیراهن شماره 21 گلزن پرسپولیس لقب گرفت و اینچنین با استقبال یحیی گل محمدی مواجه شد تا جشن گل خود را پایان دهد.

 

 

 

حامد لک به دنبال تکرار کلین شیت خود در بازی رفت است. او قادر خواهد بود به سریال کلین‌شیت‌های خود در این فصل تداوم بخشد؟

 

 

یحیی گل محمدی در روز تولد خود از امید زیادی برای دستیابی به برد دارد تا تیمش با صدرنشینی نیز سال 99 را به پایان برساند و باید دید قادر به این مهم خواهد بود یا خیر.

 

دیدگاه‌ها