کد خبر : 1744495 | 28 اسفند 1399 ساعت 16:59 | 71K بازدید | 3 دیدگاه

مثلثی که محرم را قهرمان 99 کرد

سپاهان 2- تراکتور صفر؛ گلزن، گل‌نخور و پدیده!

تیم فوتبال سپاهان در یک دیدار حساس و تعیین کننده توانست باز هم با ارائه یک بازی منطقی و هوشمندانه، تراکتور را دبل کند و با صدرنشینی سال 99 را با ثبت آمارهای بسیار خوب به پایان برد.

سپاهان 2- تراکتور صفر؛ گلزن، گل‌نخور و پدیده!

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان هفته هفدهم لیگ برتر را با پیروزی 6 گله مقابل آلومینیوم اراک تمام کرده بود، با این حال به دلیل گل های زیادی که شاگردان نویدکیا در هفته های ابتدایی فصل دریافت می کردند، با اینکه هم امتیاز با پرسپولیس در عدد 34 ایستاد، رتبه دوم را به خود اختصاص داده بود. امروز سپاهانی ها برای پایان سال با قهرمانی باید در صورت پیروزی پرسپولیس، با یک گل بیشتر نسبت به شاگردان یجیی گل محمدی در نقش جهان پیروزی می شدند و همین کار را هم انجام دادند. بازی با برتری سپاهان آغاز شد و خیلی زود خرید جدید سپاهان یعنی احسان حاج صفی توانایی هایش را به رخ کشید و گل اول بازی روی ارسال مواج او و ضربه سر سجاد شهباززاده در دقیقه 19 ثبت شد.

 

این پایان کار در نیم اول بود. رسول خطیبی اما نمی خواست این نتیجه پابرجا بماند و در شروع نیمه دوم دو مهره تهاجمی را وارد زمین کرد تا روند بازی را به سود تیم خودش عوض کند. تراکتور در نیمه دوم تا پیش از اخراج اکبر ایمانی که در دقایق 68 و 70 دو کارت زرد گرفت،

 

امیدوارانه برای جبران نتیجه و کسب حداقل یک امتیاز تلاش می کرد ولی پس از اخراج ایمانی شرایط سخت تر شد. با این حال روی اشتباه امید نورافکن تراکتور صاحب ضربه پنالتی شد؛ پنالتی ای که پیمان بابائی نتوانست به گل تبدیل کند تا همه چیز دوباره به سود میزبان شود. در ادامه یاسین سلمانی جوان مستعد این روزهای باشگاه سپاهان که یکی از تعویضی های این مربی بود، گل دوم را با یک شوت زیبا در دقیقه 81 ثبت کرد تا سپاهان به دلیل گل زده بیشتر نسبت به پرسپولیس 37 امتیازی، با همین تعداد امتیاز صدر جدول را در پایان سال 1399 در شرایطی به نام خودش بزند که بهترین گلزن لیگ را تیم سپاهان معرفی کرد؛ آنها بیشترین گل زده مسابقات را با اختلافی معنی دار ثبت کردند و درنهایت با پوشش ضعف های خود در خط دفاعی توانستند از پرسپولیس قهرمان بلامنازع فوتبال ایران طی 4 سال اخیر پیشی بگیرند تا همه در شروع سال جدید در انتظار رقابتی حساس و نقس گیر میان دو تیم بزرگ ایران در ادامه مسابقات باشند.


پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹؛ سپاهان – تراکتور؛ ورزشگاه نقش جهان
داوران : پیام حیدری- حسن ظهیری – مهدی الوندی – رحیم حاجیلو 
کمک داور اضافی ۱و۲: ایمان کهیش – امید جمشیدی
 ناظر: سعید بطحایی

 

ترکیب سپاهان مقابل تراکتور

  • پیام نیازمند
  • محمد نژادمهدی
  •  عزت‌الله پورقاز (88- گولسیانی)
  • دانیال اسماعیلی‌فر  (88- منصوری)
  • امید نورافکن
  • محمد کریمی
  • سروش رفیعی
  • احسان حاج‌صفی
  • محمدرضا خلعتبری (66- سلمانی)
  • محمد محبی (90- ترکمان)
  • سجاد شهباززاده

سرمربی: محرم نویدکیا

 

ترکیب تراکتور برابر سپاهان

  • محمدرضا اخباری
  • محمدرضا خانزاده
  • ابوالفضل رزاق‌پور (73-صیاد کوکبی)
  •  میثم تیموری
  • میلاد فخرالدینی
  • اکبر ایمانی
  • حمید بوحمدان (46- سامان نریمان جهان)
  • مهدی تیکدری
  • محمد قادری (73- محمد مسلمی پور)
  • اشکان دژاگه (81-مسعود شجاعی)
  • محمد عباس‌زاده (46- پیمان بابایی)

سر مربی: رسول خطیبی

 

کارت زرد 
محمد محبی دقیقه 55 سروش رفیعی 88 سپاهان 

اکبر ایمانی دقیقه 58 میلاد فخرالدینی 84 تراکتور

 

 

اخراج

اکبر ایمانی دقیقه 60 تراکتور

 

شرح گل 
سپاهان (1-0):
فقط 19 دقیقه برای احسان حاج صفی کافی بود تا اولین پاس گلش را در بازگشت به سپاهان ارسال کند. ارسال احسان که به صورت مواج به نقطه کور مدافعان تراکتور ارسال شده بود، با ضربه سر بسیار خوب سجاد شهباززاده به گل اول بازی و گل شانزدهم این بازیکن در لیگ بیستم تبدیل شد. محمدرضا اخباری هیچ واکنشی روی این توپ نداشت.

 

سپاهان (2-0): پس از اینکه تراکتور 10 نفره شد، آنها فرصت ایجاد تساوی را در بازی داشتند ولی پیام نیازمند ضربه پنالتی را گرفت و چند دقیقه بعدتر یاسین سلمانی بازیکن تعویضی محرم نویدکیا گل دوم بازی را با یک شوت زیبا وارد دروازه تراکتور کرد تا با ایجاد تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس، جشن پایان سال سپاهانی ها کامل شده باشد.

 

دقایق حساس:

دقیقه 13: شوت سرکش امید نورافکن با شیرجه بلند محمدرضا اخباری به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 45: شوت سرکش محمد کریمی از روی خط محوطه جریمه با اختلاف اندکی راهی اوت شد.

 

دقیقه 54: ارسال دقیق احسان حاج صفی از مقابل عزت پورقاز و سجاد شهباززاده عبور کرد و این دو بازیکن نتوانستند با یک تک ضربه اختلاف بازی را دو گله کنند.

دقیقه 69: سامان نریمان جهان روی خطای عجیب نورافکن در محوطه جریمه سرنگون شد و پیام حیدری در شرایطی که عزت پورقاز در صورت دخالت نکردن نورافکن به راحتی می توانست توپ را بگیرد، نقطه پنالتی را در میان اعتراض کاپیتان سپاهان نشان داد.

دقیقه 70: پیام نیازمند پنالتی ای که امید نورافکن به سادگی تقدیم تراکتوری ها کرده بود را مهار کرد تا برای اولین مرتبه در جمع طلایی پوشان موفق به انجام این مهم شده باشد.

دقیقه 90: دو سه ضربه متوالی توسط سجاد شهباززاده و سپس مهدی ترکمان به دروازه تراکتور زده شد ولی موقعیت خطرناکی ایجاد نکرد.

 

 

شرح بازی:


تیم‌های سپاهان و تراکتور در حالی به مصاف یکدیگر می‌رفتند که سپاهان با توجه به کورسی که با پرسپولیس برای صدرنشینی راه انداخته است نیاز به هر ۳ امتیاز این دیدار داشت. محرم نویدکیا در این دیدار از حضور احسان حاج صفی، بمب نقل و انتقالاتی این فصل هم بهره می‌برد، بازیکنی که اتفاقاً در دقیقه ۱۹ دیدار با یک ارسال زیبا زمینه ساز گل سجاد شهباززاده شد تا سپاهان مزد بازی برتر خود در ابتدای بازی را بگیرد. سپاهان پس از گل به خوبی بازی را تا انتهای نیمه نخست کنترل کرد و حتی چند موقعیت نصفه و نیمه برای دو برابر کردن برتری خود داشت.

 

سپاهان که کاملاً شناور و با تاکتیک‌های متنوع برابر تراکتور بازی می‌کرد در نیمه دوم هم کاملاً از حریف خود بهتر بازی را آغاز کرد. در سوی دیگر تراکتور که برای زدن گل تساوی تلاش می‌کرد در دقیقه ۶۰ اکبر ایمانی را به دلیل دریافت اخطار دوم، آن هم دو دقیقه پس از اخطار اول از دست داد تا در ادامه بازی با یک یار کمتر برای زدن گل تساوی تلاش کند.

 

اما در حالی که بازی کاملاً متعادل و کم خطر دنبال می‌شد یک پنالتی بحث برانگیز به سود تراکتور می‌توانست ورق بازی را به سمت شاگردان خطیبی بچرخاند اما این پیام نیامند بود که ضربه پنالتی بابایی را گرفت تا سپاهان را پیروز نگه دارد. حدود ۱۰ دقیقه پس از مهار پنالتی توسط نیازمند، این یاسین سلمانی بود که با یک شوت زیبا برتری سپاهان را دو برابری کرد تا یک پیروزی مطمئن ۲ بر صفر حاصل کار سپاهان در این دیدار باشد.

سپاهان با پیروزی دو گله در این دیدار با توجه به اینکه پرسپولیس در دیگر دیدار هفته با نتیجه ۲ بر یک برابر نفت مسجد سلیمان به پیروزی رسید توانست به لطف گل زده بیشتر نسبت به پرسپولیس به صدر جدول صعود کند.

 

اتفاق ویژه:

پیروزی در این دیدار و کسب ۳ امتیاز، سپاهان را در ادوار ۲۰ ساله لیگ برتر به امتیاز ۱۰۰۰ رساند. سپاهان پس از استقلال و پرسپولیس سومین تیمی است که در تاریخ لیگ برتر هزار امتیازی می‌شود.

 

در حاشیه

* احسان حاج صفی که در دیدار هفته هفدهم با پیراهن تراکتور مقابل نساجی مازندران به میدان رفته بود، در هفته هجدهم با بازوبند کاپیتانی مقابل تیم سابقش قرار گرفته است.

* در10 دقیقه ابتدایی سپاهان عملکرد بهتری داشته ولی نتوانسته موقعیت جدی گلزنی ایجاد کند.

*محمدرضا حسینی وینگر تاثیرگذار  و ارزشمند تیم فوتبال سپاهان به دلیل 4 کارته شدن این مسابقه را از دست داده است و محروم مهم طلایی پوشان به شمار می رود.

*محمد نژادمهدی که در بازی رفت زننده تک گل تیمش در ورزشگاه یادگار امام بود و به طلسم نبردن هفت ساله سپاهانی ها در این ورزشگاه خاتمه داد، پس از هفته ها نیمکت نشینی حالا چند هفته ای می شود که اینبار با عزت پورقاز زوج تشکیل داده و در کنار هم شرایط بسیار خوبی برای طلایی پوشان در بخش دفاعی ایجاد کرده اند.

* در دقیقه 14 شاهد برپایی گرد و خاک عجیبی در ورزشگاه نقش جهان بودیم؛ گرد و خاکی که به دلیل نیمه کاره رها شدن قسمت های بیرونی این ورزشگاه قدیمی ایجاد شد. البته محمدرضا ساکت مدیرعامل جدید سپاهان تاکید کرده که ورزشگاه نقش جهان را به مجموعه ورزشی نقش جهان تبدیل خواهد کرد و این مشکلاتی که در حال حاضر دارد را از بین می برد.

* احسان حاج صفی در بازگشت به سپاهان توسط محرم نویدکیا در پست هافبک دفاعی بازی می کند و زوج محمد کریمی در این پست است.

* این دیدار هفتمین قضاوت پیام حیدری در لیک بیستم به شمار می رود. او پیش تر در جریان تساوی یک بر یک طلایی پوشان اصفهانی مقابل فولاد نیز در ورزشگاه نقش جهان حاضر شده بود.

* شاگردان محرم نویدکیا با توجه به تساوی یک بر یک پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان که تا دقیقه 60 این مسابقه بر بازی حاکم است، با صدرنشینی به رختکن رفت.

* رسول خطیبی در شروع نیمه دوم با بیرون کشیدن بوحمدان و عباس زاده و بازی دادن به بابائی و سامان نریمان جهان به دنبال کسب حداقل یک امتیاز از ورزشگاه نقش جهان است.

* رسول خطیبی سرمربی تیم فوتبال تراکتور به دلیل اعتراض به تصمیم پیام حیدری پس از اخراج اکبر ایمانی با کارت زرد مواجه شد.

*سروش رفیعی که تا پایان هفته هجدهم دو بار به دلیل 4 کارته و 3 کارته شدن با محرومیت مواجه شده و از خشن ترین بازیکنان لیگ به شمار می رود، در مصاف با تراکتور موفق شد روی خلاقیت و تکنیکی که دارد، موجب اخراج هافبک تراکتور شود.

* رسول خطیبی که پس از اخراج اکبر ایمانی به شدت نسبت به تصمیم داور مسابقه اعتراض داشت، در لحظه اخراج هافبک تیمش کارت زرد اول را گرفت و در وقت های اضافی هم کارت زرد دوم را گرفت تا از زمین مسابقه اخراج شود.

دیدگاه‌ها