کد خبر : 1745182 | 03 فروردين 1400 ساعت 15:55 | 126.4K بازدید | 37 دیدگاه

پرسپولیس پنجم آسیا شد، استقلال یازدهم (عکس)

براساس جدیدترین رده بندی تیم های باشگاهی از دیدگاه سایت فوتبال دیتابیس، بایرن مونیخ در رده بهترین تیم های جهان ایستاده است.

به گزارش "ورزش سه"، وب سایت تحلیلی فوتبال دیتایس که اقدام به انتشار رده بندی برترین تیم های باشگاهی در سراسر جهان می کند، در جدیدترین رده بندی منتشر شده خود، بایرن مونیخ را برترین تیم فوتبال جهان می داند. در این رده بندی، منچسترسیتی نیز به رده دوم صعود کرده و رئال مادرید نیز با 5 پله صعود در جایگاه سوم است. 


نکته جالب درخصوص این رده بندی، جهش بزرگ اینترمیلان است که با آنتونیو کونته در صدر جدول رده بندی سری آ قرار گرفته و مدعی اصلی قهرمانی است. آنها با 7 پله صعود به رده چهارم و بالاتر از بارسلونا رسیده اند. منچستریونایتد و چلسی نیز به ترتیب با 19 و 26 پله صعود، پرش بزرگی در این جدول رده بندی داشته اند.

1584431

در رده بندی جهانی، پورتو با مهدی طارمی نیز در رتبه سیزدهم بهترین تیم های باشگاهی جهان ایستاده است. سقوط یازده پله ای لیورپول و پنج پله ای یوونتوس نیز از نکات جالب توجه این رتبه بندی است.


اما در میان تیم های آسیایی، الهلال عربستان همچنان برترین تیم آسیایی است و پس از آن، تیم های کاوازاکی فرونته، چونبوک موتورز کره جنوبی و الدحیل قطر حضور دارند. پرسپولیس نیز با ایستادن در رده پنجم، برترین تیم ایرانی است. استقلال نیز در جایگاه یازدهم برترین تیم های آسیایی حضور دارد.

 

1584430

پرسپولیس در رتبه بندی جهانی 31 پله صعود داشته و استقلال نیز 8 رتبه بالا آمده است. صعود 81 پله ای کاوازاکی نیز در نوع خود عجیب است. پاختاکور و اولسان نیز هرکدام 69 رتبه بالا آمده اند.


در میان رده بندی تیم های ایرانی نیز پرسپولیس در رده اول است، استقلال در جایگاه دوم ایستاده و تیم های سپاهان، تراکتور، فولاد، پدیده و صنعت نفت در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

 

1584429

ذوب آهن در رتبه بندی جهانی 340 پله سقوط داشته که در نوع خود جالب است. پدیده هم 114 پله نزول کرده است. حضور مس کرمان دسته یکی در میان تیم های برتر ایران هم جالب توجه است. به نظر می رسد سایت فوتبال دیتابیس باید نام گسترش فولاد را تغییر دهد چرا که دیگر تیمی به این نام وجود ندارد.

دیدگاه‌ها