کد خبر : 1745269 | 04 فروردين 1400 ساعت 12:14 | 37.6K بازدید | 10 دیدگاه

رویاهای بزرگ قطر؛ حضور در لیگ قهرمانان اروپا؟

تیم ملی قطر به عنوان مهمان در مرحله مقدماتی جام جهانی در اروپا شرکت خواهد کرد.

رویاهای بزرگ قطر؛ حضور در لیگ قهرمانان اروپا؟

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان ملی پوش قطر وقتی شنبه هفته گذشته وارد فرودگاه دبرسن مجارستان شدند، روی یک بیلبورد این پیام را مشاهده کردند: "فوتبال فقط یک بازی نیست." این سفر نتیجه دعوت اتحادیه فوتبال اروپا از تیم ملی قطر برای شرکت در مرحله مقدماتی جام جهانی به عنوان مهمان است.

 

این تصمیم باعث شده میزبان جنجالی جام جهانی در گروهی با قهرمان اروپا یعنی پرتغال و کریستیانو رونالدو قرار گرفته و مقابل آنها صف آرایی کند. الکساندر سفرین، رئیس یوفا در این رابطه گفت: " ما می خواهیم این پیام را ارسال کنیم که دنیای فوتبال متحد و یکی است."

 

1543644

 

سفرین هنگام سفر از دوحه کمی قبل از کریسمس تاکید کرد که ورزش به منزله "دوستی و انرژی مثبت" بوده و قطر نیز می تواند چیزهای زیادی از بهترین ها یاد بگیرد. او در ادامه گفت گفت: "حضور قطر به عنوان مهمان ایده بسیار خوبی است و از بین 55 عضو یوفا، حتی یک نفر نیز ابراز نگرانی در مورد این موضوع نکرده است."

 

اما علیرغم انتقادات فراوان در مورد عدم رعایت مسائل حقوق بشری در مورد کارگران شاغل در قطر، روز دوشنبه دولت این کشور انتقادات را رد کرد. در بیانیه دولت آمده که قطر با اصلاحات در بازار کار، استانداردهای جدیدی را در منطقه تعیین کرده و زندگی میلیون ها نفر را بهبود بخشیده است. حداقل دستمزد جدید لازم الاجرا شده، کارگران به مدت شش ماه قادر به تغییر شغل بوده و برای سفر به کشورهای دیگر نیازی به مجوز خروج ندارند.

 

1464767

 

حمد بن خلیفه بن احمد آل ثانی با اشاره به پیروزی در دیدار فینال جام ملت های آسیا 2019 مقابل ژاپن گفت: "ترکیب تیم ملی قطر در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته است." فلیکس سانچز، سرمربی قطر نیز در ادامه گفت: "ما می توانیم با هر تیمی روبرو شویم. بازی های آزمایشی در اروپا برای رشد بیشتر ما مهم هستند، زیرا ما هنگام رقابت با تیم های بزرگ بیشتر تحت فشار قرار می گیریم." قطر پیش از این مهمان مسابقات کوپا آمریکا 2019 برزیل بود و رقابت های سال گذشته نیز به علت شیوع ویروس کرونا لغو شد.

 

احتمال حضور تیم های قطری در لیگ قهرمانان؟ سفرین در ماه دسامبر در این رابطه گفت: "ما هنوز در این مورد صحبت نکرده ایم. اما شما برای ادامه پیشرفت و رسیدن به بالاترین سطح به رقابت در چنین عرصه هایی نیاز دارید."

دیدگاه‌ها