کد خبر : 1745418 | 05 فروردين 1400 ساعت 15:20 | 116.4K بازدید | 11 دیدگاه

مهاجم هدف ده‌بیازی 85 دقیقه جنگید

قربانی روی سروکول رونالدو و پرتغالی‌ها

علی قربانی شب گذشته یکی از مهمترین دیدارهای دوران ورزشی خود را مقابل ستارگان تیم ملی پرتغال انجام داد.

قربانی روی سروکول رونالدو و پرتغالی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، در هفته نخست از دیدارهای مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا، شب گذشته پرتغال در استادیوم آلیانز تورین به مصاف آذربایجان رفت و در حالیکه انتظار می رفت شاگردان فرناندو سانتوس با نتیجه پر گلی این بازی را به پایان برسانند، اما این اتفاق رخ نداد و یاران کریستیانو رونالدو با یک گل بخودی بازی را برنده شدند.


در این دیدار علی قربانی مهاجم ایرانی الاصل سابق استقلال و سپاهان که پس از حضور در باشگاه سومقاییت، به دعوت جیانی د بیاسی سرمربی آذربایجان ملیت این کشور را پذیرفت، 85 دقیقه در ترکیب این تیم به میدان رفت و مقابل رونالدو و سایر ستارگان پرتغالی قرار گرفت.

 

1584775

جیانی د بیاسی سرمربی تیم ملی آذربایجان که پس از جدایی استراماچونی تا نزدیکی های نشستن بر روی نیمکت استقلال نیز پیش آمد، در نهایت این انتقال شکل نگرفت تا او هدایت آذربایجان را برعهده بگیرد. او در 8 بازی هدایت آذربایجان را برعهده گرفته و 3 بار تن به شکست داده است. 4 تساوی بدون گل و یک پیروزی مقابل قبرس، عملکرد این مربی پا به سن گذاشته ایتالیایی در آذربایجان بوده است.


قربانی در این دیدار یک شوت به سمت دروازه آنتونی لوپس سنگربان پرتغال زد که درون چارچوب نبود. البته آمار این مهاجم در رساندن پاس صحیح به هم تیمی هایش بسیار ضعیف بود. او 32 بار توپ را لمس کرد و فقط 7 پاس موفق داد که معادل 39 درصد پاس صحیح بود.

 

1584776

علی قربانی که شب گذشته بارها و بارها با بازیکنان پرتغال دوئل کرد، در این صحنه بالاتر از دومینگوس دوارته مدافع گرانادا ضربه سر زد. این سومین بازی قربانی برای آذربایجان بود.


قربانی در 9 دوئلی که با بازیکنان پرتغالی داشت، در 4 مورد برنده بود. او 4 عملکرد دفاعی موفق هم در خط دفاعی آذربایجان داشت و یک بار نیز یک پاس کلیدی به هم تیمی هایش داد تا در نهایت با کسب نمره متوسط 6.8 به کار خود مقابل پرتغال پایان دهد.

 

1584778

قربانی در این صحنه نیز با رونالدو درگیر و مانع از زدن ضربه آکروباتیک فوق ستاره پرتغال شد. او با استفاده از قد بلند خود زودتر از بازیکن یوونتوس به هوا برخاست و اجازه نداد تا برنده 5 توپ طلای فوتبال جهان یک گل تماشایی دیگر با ضربه برگردان به ثمر برساند.


قربانی با کسب این نمره، ششمین بازیکن برتر تیمش بود و سنگربان آذربایجان با 14 سیو و کسب نمره 9.7 برترین بازیکن زمین لقب گرفت.

 

1584777

قربانی با ایستادن در دیواره دفاعی آذربایجان نیز سد بزرگی بود در راه گلزنی رونالدو. تجربه حضور مقابل تیم بزرگ پرتغال در رقابت های مقدماتی جام جهانی، دستاورد بزرگی در کارنامه ورزشی قربانی است.

 

1584779

رونالدو که امیدوار بود برابر تیم بدون ستاره آذربایجان به تعداد گل های ملی اش بیفزاید و خودش را بیش از پیش به علی دایی نزدیک کند، در این بازی نتوانست از سد دفاع و دروازه آذربایجان عبور کند. چهره مستأصل فوق ستاره پرتغالی در باز کردن دروازه یاران قربانی در پایان بازی مشخص بود.

 

1584732

قربانی که در پایان این دیدار نمره خوب 6.8 را کسب کرد، دوئل های زیادی را با یاران رونالدو برپا کرد و با استفاده از قد بلندش، در بسیار از موارد بالاتر از آنها به هوا برخاست. او در تورین، شب سختی برای پرتغالی ها در فاز حملات هوایی ایجاد کرد و به قول معروف، از سر و کول آنها بالا می رفت.

دیدگاه‌ها