کد خبر : 1745715 | 07 فروردين 1400 ساعت 15:58 | 32.7K بازدید | 2 دیدگاه

ستون تازه ورزش سه ؛برگی از تاریخ

داربی پایتخت در سرمای نوروز 66 (عکس)

یکی از معدود داربی های برگزار شده پایتخت در دهه 60 در نوروز 1366 برگزار شد. نبردی که برنده نداشت

به گزارش"ورزش سه "، داربی بزرگ پایتخت در دهه 60خیلی کمتر از این روزها برگزار می شد و حتی در اوایل دهه 60 مسئولین ورزش رقابت های باشگاهی تهران را به دو گروه تقسیم کردند تا از برخورد استقلال و پرسپولیس حتی الامکان جلوگیری به عمل آورند. در دهه 60در مجموع 10داربی برگزار شد که در آن پرسپولیس سه بار (پیروزی در ضربات پنالتی داربی سی ام در اسفند 67محاسبه شده است) و استقلال دوبار پیروز شدند و پنج دیدار دو تیم هم به تساوی رسید.


یکی از داربی های برگزار شده دقیقا34سال قبل و در هفتم فروردین 1366از سری رقابت های باشگاه های تهران بود که دو تیم با داوری زنده یاد بهمن بهلولی و در ورزشگاه آزادی و در حضور 75هزار نفر به مصاف هم رفتند و در نهایت به تساوی بدون گل رضایت دادند.


رقابتی که پخش مستقیم نداشت و شبکه دوم تلویزیون بدون اطلاع قبلی  بازی را بعد از اخبار 22:30دقیقه شب به جای برنامه ورزش از شبکه دو به صورت کامل پخش کرد.

 

1585218


رقابت دو تیم مثل همیشه جنجال داشت .نگرفتن پنالتی در محوطه هجده قدم استقلال به سود پرسپولیس به شدت توسط پرسپولیسی ها با اعتراض همراه بود .هر چند داور مسابقه مرحوم بهمن بهلولی اعتقاد داشت فاصله ضربه پیوس و دستان حاجیلو خیلی کم بود و این توپ پنالتی نیست.


در تصاویر آن بازی که داربی 28تاریخ نبردهای دوتیم می باشد محمدرضا شکورزاده از استقلال در حال دفع توپ در حضور فرشاد پیوس دیده می شود.کمی دورتر کوروش لرستانی از پرسپولیس  و سعید جانفدا و اصغر حاجیلو نظاره گر دفع توپ شکورزاده هستند.

دیدگاه‌ها