کد خبر : 1746012 | 09 فروردين 1400 ساعت 17:33 | 68.3K بازدید | 14 دیدگاه

سلطانی فر پاسخ داد:

رسول‌پناه چگونه مدیرعامل پرسپولیس شد؟

وزیر ورزش و جوانان نسبت به انتقاداتی که علیه اقدامات او در انتصاب مدیران استقلال و پرسپولیس وجود دارد، پاسخ داد.

رسول‌پناه چگونه مدیرعامل پرسپولیس شد؟

به گزارش "ورزش سه"، مسعود سلطانی‌فر در گفت‌وگویی پیرامون مسائل مختلف فوتبال ایران ازجمله میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی، پشتیبانی از تیم ملی، انتخابات فدراسیون فوتبال و اظهارات علی کریمی و همچنین نحوه انتخاب مسؤولان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار نظرهایی انجام داده که بخشی از اظهارات او پیرامون انتصاب مدیران سرخابی‌ها را به نقل از خبرآنلاین می‌خوانید:

 

* در یک‌سال گذشته هواداران فوتبال منتقد مدیریت در استقلال و پرسپولیس بوده‌اند. اتفاقی که آسیبش را شما بیشتر از همه خورده‌اید.

 

یک سری افراد در فضای مجازی هستند که هواداران را تحریک می‌کنند. نفراتی که مقابل وزارت‌خانه و مجلس تجمع کرده بودند، به زور ۵۰ نفر می‌شدند که با تحریک و البته پول آمده بودند. این را نیروی انتظامی گزارش کرده است که عده‌ای پول گرفته بودند تا چنین کاری را انجام بدهند. نفراتی که مقابل مجلس تجمع کرده بودند، همان‌هایی بودند که مقابل وزارت‌خانه آمده بودند.

 

* البته فقط در فضای مجازی نیستند و ...

 

اجازه بدهید من توضیح بدهم. استقلال و پرسپولیس در سه، چهار سال گذشته به بهترین شکل ممکن اداره شده‌اند. بدون یک ریال اعتبارات دولتی، بدون یک دلار سهمیه ارزی، بدون یک ریال حق پخش و بدون یک ریال حق فروش بلیت در یک سال گذشته که به دلیل کرونا امکان حضور تماشاگران وجود نداشت. ورزشگاه مرغوبکار برای استقلال و ورزشگاه درفشی‌فر برای پرسپولیس یک برگه کاغذ نداشتند که مالکیت‌شان را ثابت کنند؛ آنها معارض داشتند و با مکافات زیاد به دادگاه رفتیم و ادعاهایی که وجود داشت را رد کردیم تا توانستیم برای این دو باشگاه و زمین‌های‌شان سند بگیریم. حسابرسی‌های زیادی را انجام داده‌ایم و خیلی از بدهی‌ها را داده‌ایم. الان این دو باشگاه آماده ورود به بازار مالی هستند.

 

* مدیریت و حضور آدم های مختلف در باشگاه چطور؟

 

در مقایسه با دوره‌ای که گذشت، ما قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها را  داشتیم که به تصویب مجلس هم رسیده بود. خیلی جالب است که از مجلس روی ما فشار ‌ورند که چرا تغییرات انجام نمی‌شود! خب من باید چه کار می‌کردم؟ یک‌سال بعد قانون منع به کارگیری دو شغله‌ها آمد. ما در هیئت مدیره آدم بیکار نداشتیم. نفراتی داشتیم که از روی علاقه و به‌صورت پاره وقت در هیئت مدیره بودند. ما حتی مجبور شدیم یک سری دیگر را کنار بگذاریم. ضمن اینکه فضای مجازی در این سه، چهار سال قابل قیاس با سال‌های قبل نیست. یک تیم صدر است و یک بازی را می‌بازد و به رده سوم جدول سقوط می‌کند. همه حمله می‌کنند که مربی عوض شود، مدیرعامل عوض شود و وزیر عوض شود؛ این یعنی بی‌ثباتی. اگر تغییرات انجام نشود، در فضای مجازی شروع به تخریب آدم‌های با شخصیت می‌کنند؛ آدم‌هایی که خانواده و شخصیت دارند. بدترین فحش‌های ناموسی را به آنها می‌دهند، عکس‌شان را منتشر کرده، شماره‌های‌شان را پخش می‌کنند و این بنده خداها استعفا می‌دهند و می‌روند.

 

* مثلا رسول پناه یا سعادتمند از سر اجبار سرپرست و مدیرعامل پرسپولیس و استقلال شدند؟

 

اجبار نه، اما هر اجباری الزاماتی دارد. سعادتمند بازنشسته نبود و رسول‌پناه هم دولتی. او دندانپزشک من هم نبود. ایشان با جعفر کاشانی در باشگاه شاهین بودند و بنده هم از گذشته شناختی داشتم. یک چیز دیگر هم بگویم که ایشان دندان پزشک بنده هم نبودند. بعضی‌ها یک‌سری حرف‌های بی‌ربطی می‌زنند که اصلا معنی ندارند. آقای رسول‌پناه حتی در تهران هم مطب ندارند.

 

* و تا به حال هم دندان شما را درست نکرده‌اند.

 

اصلا عجیب است و یک‌سری حرف های عجیبی زده می‌شود که هیچ پایه و اساسی ندارد.

 

* پس رسول‌پناه چطور مدیر عامل پرسپولیس شد؟

 

گفتم که ایشان با مرحوم کاشانی در باشگاه شاهین بودند. ابتدا عضو هیئت مدیره و البته عضو علی‌البدل بودند و با تشخیص اعضای هیئت مدیره به سرپرستی رسیدند.

 

* اما پرسپولیس یک تیم بزرگ است.

 

ایشان علاقه‌مند بودند و کارشناس دادگستری، پزشک و عضو علی البدل.

 

* هر کسی علاقه‌مند باشد می‌تواند بیاید سرپرست باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس شود؟

 

عرض کردم که پس از یک‌سال عضو علی‌البدل بودن و با تشخیص هیئت مدیره این اتفاق‌ها افتاد. ایشان غیر از آن فیلمی که منتشر شد، اتفاقا زحمات زیادی هم کشیدند و یک جورهایی زندگی‌شان را برای پرسپولیس گذاشتند. قرار هم نیست ما هیئت مدیره‌ای را بگذاریم که هیچ اختیاری از خودشان نداشته باشند. مدیرعامل هم بنده انتخاب نمی‌کنم و اعضای هیئت مدیره بر اساس قانون تجارت خودشان تصمیمات لازم را گرفته‌اند.

 

* یک‌سری از هواداران مطالباتی دارند که یک مطالبه عمومی به حساب می‌آید. خیلی از مدیران هستند که می‌آیند، هزینه می‌کنند و می‌روند، بدون اینکه پاسخگوی هزینه‌هایی که کرده‌اند، باشند.

 

درباره آنها اقدامات قانونی لازم انجام خواهد شد. مدیر و اعضای هیئت مدیره باید پاسخگوی کارهای خودشان باشند و متناسب با اختیاراتی که داشته‌اند، پاسخ خواهند داد. هر مدیری اگر خارج از چارچوب وظایف خودش تصمیماتی گرفته باشد، موظف به پاسخگویی خواهد بود و دستگاه‌های نظارتی هم خودشان پیگیر این موضوع هستند.

دیدگاه‌ها