کد خبر : 1746239 | 11 فروردين 1400 ساعت 10:09 | 85.8K بازدید | 13 دیدگاه

با صد و سومین گل ملی؛

پایان طلسم؛ CR7 نزدیکتر از همیشه به رکورد دایی

کریستیانو رونالدو شب گذشته با گلزنی برابر لوکزامبورگ به صد و سومین گل ملی خود رسید و یک گام دیگر به شکستن رکورد علی دایی نزدیک شد.

پایان طلسم؛ CR7 نزدیکتر از همیشه به رکورد دایی

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی پرتغال شب گذشته در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به مصاف لوکزامبورگ رفت و توانست این تیم را با گل های دیوگو ژوتاف کریس رونالدو و ژوائو پالینیا شکست دهد. رونالدو یک گل دیگر هم در دقیقه 77 بازی برای پرتغال به ثمر رساند که مردود اعلام شد.

پرتغال از دو بازی خود یک برد و یک تساوی به دست آورده بود و رونالدو در هیچکدام از دو بازی موفق به گلزنی نشده بود. CR7 دیشب برابر لوکزامبورگ توانست سی و یکمین گل خود در مرحله مقدماتی جام جهانی را به ثمر برساند. او اکنون از زمان پیوستن به تیم ملی پرتغال در تک تک سال‌های حضورش در این تیم گلزنی کرده است و تنها شش گل دیگر تا رسیدن به رکورد تاریخی 109 گل ملی علی دایی فاصله دارد.

 

1586156

 

رونالدو دومین فوتبالیست تاریخ است که پس از علی دایی از رکورد صد گل ملی عبور می کند. علی دایی در 149 بازی خود با پیراهن تیم ملی موفق به زدن 109 گل شده بود و اکنون رونالدوی سی و شش ساله پس از 168 بازی ملی هنوز شش گل با رکورد دایی فاصله دارد.

شب گذشته در حالی که لوکزامبورگ موفق شده بود در دقیقه 30 بازی 1-0 از حریف نامدار خود پیش بیافتد، دیوگو ژوتا در وقت های تلف شده نیمه اول بازی را به تساوی کشاند و کریس رونالدو تنها شش دقیقه پس از آغاز نیمه دوم پرتغال را پیش انداخت. ارسال کوتاه ژوائو کانسلو مقابل دروازه به رونالدو رسید و او هم با یک بغل پای ساده، حساب کار را 2-1 کرد.

 

1586158

 

گل صد و سوم رونالدو پس از 415 دقیقه گل نزدن در تیم ملی پرتغال به ثمر رسید؛ طولانی ترین زمانی که کاپیتان افسانه ای پرتغال موفق به گلزنی نشده بود!

رونالدو در نیمه دوم هم یک بخت مسلم گلزنی داشت و در حالی که با دروازه بان تک به تک شده بود و به راحتی م یتوانست دروازه را باز کند، توپ را به دروازه بان کوبید و این فرصت را از دست داد، هر چند در برگشت توپ موفق شد دروازه لوکزامبورگ را باز کند اما این بار پرچم کمک داور به نشانه افساید بالا رفته بود.

دیدگاه‌ها