کد خبر : 1746492 | 13 فروردين 1400 ساعت 11:57 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

پایانی خوش با کسب سهمیه المپیک

تنیس روی میز ایران سال 99 را در حالی به پایان رساند که در آخرین دقایقش توانست به سهمیه المپیک 2020 توکیو دست یابد.

پایانی خوش با کسب سهمیه المپیک

به گزارش "ورزش سه" به نقل از تسنیم، سال 99 برای تنیس روی میز با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مسابقات مختلف شروع خوبی نداشت، اما با پایان بسیار خوشی همراه بود.

 

 

لغو لیگ‌های برتر بانوان و آقایان با معرفی تیم‌های برتر

 

در همان ماه‌های نخست اعلام شد که مسابقات جهانی به دلیل کرونا لغو شده است. همین موضوع باعث لغو رقابت‌های لیگ برتر بانوان و پس از آن نیز لیگ برتر آقایان شد و فدراسیون تنیس روی میز را مجبور به اعلام رده‌بندی نهایی بدون برگزاری مسابقات پلی‌آف کرد.

 

طبق اعلام فدراسیون، در لیگ بانوان تیم‌ شهربابک قهرمان شد، دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد در رده دوم ایستاد و تیم‌های سپاهان و درین کاشت مانا نیز در رده سوم مشترک قرار گرفتند. همچنین در لیگ برتر مردان تیم‌های پتروشیمی بندر امام (ره) و دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی در رده‌های اول و دوم ایستادند و رعد پدافند هوایی و شهرداری کرج به رتبه سوم مشترک بسنده کردند.

 

این آخرین دوره‌ای بود که پتروشیمی بندر امام (ره) در لیگ برتر تنیس روی میز حضور داشت و مسئولان این تیم در آستانه برگزاری فصل بعدی از تیمداری در لیگ تنیس روی میز خودداری کردند.

 

 

تقدیر فدراسیون‌های جهانی و آسیایی

 

در نیمه شهریور 99 بود که «توماس ویکرد» رئیس فدراسیون جهانی و «تونی یو» دبیرکل کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا طی نامه‌های جداگانه‌ای از عملکرد مثبت فدراسیون تنیس روی میز ایران از سال 2016 به بعد تقدیر کردند.

 

در نامه ویکرد به افتخارات کسب شده از جمله صعود تیم بانوان به دسته دوم جهان، کسب سه سهمیه المپیک ریو، کسب دو مدال جهانی هوپس، صعود تیم ملی بزرگسالان آقایان به دسته یک جهان، دو مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا و قهرمانی جوانان پسر آسیا، دو مدال طلای تیمی و دو نفره نوجوانان جهان و رنکینگ یک زیر 21 سال، دوم جوانان و پنجم نوجوانان جهان و همچنین کسب 130 مدال در مسابقات بین‌المللی اشاره شد.

 

تونی یو دبیرکل کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا نیز از کسب موفقیت‌های بازیکنان ایران در میادین بین‌المللی به‌عنوان یک کشور آسیایی و همچنین برگزاری دوره‌های سطح یک و دو مربیگری و کلاس‌های بین‌المللی داوری در ایران تشکر و قدردانی کرد.

 

 

حضور ملی‌پوشان سرشناس در یک تیم

 

نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و امیرحسین هدایی به همراه تعدادی از ملی‌پوشان رده‌های سنی، فصل جدید لیگ برتر را با حضور در تیم فراسنج تجربه کردند تا بدین ترتیب لیگ با هیجان بیشتری دنبال شود و از ملی‌پوشان نیز حمایت لازم صورت بگیرد.

 

فصل 99 لیگ‌های تنیس روی میز مردان و بانوان نیز از دی ماه آغاز شد. البته اعزام ملی‌پوشان به رویدادهای بین‌المللی باعث شد تا معرفی قهرمان لیگ به سال 1400 موکول شود.

 

 

پایان خوش 99 با المپیکی شدن نیما عالمیان

 

اسفند ماه 99 با اعزام ملی‌پوشان کشورمان به مسابقات انتخابی المپیک در قطر همراه بود. نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، ندا شهسواری و شیما صفایی چهار نفری بودند که در دو رقابت انتخابی به میدان رفتند و در نهایت فقط نیما عالمیان موفق به کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو شد.

 

در رقابت اول که به در سطح جهانی و با حضور بازیکنان مطرحی برگزار شد، پینگ‌پنگ‌بازان کشورمان توفیقی کسب نکردند، اما در انتخابی دوم که با حضور بازیکنانی از آسیای میانه برگزار می‌شد، نیما عالمیان تنها سهمیه کسب شده را به نام خود ثبت کرد. نکته مهم اینکه نیما در نیمه نهایی توانست نوشاد را شکست بدهد و به نوعی جلوی هت‌تریک المپیکی شدن برادر بزرگش را نیز بگیرد.

 

سهمیه نیما دقایقی قبل از تحویل سال 1400 به دست آمد تا تنیس روی میز ایران پایان خوشی را در سال 99 تجربه کند.

 

دیدگاه‌ها