کد خبر : 1747170 | 16 فروردين 1400 ساعت 15:18 | 70K بازدید | 14 دیدگاه

اهل بوسیدن لوگو و پیراهن نیستم!

کعبی: چرا موقع گزارش بازی لستر از من اسم نمی‌برند؟

بازیکن سابق تیم ملی و عضو کادرفنی فولاد خوزستان در آستانه حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا صحبت‌های جالبی مطرح کرده است.

کعبی: چرا موقع گزارش بازی لستر از من اسم نمی‌برند؟

به گزارش "ورزش سه"، حسین کعبی که سابقه حضور در پرسپولیس، تیم ملی و فولاد را در دوران بازی در کارنامه دارد، اکنون دوره مربیگری خود را در فولاد با انگیزه موفقیت در آسیا دنبال می‌کند. او در گفتگویی جالب درباره آخرین وضعیت فولاد خوزستان و مسائل فوتبال ایران صحبت کرده است.

 

کعبی با اشاره به اتفاقات فوتبال ایران در سالی که گذشت می‌گوید: خداراشکر از نظر فوتبالی سال بدی برای من نبود با فولاد موفق شدیم سهمیه آسیایی را کسب کنیم و یکی از مدعیان لیگ برتر باشیم.  اما متاسفانه در این سال برخی از دوستان خود از جمله مهرداد میناوند و علی انصاریان را از دست دادیم. در سال جدید باید در آسیا ابتدا به مصاف العین برویم و امیدوارم بعد از شکست این تیم از مرحله گروهی نیز صعود کنیم هرچند به خوبی می‌دانیم که بعد از شکست این تیم در گروه سختی قرار خواهیم گرفت.

 

وی درباره از دست دادن میزبانی تیم‌های ایرانی در آسیا گفت: تیمی که به دنبال موفقیت و نتیجه گیری است برایش مهم نیست که در اهواز بازی کند یا عربستان. هر کجا که باشد شک نکنید با غیرت و تلاش خود بهترین عملکرد را از خود به ثبت خواهیم رساند و برای آبروی ایران خواهیم جنگید. همه می‌دانیم که در حق تیم‌های ایرانی اجحاف شده است درحالی که تیم ملی باید 3 بازی را در ایران انجام می‌داد میزبانی را از ما گرفتند و آن را به بحرین دادند. مگر می‌شود پرسپولیس که نایب قهرمان آسیا شده است حالا باید برود هند بازی کند؟ کجای فوتبال دنیا این اتفاق می‌افتد؟ متاسفانه ما قدرتی نداریم تا لابی کنیم چرا که آقایان فقط جنگ بر سر حضور در فدراسیون را دارند و اگر کسی بود که اهل فوتبال بود قطعا این اتفاقات رخ نمی‌داد.

 

1587623

 

 

کعبی که سابقه حضور در تیم ملی و جام جهانی را در کارنامه دارد، درباره ضربه معروفش به فیگو در جام جهانی می‌گوید: هنوز با اینکه 16 سال از این ماجرا گذشته است خیلی‌ها که من را می‌بینند می‌گویند این همان کسی است که با پا به صورت لوئیس فیگو زد. برخلاف واکنش‌های مردم من اصلا خاطره خوبی از این ماجرا ندارم و این بدترین خاطره فوتبالی من است چراکه اگر خدای ناکرده اتفاقی برای فیگو می‌افتاد من نمی‌توانستم خودم را ببخشم.

 

کعبی درباره حضورش در سمت راست دفاعی در تیم ملی و پرسپولیس به اتفاقات جالبی اشاره می‌کند و می‌گوید: دنیزلی پیش از دربی به من گفت تو را در پستی بازی خواهم داد که هیچکس فکرش را نمی‌کند. روز جلسه بازی وقتی به من گفت تو مهاجمی همه تعجب کردند. برانکو نیز مربی باهوشی است او با توجه به فیزیک بدنی و قد من از من در دفاع راست استفاده کرد. 5 سال با برانکو کار کردم و خاطرات خوبی را از او به یاد دارم. اما باید با جان و دل بگویم فوتبالم را مدیون حسین فرکی و محمد دادکان هستم. خداراشکر کنار بازیکنان بزرگی زیادی بازی کردم از جمله علی کریمی، جواد نکونام، علی دایی و مهدی مهدوی کیا. کنار آقا مهدی 9 سال در سمت راست تیم ملی بازی کردم و یک بازی را از دست ندادم. خیلی دوست داشتم در حمله بیشتر حضور داشته باشم اما مهدی در اروپا و هامبورگ بازی می‌کرد. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران و آسیا است و افتخار می‌کنم که در کنار او بازی کردم. شاید اگر کمی سیاست بلد بودم و رک نبودم بازی‌های ملی من بیشتر از 100 بازی می‌شد.

 

1587624

 

 

وی با انتقاد از بی‌توجهی گزارشگران در زمان گزارش بازی‌های لسترسیتی گفت: کدام گزارشگر یک بار وقتی بازی لسترسیتی را گزارش کرد گفت حسین کعبی در این تیم بازی کرده است؟ لسترسیتی قهرمان شد در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد اما هیچ‌کس نگفت یک بازیکن ایرانی در این تیم بازی کرده است. اما کافی بود دور موهایم را سفید کنم همه سایت‌ها و روزنامه‌ها برای من حاشیه درست می‌کردند که فلانی چرا موهایش را اینطور زده. متاسفانه در دروان حضور من در لستر این تیم 5 مربی عوض کرد و همین موضوع مانع نتیجه گیری تیم شد. من 9 ماه در این تیم حضور داشتم با لستر نیز قرارداد داشتم و مدیران لستر نیز علاقه داشتند من در تیم بمانم اما اینگونه تیم ملی را از دست می‌دادم و شرایط می‌توانست برای من بدتر بشود از همین رو به پرسپولیس رفتم و خداراشکر موفق شدیم قهرمان لیگ برتر شویم. از طریق باشگاه لستر اما به دنبال این خواهم بود تا دوره مربیگری‌ام را تکمیل کنم.

 

1587625

دیدگاه‌ها