کد خبر : 1747555 | 18 فروردين 1400 ساعت 09:33 | 10.6K بازدید | 1 دیدگاه

مجیدی باید سبک خاص خودش را در استقلال پیدا کند؛ 

لطیفی: کاش تیم ملی در یک مسابقه شکست می‌خورد

سرمربی تیم فوتبال چوکای تالش می گوید فرهاد مجیدی مهره های فوق العاده ای در اختیار دارد و باید سبک خاص خودش را با ابزاری که در اختیار دارد، پیاده کند.

لطیفی: کاش تیم ملی در یک مسابقه شکست می‌خورد

به گزارش "ورزش سه"، چوکای تالش یکی از فعال ترین تیم های حاضر در پنجره نقل و انتقالات لیگ یک بوده و با جذب چندین بازیکن که برخی از آنها نظیر حسین پاپی چهره های سرشناسی هم به شمار می روند، آماده ادامه رقابت های لیگ یک است که امروز برای سبزپوشان تالشی با دیدار برابر ملوان در زمین تختی انزلی آغاز می شود.

 

*طی فصل خیلی بازیکن مصدوم داشتیم و باید نوین بدنسازی می کردیم
علی لطیفی در گفتگویی با خبرنگار ما درباره اردوی پرفشاری که این تیم در فرودین ماه پشت سر گذاشت و از سوم تا دهم در تالش اردو زده بودند، اینطور حرف هایش را آغاز کرد:« ما از جمله تیم هایی بودیم که به چند دلیل زودتر از بقیه شروع کردیم. ما در ابتدای فصل نبودیم و شرایط بدنی بازیکنان خیلی خوب نبود. ضمن اینکه خیلی بازیکن مصدوم طی فصل داشتیم و واقعا اذیت شدیم. سعی کردیم براساس سیستم نوین بدنسازی میان فصل بچه ها را آماده کنیم برای ادامه مسابقات. علاوه بر این دنبال آشنایی بازیکن قدیمی و جدید هم بودیم.»

 

*نیاز به تقویت کادر فنی داشتیم
لطیفی سپس در مورد اضافه شدن افرادی نظیر مهدی ثابتی، سلمان تاجدار و .. به کادر فنی تیم اینطور توضیح داد:« خب علی نیکبخت در میانه فصل جدا شده بود و ما باید کادر را تقویت می کردیم. آقای قاسم بلوچ و سلمان تاج دار برای همین موضوع به تیم اضافه شدند. آقای مهدی ثابتی که به نظرم یکی از بهترین مربیان گلر فوتبال ایران است، قرار بود از ابتدای فصل اضافه شود که نشد ولی حالا اضافه شده و ما خیلی زود تفاوت را احساس کردیم.امیدارم با تغییراتی که ایجاد شده، بتوانیم نیم فصل دوم باشکوهی را داشته باشیم.» 

 

*می‌توانستیم در میان تیم های بالانشین جدول باشیم
سرمربی تیم فوتبال چوکا در ادامه اهداف خود و تیم فوتبال باشگاه در ادامه مسابقات را اینطور تشریح کرد:« هدف ما حفظ تیم در لیگ دسته اول است. روزی که ما به تیم اضافه شدیم، کسی باور نمی کرد این نتایج را کسب کنیم و اگر بدشانسی ها و گل خوردن های دقیقه 90 علیه تیم ما نبود و داوری ها هم کمی با ما مهربان تر می بودند، می توانستیم حتی در میان تیم های بالانشین جدول باشیم. ما روزی که افتادیم همه می گفتند این تیم می افتد ولی خوشبختانه شخصیتی پیدا کردیم که تیم های مختلف مقابل ما به زحمت می افتند.» 

 

1588289

 

*روزی که آدم نگاه عموم به چوکا منفی بود 
لطیفی در ادامه با اشاره به هواداران چوکا اضافه کرد:« هواداران تالشی واقعا بی نظیر و فوتبال فهم هستند. ما معضلات زیادی در طول فصل داشته ایم و تا اینجای فصل در تمام بازی ها میهمان بوده ایم. از طرفی بازیکن هم نداشتیم و این ها دست به دست هم داده بود که تیم ما از نگاه عموم، ناامید باشد. ما آمدیم به بچه ها خودباوری دادیم و الان خوشبختانه بچه های ما به جایی رسیده اند که می توانند مقابل هر تیمی با قدرت کار کنند. روز اول قول دادم که تیم را حفظ خواهم کرد. باید تشکر کنم از آقای علی عزتی عزیز که در سخت ترین شرایط دست مردم تالش را گرفت و همینطور باید از آقای عربی تشکر کنم که مدیر بسیار توانمندی هستند. همینطور باید از آقای صادقی نام ببرم. من همچنان سر قولم هستم و این اطمینان را به هواداران می دهم که تیم را حفظ با قدرت و با افتخار خواهیم کرد.» 

 

*می‌توانستم در ملوان سکوت کنم و پولم را بگیرم
بخش بعدی صحبت های علی لطیفی در رابطه با دیدار برابر ملوان بندرانزلی بود که سال گذشته در ابتدای فصل مقطعی در آن حضور داشت و اما کمی بعد به دلیل اختلاف با مدیریت از سمت خود استعفا داد. بازیکن سابق تیم ملی و استقلال اینطور به این سوال واکنش نشان داد:« من در سخت ترین شرایط ملوان را گرفتم؛ حتی بچه های من جای خواب نداشتند. در انزلی  معمولا کمتر پیش می آید یک مربی غیربومی را بپذیرند ولی مردم این شهر چون دیدند من از قراردادم گذاشتم و فهمیدند پول هدف اصلی ام نیست، به من لطف زیادی داشتند و این برای من افتخار است. آقای احمد زاده و دوستانشان از من تمجید کردند و بالاتر از همه مردم. خوشحالم که در انزلی محبوب شدم. من تیم انزلی را قهرمان نکردم و حدود 40 روز آنجا بودم ولی جاپایی گذاشتم و جوانانی رو کردیم که خوشبختانه تعدادی از آنها همین حالا در تیم ملوان بازی می کنند. من اخلاقم را به پول نفروختم. من می توانستم سکوت کنم و به پول برسم ولی اینکار را نکردم. بعد از من فردی آمد که تمام خواسته های مالک اجابت کرد و همه هم عاقبت او را دیدند.»

 

*فرهاد مجیدی باید سبک خاص خودش را در استقلال پیدا کند
از علی لطیفی در رابطه با شرایط استقلال پرسیدیم و او در واکنش به این سوال بیان کرد:« خب کرونا گریبان استقلال را دوباره گرفت و این موضوع بین بازیکنان استرس ایجاد می کند. به نظرم فرهاد مجیدی کار درستی کرد که مصاحبه ها را محدود می کند. با تمام این ها به نظرم فرهاد مجیدی  و حتی محمود فکری یک معضل در استقلال دارند و آن هم این است که با استراماچونی مقایسه می شوند. با تمام این ها من معتقدم فرهاد مجیدی مهره های خوبی برای موفقیت دارند. امیدوارم این فشار مقایسه نباشد تا مربیان بهتر کار کنند. اگر بخواهم نتیجه گیری کنم باید بگویم مربی ای در استقلال موفق خواهد شد که سبک ویژه ای را در این تیم پیدا کند و به نام خودش بزند و امیدوارم با حمایتی که از سوی پیشکسوتان و هواداران از فرهاد مجیدی و کادرش وجود دارد، این اتفاق رقم بخورد.»

 

1588236

 

*اگر ویلموتس وقت داشت موفق می شد
سوال پایانی از علی لطیفی که یکی از مهاجمان آماده فوتبال ایران بوده و در جام جهانی 1998 نیز حضور داشت در مورد عملکرد تیم ملی بود و او به این سوال اینطور پاسخ داد:« اگر صادقانه بگویم چیزی که من را همیشه نگران می کند، بردن در بازی های تدارکاتی است. من خودم دوست دارم حتی اگر باختم بتوانم نقاط قوت و ضعف تیمم را بشناسم. به نظرم بازیکنان بسیار بسیار توانمندی در تیم داریم که کار ما را ساده می کند. با این حال اعتقاد داشتم که پس از کی روش کار سخت خواهد شد، چرا که کی روش تفکرات دفاعی را در فوتبال ما حاکم کرد و اصلی ترین دلیلش حضور آقای کی روش بود. صد البته ایشان ساختار دفاعی ما را قوی کرد. ما کشوری هستیم که ذات فوتبال تهاجمی و خلاقانه داریم و به نظرم حضور مربیانی نظیر کی روش نمی تواند برای فوتبال ماه چاره ساز باشد. کما اینکه در کلمبیا نتیجه نگرفت و اعتقادم این است که در ایران هم نتیجه نگرفت. باید ببینیم دستاورد کی روش در هشت سال حضورش چه بوده است. ما دو بار به جام جهانی رفتیم که با مربی متوسط هم می توانست به دست بیاید. اینکه چرا ویلموتس نتیجه نگرفت به خاطر تفاوت تفکرات کی روش و ویلموتس بود. یکی تهاجمی بود و یکی تدافعی. به نظرم اگر ویلموتس مثلا دو سال زمان داشت، موفق می شد. با این حال ما حالا باید از اسکوچیچ حمایت کنیم.» 

 

*معتقدم استعدادهای فوق العاده ای در فوتبال ایران داریم
لطیفی بخش پایانی حرف هایش را با ابراز امیدواری نسبت به آینده ادامه داد:« من معتقدم سه برد پیاپی تیم ملی می تواند شخصیت خوبی را به تیم و بازیکنان داده باشد. با این حال دوست داشتم که حداقل یک بازی را شکست می خوردیم تا شکل بازی تیم را پس از عقب افتادن می دیدیم. در هر حال ایران برای ماست و باید حمایت کنیم. خارجی ها می آیند و می روند و خولیو ولاسکو هم که تاثیری شگرفت بر والیبال ما گذاشت هم رفت. من معتقدم استعدادهای فوق العاده ای در کشور ایران و فوتبال ایران وجود دارند و امیدوارم ولاسکویی برای فوتبال ایران پیدا شود.»

دیدگاه‌ها