کد خبر : 1749399 | 26 فروردين 1400 ساعت 19:10 | 13.1K بازدید | 0 دیدگاه

روزهای تاریخی در لیگ اسپانیا

نگاهی به وقایع و ال‌کلاسیکوهای به یاد ماندنی

هفته پیش رو سالگرد برگزاری ال‌کلاسیکوها و بازی هایی به یادماندنی در تاریخ لالیگا است.

نگاهی به وقایع و ال‌کلاسیکوهای به یاد ماندنی

به گزارش "ورزش سه"، لالیگا در هفته ای که خواهد آمد شاهد سالگرد ال‌کلاسیکو های پرماجرا و وقایعی مهم و به یادماندنی است که در ادامه برخی از آنها را با هم مرور می کنیم.

 

1591381

 

بیستم آوریل: چهار گل و سه پاس لوییس سوارز (2016)

در آوریل 2016 بارسلونا در حالی به مصاف دیپورتیوو رفت که کاتالان ها دچار افت شده بودند و صدرنشینی آنها رد لالیگا توسط اتلتیکو مادرید و رئال مادرید، دو مدعی دیگر قهرمانی، تحت فشار قرار گرفته بود. اما پس از پیروزی 8-0 برابر دیپورتیوو خیال آبی اناری‌ها کمی راحت تر شد. سوارز در این بازی چهار بار موفق به گلزنی شد و همچنین با به ایوان راکیتیچ، لیونل مسی و نیمار پاس گل داد. این بازی شاهد یکی از درخشان ترین نمایش های فردی تاریخ لالیگا بود که صحنه ای شد برای نمایش دریبل زنی های فوق العاده سوارز، تمام کنندگی بی رحمانه، حرکات نبوغ آمیز، قدرت جسمی بی حد و مرز و تعهد و از خودگذشتی او در راه رسیدن به هدف.  از همه مهمتر این بازی و نمایش سوارز بارسا را در آن سال همچنان در کورس قهرمانی لالیگا نگه داشت.

 

1591380

 

بیست و یکم آوریل: روزی که کریستیانو رونالدو نو کمپ را ساکت کرد (2012)

همه حاضران در نوکمپ در شب بیست و یکم آوریل سال 2012 می دانستند که شاهد بازی تعیین کننده و سرنوشت سازی در لالیگا هستند. سامی خدیرا در نیمه اول برای رئالی ها گلزنی کرد و صدرنشین لیگ را از حریف سنتی خود پیش انداخت و کنترل بازی را به دست رئال سپرد. اما بارسا تنها 20 دقیقه مانده به پایان بازی با گل الکسیس سانچز که به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمده بود، بار دیگر به رقابت بازگشت. اما پاس فوق العاده مسوت اوزیل به کریستیانو رونالدویی که به سوی دروازه کاتالان ها می دوید رسید و کریستیانو با یک ضربه به توپ ویکتور والدس، دروازه بان بارسا را از پیش رو برداشت و با دومین ضربه توپ را به تور دروازه دوخت تا تکلیف بازی و همینطور نبرد بر سر قهرمانی را یک سره کرده باشد. خوشحالی معروف پس از گل رونالدو و دعوت نوکمپ هیجان زده به سکوت بعدها به تصوری ماندگار از رونالدو در تاریخ برنابئو و لالیگا تبدیل شد.

 

1591379

 

بیست و سوم آوریل: آن خوشحالی معروف در ال‌کلاسیکو (2017)

یکی از سرگرم‌کننده‌ترین دیدار های ال‌کلاسیکو در تاریخ بیست و سوم آوریل سال 2017 برگزار شد. در این بازی کاسمیرو ابتدا با گلزنی رئال مادرید را جلو انداخت اما لیونل مسی توانست بازی را به تساوی بکشد و ایوان راکیتیچ نیز با گل خود بارسا را در خانه حریف 2-1 جلو انداخت. وقتی سرخیو راموس به دلیل خطا روی مسی از زمین بازی اخراج شد به نظر می رسید که بارسا بر حریف خود برتری بی چون چرایی پیدا کرده باشد اما خامس رودریگز که از روی نیمکت به زمین آمده بود توانست به شکلی غیرمنتظره نتیجه بازی را 2-2 کند.

شاگردان لوییز انریکه انرژی کافی برای تدارک آخرین حمله را داشتند و کاپیتان اسطوره ای آنها توانست در دقیقه 91 بازی با نمایشی خیره کننده و خونسردی مثال زدنی توپ را از کیلور ناواس بگذراند و گل پیروزی را برای بلوگرانا به ثمر برساند. مسی پس از گلزنی پیراهن خود را از تن درآورد و شماره و نام خود در پشت پیراهن را رو به تماشاگران شکست خورده رئال در برنابئو گرفت. یک خوشحالی بسیار استثنایی و فراموش نشدنی که تا همیشه در تاریخ ثبت شد.

 

1591378

 

بیست و چهارم آوریل: خداحافظی سه اسطوره (2010)

بیست و چهارم آوریل سال 2010 روزی است که سه اسطوره آخرین گل های خود در لالیگا را به ثمر رساندند و پس از دورانی درخشان در این لیگ از فوتبال اسپانیا خداحافظی کردند؛ پایان یک دوره. تیری آنری سی و پنجمین گل خود در لالیگا را با زدن نخستین گل بارسلونا برابر خرز به ثمر رساند و زلاتان ابراهیموویچ نیز پس از آنری شانزدهمین گل خود در لالیگا برای بارسلونا در تنها فصلی که برای کاتالان ها بازی کرد را وارد دروازه حریف کرد و پیروزی 3-1 بارسا در خانه را رقم زد.

در همان روز رائول گونزالس نیز دویست و بیست و نهمین گل خود را با زدن نخستین گل رئال مادرید در پیروزی 2-1 این تیم برابر رئال ساراگوسا به ثبت رساند. این پانصد و پنجاهمین و آخرین بازی شماره هفت محبوب برای لوس بلانکوس بود. هیچکس در آن زمان این را نمی دانست اما هر سه بازیکن اسطوره ای بارسا و رئال مادرید در همان تابستان تیم های خود را ترک کردند هر چند تصویری که از خود در این تیم ها  به جا گذاشتند تا به امروز پا بر جا است.

 

1591382

 

بیست و پنجم آوریل: وقتی داوید ویا صحنه را با پوکر خود به آتش کشید (2004)

پیش از آنکه در تاریخ بیست و پنجم آوریل سال 2004 رئال ساراگوسا با سویا دیدار کند، داوید ویا شهرتی به عنوان یکی از ستاره های نوظهور لالیگا برای خود دست و پا کرده بود. زدن چهار گل و پوکر کردن در تساوی دیدنی 4-4 برابر سویا آغاز افسانه ال گواخه به عنوان یکی از بزرگترین ستاره های اسپانیا در یک دهه بعد بود. در طول دوران حرفه ای که بعدها او را ستاره والنسیا، بارسلونا و اتلتیکو مادرید کرد، داوی ویا 185 گل در 353 بازی در لالیگا زد و هم با پیراهن بلوگرانا و هم به همراه روخی بلانکو طعم قهرمانی در لالیگا را چشید.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا 


This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

 

 

دیدگاه‌ها