کد خبر : 1749645 | 27 فروردين 1400 ساعت 23:06 | 69.8K بازدید | 8 دیدگاه

در آستانه نیمه‌نهایی برابر سیتی؛

توخل: در اروپا دو تیم معیار موفقیت هستند

تنها چهار روز پس از اینکه چلسی به به نیمه نهایی چمپیونزلیگ صعود کرد، باید در دیداری حساس در نیمه نهایی FA Cup به مصاف منچسترسیتی برود.

توخل: در اروپا دو تیم معیار موفقیت هستند

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان توماس توخل فردا در یک بازی بزرگ و تنها چهار روز پس از صعود به نیمه نهایی چمپیونزلیگ، باید در نیمه نهایی FA Cup برابر منچسترسیتی به میدان بروند.

مصاف با پپ گواردیولا و شاگردانش احتمالاً بزرگترین چالش توماس توخل از زمانی که در ژانویه هدایت آبی ها را بر عهده گرفت خواهد بود. چلسی از زمان حضور سرمربی آلمانی روی نیمکت این تیم تقریبا در تمام بازی های خود توانسته کنترل توپ را در دست بگیرد، کاری که برابر صدرنشین لیگ برتر چندان آسان نخواهد بود.

توخل در بازی فردا نگرانی چندانی بابت بازیکنان مصدوم ندارد و تنها ماتئو کواچیچ که در دیدار برابر پورتو در چمپیونزلیگ دچار مصدومیت از ناحیه همسترینگ شده بود احتمالا در مسابقه فردا نیز برای بازی آماده نباشد.

توماس توخل و پپ گواردیولا در بوندسلیگا نیز با یکدیگر رو به رو شده اند، زمانی که سرمربی آلمانی هدایت ماینس و سپس دورتموند را بر عهده داشت و سرمربی اسپانیایی بایرن مونیخ را هدایت می کرد.

 

1591817

 

در کنفرانس پیش از مسابقه فردا توخل زمانی را به تمجید از همتای اسپانیایی خود و دستاوردهایش اختصاص داد.

توخل گفت: "او تاثیر زیادی روی من داشت چرا که زمانی که سرمربی بارسلونا بود من تقریبا تمام بازی های آنها را تماشا می کردم. من بسیار تحت تاثیر این موضوع قرار گرفتم که آنها چطور با استایل و سبک بازی که داشتند موفقیت را رقم می زدند. من با تماشای بازی های آنها چیزهای بسیاری آموختم و فوتبال را بهتر درک کردم.

این درس بسیار بسیار بزرگی برای من بود. در آن زمان من در آکادمی سرمربی بودم و بعد سرمربی ماینس شدم. تقریبا هر بازی یک کلاس درس بود و بعدها این شانس را پیدا کردم که برابر او بازی کنم. دیدار با او و بازی کردن در بالاترین سطح برابر او افتخار بزرگی بود."

 

1591815

 

سیتی در این فصل به دنبال کسب چهارگانه است و در حال حاضر در صدر جدول لیگ برتر فاصله ای 20 امتیازی با  چلسی در رده پنجم دارد. توخل فاصله ای که بین دو تیم در حال حاضر وجود دارد به رسمیت شناخت اما گفت که فصل بعد آبی ها سیتی را شکار خواهند کرد.

توخل افزود: "باید بپذیریم که بین ما فاصله ای هست. اگر به نتایج بازی ها در چند سال اخیر نگاه کنیم باید این را بپذیریم اما این نباید باعث شود که ما احساس حقارت و کوچکی کنیم.

از نخستین روز فصل بعد ما آنها را شکار خواهیم کرد و تلاش می کنیم که این فاصله را کم کنیم. در اروپا دو تیم وجود دارند که معیار موفقیتند: منچسترسیتی و بایرن مونیخ."

دیدگاه‌ها