کد خبر : 1749986 | 29 فروردين 1400 ساعت 15:18 | 28.8K بازدید | 1 دیدگاه

سرنوشت شکایت ایران از میزبانی بحرین

باوجود نامه آخر دادگاه عالی ورزش به کنفدراسیون فوتبال آسیا، شانس کمی برای پیروزی ایران در دعوی میزبانی بحرین وجود دارد.

سرنوشت شکایت ایران از میزبانی بحرین

به گزارش"ورزش سه"، فدراسیون فوتبال ایران با تاکید بر این‌که تصمیم میزبانی در کنفدراسیون فوتبال آسیا و اعطای آن به بحرین از مجاری قانونی عبور نکرده است و تصمیم شخصی دبیرکل ای اف سی ویندسور جان است، اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر در میزبانی را دارد.

 

باتوجه به شرایط پیش رو، سال کرونایی و همچنین تقویم شلوغ مسابقات فوتبال در سراسر جهان، هرگونه تغییرات در این مسیر می‌تواند به بهای سنگینی برای برگزاری طبیعی رقابت‌ها بدل بشود. بنابراین این گمانه وجود دارد که دادگاه عالی ورزش با در نظر داشتن این‌که رای به سود ایران، تاثیرات منفی زیادی بر انجام مسابقات خواهد گذاشت، این رای را باوجود حقی که ایران دارد، صادر نخواهد کرد.

در حال حاضر تلاش تیم حقوقی فدراسیون فوتبال برای دریافت دستور موقت از دادگاه عالی ورزش است که این دستور موقت به معنای تعویق مسابقات خواهد بود. اما همانطور که گفته شد، از آنجایی که سرنوشت چهار تیم دیگر به این تصمیم وابسته است و موضوع فقط شامل بحرین نمی‌شود و البته باتوجه به اینکه فیفادی بعدی در شهریور ماه است که احتمالا زمان دور بعدی مسابقات خواهد بود، تعویق این رقابت ها رخ نخواهد داد.

اما سوال مهم این است که باوجود این نکات، چرا تیم حقوقی فدراسیون فوتبال ایران این پرونده را  پیگیری می‌کند؟ آن ها در پاسخ می‌گویند: حتی اگر میزبانی ایران در این رقابت‌ها که حق مسلم ما بوده، احقاق نشود، با این حال ای اف سی عاقبت کار خود را خواهد چشید و این پروسه حقوقی حداقل این تاثیر را دارد که ای اف سی در دوره بعدی و میزبانی های آینده، این چنین آسان درباره میزبانی ایران تصمیم گیری نکند.

 

نکته ای که فدراسیون فوتبال در دعوی خود مدنظر قرارداده، ستیط کرونایی بحرین با آمارهای جهانی، موضوع میزبانی ایران در سه بازی از چهار بازی دور برگشت و همچنین موضوع آب و هوا بوده که بحرین را تبدیل به یک میزبان ضعیف‌تر نسبت به شرایط نرمال، می‌کند.

تازه پرونده در مرحله‌ای است که دادگاه عالی ورزش از کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد دستور موقت استعلام گرفته و اگر سه قاضی دادگاه عالی ورزش در نهایت به این نتیجه برسند که دستور موقت را صادر کنند، پیروزی حقوقی بزرگی برای فوتبال ایران رخ داده است اما باتوجه به اثرات این رای و باوجود حق ایران، بعید است که چنین تصمیمی از سوی CAS به طرفین دعوا ابلاغ شود.

دیدگاه‌ها