کد خبر : 1750581 | 01 اردیبهشت 1400 ساعت 11:49 | 32.2K بازدید | 6 دیدگاه

48 ساعت تا پایان مهلت 10 روزه AFC

CAS رای می‌دهد؛ تایید میزبانی منامه یا کشور بیطرف؟

مهلت ده روزه دادگاه بین المللی ورزش به کنفدراسیون فوتبال آسیا به منظور ارایه دفاعیات در خصوص میزبانی منامه رو به پایان است.

CAS رای می‌دهد؛ تایید میزبانی منامه یا کشور بیطرف؟ 

به گزارش "ورزش سه"، دادگاه بین المللی ورزش بعد از دریافت شکایت فدراسیون فوتبال ایران از کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر اعطای میزبانی بازی های باقی مانده مقدماتی جام جهانی در گروه C به منامه اعلام کرد قادر به رسیدگی فوری به این پرونده با یک داور نیست و سه داور برای رسیدگی به این پرونده تعیین کرد و توامان به کنفدراسیون فوتبال آسیا مهلت ده روزه داد که دفاعیات خود را در این خصوص اعلام کرد که این مهلت تا 48 ساعت دیگر به پایان می رسد. 

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به محرمانه بودن پرونده در سایت خبری خود اشاره به ارایه دفاعیات و هم چنین چگونگی ارایه دفاعیات نکرده است اما به نظر می رسد یکی از موارد مورد اشاره کنفدراسیون فوتبال آسیا رای اعضای هیات رییسه خواهد بود که اگر این ادله برای دادگاه بین المللی ورزش قانع کننده باشد میزبانی منامه به قوت خود باقی خواهد ماند. تصمیمات  کلان در کنفدراسیون فوتبال آسیا با خرد جمعی یا همان رای گیری صورت می گیرد، همان طور که در فدراسیون فوتبال ایران هم تصمیمات مهم توسط 9 عضو هیات رییسه گرفته می شود بدین صورت که تصمیمات به رای گذاشته می شود و اکثریت آراء مشخص خواهد کرد طرح ارایه شده مصوب خواهد شد یا خیر. 

 

فدراسیون فوتبال ایران در شکایت خود به این موضوع اشاره کرده که در بازی های دور برگشت باید در سه مسابقه میزبان می بوده که اکنون باید در خانه یکی از رقبای اصلی خود به میدان برود و اشاره به این موضوع کرده در روزهایی که فوتبال در همه کشورها با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون حضور تماشاگر در حال پیگیری است بازی های مقدماتی جام جهانی در آسیا هم با این همه تاخیر ایجاد شده باید طبق روال گذشته برگزار می شده است. نکته ای که فدراسیون فوتبال عراق بدان اشاره کرد. البته این کاتانچ بود که در این باره مصاحبه کرد و گفت از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا متعجب شده است و وقتی این همه تاخیر در برگزاری بازی ها ایجاد شده حالا بازی ها باید طبق روال گذشته برگزار شود. 

 

بحرین و ایران از بین تیم های حاضر در گروه C تنها کشورهایی بودند که بعد از اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی بازی های باقی مانده گروه اعلام آمادگی کردند ودر نهایت بحرین به عنوان میزبان بازی ها انتخاب شد. بحرین قرار بود در اسفند ماه جام ملت های نوجوانان آسیا را با حضور 16 تیم از جمله ایران میزبانی کند که با توجه به لغو مسابقات جام جهانی در این رده سنی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد این بازی ها را برگزار نخواهد کرد. 

 

پیش بینی رای نهایی پرونده بسیار سخت است و در خوش بینانه ترین حالت به نظر می رسد دادگاه بین المللی ورزش رای به برگزاری بازی ها در یک کشور بیطرف دهد تا بحرین از این تصمیم منتفع نشود؛ بدون شک ادله ی اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری بازی ها به صورت متمرکز کرونا و حفظ سلامت تیم های شرکت کننده است که بدون شک برای دادگاه بین المللی ورزش قانع کننده خواهد بود که موجب کاهش مسافرت ها و پایین آمدن ریسک ابتلای تیم های شرکت کننده به کرونا خواهد شد. با پایان مهلت ده روزه دادگاه بین المللی ورزش به کنفدراسیون فوتبال آسیا رای مربوط به این پرونده انشاء و اطلاع رسانی خواهد شد. فدراسیون فوتبال همه هزینه های رسیدگی به این پرونده را متقبل شده تا همه ی تلاش های خود را برای احقاق حق انجام داده باشد. باید به این نکته هم اشاره کرد هم اکنون برنامه ریزی های فدراسیون فوتبال برای تیم ملی بر اساس برگزاری بازی ها در بحرین است.

دیدگاه‌ها