کد خبر : 1750603 | 01 اردیبهشت 1400 ساعت 13:45 | 48.5K بازدید | 47 دیدگاه

پایان بازی و شاید آغاز یک مسیر جدید؛

شما بگویید: برنده‌ها و بازنده‌های سوپرلیگ اروپا؟

48 ساعت عجیب و غریب در فوتبال اروپا و جهان، با انصراف تیم های انگلیسی از سوپرلیگ، به خط پایان رسید.

شما بگویید: برنده‌ها و بازنده‌های سوپرلیگ اروپا؟

به گزارش "ورزش سه"، شاید هیچ خبری در یکی دو سال گذشته فوتبال را در بین تمام هواداران دنیا و در ذهن آن‌ها تحت تاثیر قرار نداده بود. چالشی برای همه آن‌ها که رابطه عمیق با این رشته ورزشی دارند. آن‌ها در یک دوراهی قرار گرفته بودند: این که دل به یک رقابت جدید با حضور تیم های مطرح و مسابقات با کلاس بالاتر بدهند یا در نسخه قدیمی فوتبال باقی بمانند؟

 

این جنگی بود که خیلی زود شعله هایش در قلب اروپای آرام زبانه کشید و انشقاقی سریع میان تصمیم‌گیران سوپرلیگ ایجاد کرد. تا جایی که مالک آمریکایی باشگاه لیورپول، با انتشار یک ویدیو از هواداران تیمش عذرخواهی کرد. با این حال این پایان کار نخواهد بود.

 

فیفا و یوفا اگرچه از این مهلکه فعلا به سلامت جسته‌اند، باید پاسخگوی میلیون‌ها هوادار فوتبال و البته مالکین ثروتمند و قدرتمندی باشند که اگرچه یک بار در وزن کشی باتوجه به واکنش شدید هواداران فعلا پیروز از میدان بیرون آمده‌اند اما ضربه بعدی مالکین ممکن است مهلک‌تر و شدیدتر باشد.

 

البته سوپرلیگ این حسن را داشت که یوفا بلافاصله دست به کار شد و درباره فرمت جدید چمپیونزلیگ اعلام برنامه کرد که البته بازهم ممکن است این مسئله با سرعت بیشتری اجرایی بشود. همچنین باتوجه به نیاز باشگاه ها به درآمد بیشتر، تغییرات و اصلاحاتی در این زمینه رخ خواهد داد.
 

 

1593415

 

نکته مهم اما یکپارچگی هواداران فوتبال در جهان و رهبری آن‌ها به دست چند چهره تاثیرگذار مثل گری لینه کر و گری نویل و جیمی کرگر مجریان فوتبال در انگلیس و روزنامه‌نگاران در سراسر جهان قابل توجه بود. اتحادی علیه در نغلطیدن فوتبال به دامن مالکین سرمایه دار فوتبال...

 

اما ایده سوپرلیگ، چیزی نیست که از ذهن‌ها بیرون برود و طرح جاه‌طلبانه فلورنتینو پرز، قطعا تاثیر خود را در آینده فوتبال جهان خواهد گذاشت.

 

 

حالا شما هم پس از گذشت این روزهای طوفانی، در همین جا نظر خود را برای ما بنویسید: آیا موافق سوپرلیگ بودید یا مخالف آن؟

 

و این که فکر می‌کنید برنده و بازنده ماجراهایی که در روزهای گذشته رخ داد و فوتبال را به چالش جدی کشید، چه کسانی بودند؟ یوفا و فیفا برنده شدند یا هواداران فوتبال؟ مالکین باشگاه‌های ثروتمند باشگاه های اروپایی بازنده شدند یا خود فوتبال؟ بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن باعدم حضور در این طرح وجهه تازه ای کسب کردند یا فلورنتینو پرز و آنیلی با این طرح مسیر نجات فوتبال را نشان دادند؟ نظرتان درباره نقش آفرینی روزنامه نگاران و مجریان فوتبال چیست؟ پاسخ به این سوالات را می‌توانید در زیر همین متن برایمان ارسال کنید.

دیدگاه‌ها