کد خبر : 1751085 | 03 اردیبهشت 1400 ساعت 21:20 | 53.4K بازدید | 24 دیدگاه

فرصتی که نزدیک بود از دست برود؛

تراکتور 1- نیروی هوایی 0؛ امید به صعود زنده شد

تیم تراکتور اولین بازی دور برگشت مرحله گروهی خود در لیگ قهرمانان آسیا 2021 را امشب با پیروزی مقابل نیروی هوایی عراق پشت سر گذاشت.

تراکتور 1- نیروی هوایی 0؛ امید به صعود زنده شد

به گزارش "ورزش سه"، تیم تراکتور به عنوان نماینده ایران در گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا 2021 دور رفت مسابقات را با سه تساوی، سه امتیاز و رتبه دوم به پایان رساند. این تیم بعد از تساوی سه بر سه مقابل پاختاکور ازبکستان، با دو تساوی بدون گل مقابل الشارجه و نیروی هوایی عراق به کار خود در دور رفت پایان داد.

 

در شروع دور برگشت مسابقات، شاگردان خطیبی امشب به مصاف نماینده عراق رفتند؛ تیمی که پیش از این بازی با دو امتیاز در مکان سوم جدول رده بندی حضور داشت. تراکتوری ها برای حفظ شانس صعود بی دردسر خود از این گروه، نیاز به کسب پیروزی در بازی امروز داشتند؛ آنها موفق به انجام این کار شدند و با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست دادند تا با کسب اولین برد خود در این دوره از رقابت ها، 7 امتیازی شوند.

 

شب چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا (گروه B)
 جمعه؛ 1400/02/03؛ ساعت 19:30
ورزشگاه: ورزشگاه شهر شارجه/ بدون تماشاگر
گروه داوری: داور: جومی ایدا (ژاپن) – کمک ها: اوسامو نومورا (ژاپن)، کائو یی (چین) – داور چهارم: نواف عبدالشکرالله (بحرین)

 

ترکیب تراکتور:


محمدرضا اخباری
 هادی محمدی
محمدرضا خانزاده
میلاد فخرالدینی (پیمان کشاورزی 87)
محمد مسلمی پور (سامان نریمان جهان 46)
 اکبر ایمانی (محمد قادری 64)
حمید بوحمدان (محمد خرم 83)

مهدی تیکدری
سید ابوالفضل رزاق‌پور
محمد عباس زاده (علی فتحی 83)

 پیمان بابایی


سرمربی: رسول خطیبی (ایران)

 

1594322


ترکیب نیروی هوایی:

 

فهد طالب
 احمد ابراهیم
میثم جبار
سامح سعید (احسان حداد 31)
ابراهیم بایش
حمادی احمد (شریف عبدالکاظم 42)
طارق همام (جفرسون 69)
لویی الانی (حسن متروک 42) 
علی محسن (راشد حامد 69)
علی کاظم
مصطفی محمد 


سرمربی: ایوب اودیشو (عراق)

 

کارت زرد:

 

محمد مسلمی پور 24

 لویی الانی (42)

حسن متروک 85

پیمان بابایی  4+90

 

کارت قرمز:

 

میثم جبار 38

 

شرح گل

 

تراکتور 1- نیروی هوایی 0 (مهدی تیکدری 2): مهدی تیکدری با یک حرکت انفرادی زیبا دو بازیکن حریف را پشت سر گذاشته و از سمت راست، وارد محوطه جریمه شد، پاس در عرض او با شوت پیمان بابایی همراه بود؛ شوتی که دروازه بان به صورت ناقص آن را مهار کرد تا خود تیکدری در ریباند آن را به گل تبدیل کند.

 

1594314

 

شرح بازی:


نیمه اول:

 

تراکتور با توجه به نیازی که به پیروزی در این دیدار داشت، کار را در نیمه اول بهتر از حریف آغاز کرد و خیلی زود هم توانست به گل برسد. مهدی تیکدری در دومین دقیقه از بازی تراکتور را از حریف پیش انداخت. نیروی هوایی بعد از دریافت این گل، چند حمله ناقص را روی دروازه تراکتور طراحی کرد اما موفق به باز کردن دروازه این تیم نشد تا اینکه رفته رفته شاهد به تعادل کشیده شدن بازی بودیم. تراکتور در 15 دقیقه پایانی نیمه دوم بار دیگر برنامه های تهاجمی خود را از سر گرفت و چند موقعیت خطرناک روی دروازه حریف ایجاد کرد. نقطه عطف این نیمه یک تعویض اجباری و اخراج بازیکن تیم نیروی هوایی بود؛ نیمه ای که با نتیجه یک بر صفر به سود تراکتور به پایان رسید.

 

نیمه دوم:

 

دو تیم کار خود در 45 دقیقه دوم را با یک بازی نسبتا پایاپای شروع کردند؛ در 15 دقیقه ابتدایی این نیمه تراکتور توپ و میدان را در اختیار داشت اما نیروی هوایی تا دقیقه 70 چند موقعیت خطرناک روی دروازه تراکتور ایجاد کرد که در مهمترین صحنه، محمدرضا اخباری موقعیت تک به تک را از عبدالکاظم گرفت تا نتیجه همچنان یک بر صفر به سود تراکتور باشد. حملات نیروی هوایی در 15 دقیقه پایانی زهرداتر پیگیری شد و این تیم ده نفره بارها تا آستانه باز کردن دروازه تراکتور پیش رفت. با تعویض های به موقع خطیبی در دقایق پایانی، تراکتور کمی از فشار حریف کاست تا در نهایت با به صدا در آمدن سوت پایان بازی، یک بر صفر پیروزی این تقابل پرفشار شود.

 

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 10:ارسال خطرناک احسان حداد از سمت راست را اخباری با پرشی زیبا در اختیار گرفت.

دقیقه 13: پاس در عرض تند و تیز احسان حداد از سمت راست را لویی الانی با یک شوت خطرناک روانه دروازه تراکتور کرد که تکل به موقع فخرالدینی این توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 37: روی یک پاس خوب از محمد عباس زاده، پیمان بابایی فرار زیبایی را به سمت دروازه حریف انجام داد و در حالی که می رفت با دروازه بان تک به تک شود، توسط مدافع حریف سرنگون شد.

دقیقه 40: شوت زیبای محمد عباس زاده از ضربه آزاد به زاویه موافق را فهد طالب با یک شیرجه به موقع راهی کرنر کرد.

دقیقه 41: ارسال کرنر ابوالفضل رزاق پور از نقطه کرنر بار دیگر با ضربه سر هادی محمدی همراه شد؛ این ضربه جایی در چارچوب نداشت و راهی اوت شد.

 

1594313

 

دقیقه 50: روی پاس خوب سامان نریمان جهان، محمد عباس زاده صاحب یک موقعیت  از سمت چپ شد و شوت زمینی این بازیکن از پشت محوطه جریمه را دروازه بان نیروی هوایی با عکس العملی مناسب مهار کرد.

دقیقه 63: پاس طلایی طارق به شریف عبدالکاظم در داخل محوطه جریمه، این بازیکن را در موقعیت تک به تک با اخباری قرار داد؛ دروازه بان تراکتوری ها مطابق انتظار با عکس العملی کم نقص، بازیکن حریف را از گلزنی ناکام گذاشت.

دقیقه 65: حرکت انفرادی زیبای رزاق پور و پاس عرضی تند و تیز او از سمت چپ را دروازه بان حریف به طور ناقص دفع کرد تا توپ مقابل پیمان بابایی قرار بگیرد؛ ضربه مهاجم تراکتور اما از دقت کافی برای باز کردن دروازه نیروی هوایی برخوردار نبود.

دقیقه 67: شوت روی پای سامان نریمان جهان با اختلافی اندک از بالای دروازه روی تور فرود آمد.

دقیقه 73: میلاد فخرالدینی روی یک و دویی که با بابایی داشت از سمت راست وارد محوطه جریمه حریف شد و در حالی که می توانست با یک پاس روی به بیرون، مهاجمان تیمش را در موقعیت گلزنی قرار دهد با یک شوت کم دقت دروازه حریف را هدف گرفت که این ضربه از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 74: روی ضربه سر کم دقت فخرالدینی در داخل محوطه جریمه، توپ در اختیار جفرسون قرار گرفت و پاس این بازیکن به عبدالکاظم او را در موقعیت شوتزنی قرار داد؛ ضربه زمینی این بازیکن را ابوالفضل رزاق پور پیش از اینکه به خط دروازه و اخباری برسد بلوکه کرد.

دقیقه 81: نفوذ خطرناک سعید به داخل محوطه جریمه و پاس در عرض او از سمت راست را محمدی به بدترین شکل ممکن دور کرد تا توپ مقابل پای شریف عبدالکاظم قرار بگیرد؛ شوت این بازیکن با خوش شانسی تراکتوری ها از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

1594323

 

در حاشیه:

 

* برای اولین بار در این دوره از مسابقات، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه به طور همزمان در ترکیب اصلی حضور ندارند.

* میثم تیموری به دلیل دریافت کارت زرد در بازی با نیروی هوایی، دو کارته شده و از حضور در این بازی محروم است.

* بازیکنان تیم نیروی هوایی در 20 دقیقه ابتدایی بازی اعتراضات پر تعدادی به قضاوت داور بازی ژاپنی داشتند.

* احسان حداد که یکی از بهترین های تیمش در نیمه دوم بود به دلیل مصدومیت شدید در دقیقه 28 با برانکارد از زمین بازی خارج شد.

* حمید بوحمدان از ناحیه آرنج دست چپ مصدوم شده و در دقایق پایانی نیمه اول برای مداوا به بیرون از زمین منتقل شد.

* بعد از تعویض اجباری احسان حداد به دلیل مصدومیت، سرمربی نیروی هوایی بعد از اخراج میثم جبار در دقیقه 38، دو تعویض دیگر را هم پیش از دمیده شدن سوت پایان نیمه اول انجام داد.

* سرمربیان دو تیم در این دیدار هر 5 تعویض قانونی خود را انجام دادند تا شاهد تغییر حدود نیمی از بازیکنان هر دو تیم در جریان بازی باشیم.

دیدگاه‌ها