کد خبر : 1751787 | 06 اردیبهشت 1400 ساعت 21:07 | 161.6K بازدید | 90 دیدگاه

صعود به تاخیر افتاد؛

الوحده 1- پرسپولیس 0؛ هرچه زدند، گل نشد

سرخ‌پوشان فوتبال ایران با وجود نمایش هجومی مقابل الوحده امارات بازی را با یک گل واگذار کردند.

الوحده 1- پرسپولیس 0؛ هرچه زدند، گل نشد

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس که در لیگ بیستم فوتبال ایران تنها یک باخت داشته و در چهار دیدار ابتدایی مرحله گروهی فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا چهار پیروزی قاطع به دست آورده بود، امروز نتوانست به این روند درخشان ادامه دهد و با گل زودهنگام و غافلگیر کننده‌ای که در دقیقه 5 با نفوذ تیم ماتاوز و شوت‌زنی او دریافت کرد، در دیدار برگشت برابر الوحده شکست خورد تا 12 امتیازی بماند و صعودش به مرحله حذفی به اما و اگر بکشد، در حالی که برد یا تساوی سرخ‌پوشان، اجازه 10 امتیازی شدن به الوحده را نمی‌داد و از طرف دیگر صدرنشینی شاگردان گل‌محمدی در گروه E را تا قبل از دیدارهای هفته ششم قطعی می‌کرد.



گروه E لیگ قهرمانان آسیا؛ هفته پنجم؛ فصل 2021
دوشنبه: 1400/02/06 ؛ ساعت: 19
استادیوم: جواهر لعل نهرو- گوآ هند/ بدون تماشاگر
داور: تانتاشف ایلگیز(ازبکستان)/ کمک‌ها: آندری تی‌ساپنکو و تیمور گاینولین(ازبکستان)/ داور چهارم: عمار ابراهیم(بحرین).


پرسپولیس ایران


حامد لک
محمدحسین کنعانی‌زادگان
سید جلال حسینی(78- مهدی عبدی)
سیامک نعمتی(46- مهدی شیری)
وحید امیری(78- علی شجاعی)
میلاد سرلک(46- احمد نوراللهی)
کمال کامیابی‌نیا
احسان پهلوان
مهدی ترابی
عیسی آل‌کثیر
شهریار مغانلو(46- امید عالیشاه)


سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 

1595336

 

الوحده امارات


محمد الشامسی
لوکاس پیمنتا
فارس جمعه
عبدالله الکبری
نهیان عادل(61- خلیل ابراهیم)
عبدالله حمد
منصور الحربی(79- عبدالله انور)
محمد برغش المنهالی
لی میونگ جو
عمر خربین
تیم ماتاوز


سرمربی: هنک تن‌کاته

 

کارت زرد:

 

فارس جمعه(13) عبدالله الکبری(5+45) منصور الحربی(72) عبدالله حمد(87) محمد الشامسی(85) از الوحده

 

مهدی ترابی(5+45) وحید امیری(76) از پرسپولیس

 

اخراج


عبدالله انور(83) از الوحده

 

شرح گل


الوحده صفر - پرسپولیس یک (دقیقه 5: تیم ماتاوز): ماتاوز، مهاجم اسلوونیایی الوحده در کنار خط طولی زمین صاحب توپ شد، نفوذ سریعی از سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس داشت و با روی پا شوت محکمی به زیر طاق دروازه پرسپولیس زد تا گل اول الوحده به ثمر برسد.

 

بهترین بازیکن


تیم ماتاوز، مهاجم اسلوونیایی الوحده در شروع مسابقه با حرکت انفرادی تماشایی از کنار خط طولی زمین حرکت کرد و با نفوذ به محوطه جریمه پرسپولیس و شوت تماشایی به طاق دروازه موفق به گلزنی شد و در ادامه نیز با دوندگی و پاس‌های خطرناک در خط حمله تیمش بارها مدافعان پرسپولیس را آزار داد تا شب درخشانی را پشت سر بگذارد و ستاره زمین لقب بگیرد.

 

اتفاق ویژه


برتری یا حتی کسب تساوی پرسپولیس در مسابقه امشب صدرنشینی و صعودش از گروه E لیگ قهرمانان آسیا را قطعی می‌کرد و از طرف دیگر عدم نتیجه‌گیری الوحده امارات به سود هر سه نماینده فوتبال ایران(تراکتور، استقلال و فولاد) می‌شد، اما این اتفاق نیفتاد تا کار آنها و به ویژه تراکتور و فولاد هم در صورت قرار گرفتن در جایگاه دوم جدول، برای صعود سخت‌تر شود.


لحظات حساس

 

دقیقه 11: ارسال مهدی ترابی از روی کرنر سمت راست زمین به بعد از تیرک دوم با ضربه سر مغانلو راهی اوت شد.

دقیقه 35: عمر خربین با توپ‌گیری عالی در میانه زمین از سرخ‌پوشان به شکل غافلگیر کننده‌ای از میانه زمین شوت زد تا از جلو آمدن دروازه‌بان پرسپولیس استفاده کند، اما حامد لک توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید و راهی کرنر کرد.

 

1595337

 

دقیقه 53: ارسال زیبای ترابی و ضربه سر کنعانی‌زادگان با اختلاف کمی از کنار دروازه الوحده رد شد.

دقیقه 56: شوت روی پای چپ احسان پهلوان از پشت محوطه جریمه به تیرک افقی دروازه الوحده ثابت کرد و دفع شد.

 

1595351

 

دقیقه 64: اوت بلند وحید امیدی از سمت چپ زمین توسط مدافعان الوحده دفع شد که در ادامه شوت روی پای مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه ثمری نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 67: پاس پشت پای زیبای احمد نوراللهی برای مهدی ترابی را این بازیکن با پاس در عمق دیدنی به مهدی شیری رساند و در موقعیت تک به تک قرار داد که این بازیکن تصمیم گرفت با پاس در عرض، آل‌کثیر را صاحب توپ کنند، اما در میانه راه مدافع الوحده پس از دفع توپ و برخوردی که این ضربه با محمد الشماسی داشت، توپ را به کرنر زد.
دقیقه 68: بازیکنان پرسپولیس ضربه ایستگاهی را کوتاه کار کردند که پاس رو به جلوی امید عالیشاه و سانتر مهدی ترابی را احمد نوراللهی با ضربه سر راهی به اوت فرستاد.

دقیقه 80: آل‌کثیر با نفوذ از بین دو مدافع الوحده و شوت زمینی از پشت محوطه جریمه به دنبال گلزنی بود که محمد الشامسی توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 84: ارسال امید عالیشاه از روی ضربه آزاد و ضربه سر حسین کنعانی‌زادگان به تیرک افقی دروازه الوحده اصابت کرد که البته در این صحنه آفساید بازیکنان پرسپولیس گرفته شده بود.

دقیقه 88: سانتر زیبای پای چپ احسان پهلوان به پشت مدافعان الوحده را مهدی عبدی به شکل عجیبی نتوانست استفاده کند و ضربه آرام او در اختیار محمد الشامسی قرار گرفت.

دقیقه 89: ضربه سر مهدی‌عبدی روی ارسال امید عالیشاه ثمری نداشت و از بالای دروازه راهی اوت شد.

 

1595352



در حاشیه


* پرسپولیس در دیدار امروز نسبت به مسابقه دو رفت مقابل الوحده امارات دو تغییر در ترکیب داشته که کمال کامیابی‌نیا و عیسی آل‌کثیر جانشین احمد نوراللهی و امید عالیشاه شده‌اند.
* راشد علی، احمد راشد، خمیس اسماعیل و خلیل ابراهیم 4 نفری هستند که برخلاف بازی رفت، در دیدار امشب برابر پرسپولیس ایران در ترکیب الوحده حضور ندارند.

دیدگاه‌ها