کد خبر : 1751936 | 07 اردیبهشت 1400 ساعت 12:55 | 17.2K بازدید | 1 دیدگاه

اعتراف مرد شماره یک شطرنج:

فیروزجا نامزد اصلی قهرمانی شطرنج در جهان است

مرد شماره یک شطرنج جهان می‌گوید که به احتمال بسیار زیاد، علیرضا فیروزجا نامزد اصلی قهرمانی شطرنج جهان در آینده است.

فیروزجا نامزد اصلی قهرمانی شطرنج در جهان است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مگنوس کارلسن نروژی مرد شماره یک شطرنج جهان در جدیدترین اظهار نظر خود در مورد علیرضا فیروزجا گفت: همه موافق هستند که علیرضا فیروزجا محتمل‌ترین نامزد برای قهرمانی شطرنج جهان در آینده است.

 

این ستاره نروژی ادامه داد: فیروزجا کاندیدای اصلی قهرمانی جهان در آینده بوده چرا که شانس او از تمام شطرنج بازان زیر ۲۰ سال برای کسب این عنوان بیش‌تر است.

همواره رقابت‌های علیرضا فیروزجا و مگنوس کارلسن مورد توجه رسانه‌ها و شطرنج‌بازان مطرح جهان است. حضور فیروزجا به عنوان نفر اول جوانان شطرنج جهان و کارلسن به عنوان نفر اول شطرنج کلاسیک دنیا در یک تورنمنت به جذابیت‌های آن رقابت می‌افزاید.

 

بیش از این نیز کارلسن درباره فیروزجا اظهار نظر جالبی انجام داده بود. نفر اول شطرنج جهان درباره نابغه ایرانی شطرنج گفته بود که فیروزجا قصد دارد که یک بازیکن بسیار، بسیار خوب برای یک مدت طولانی شود برای همین به نظر می‌رسد که تلاش خود را انجام می‌دهد.

 

او هم‌چنین گفته بود که انتظار رقابت‌های بیش‌تری با فیروزجا دارد و علاقه دارد که چالش‌های بیش‌تری با نابغه شطرنج ایران داشته باشد. 

باتوجه به سن کم فیروزجا بسیاری از اهالی شطرنج او را قهرمان جهان بعد از مگنوس کارلسن می‌دانند. نفر اول جهان بارها اعتراف کرده بود که علیرضا می‌تواند جای او را بگیرد. 

 

لازم به ذکر است که باتوجه به آنلاین شدن رقابت‌های شطرنج، کارلسن و فیروزجا بارها مقابل یکدیگر قرار گرفتند و کارلسن بردهای بیش‌تری را به نام خود زده است اما بازهم اهالی و متخصصان شطرنج معتقداند که فیرزوجا در چهار سال آینده می‌تواند به مرد شماره یک شطرنج جهان تبدیل شود.

دیدگاه‌ها