کد خبر : 1754161 | 19 اردیبهشت 1400 ساعت 01:28 | 106.9K بازدید | 11 دیدگاه

چهره‌های ضد قهرمان؛ از آزادی تا اتحاد

شبح علیپور و لک در پنالتی چیپ آگوئرو! (عکس)

سرخیو آگوئرو که قصد داشت با ضربه ای چیپ و تماشایی دروازه چلسی را باز کند، مقابل ادوارد مندی مغلوب شد و گلر آبی های لندن پنالتی او را مهار کرد.

شبح علیپور و لک در پنالتی چیپ آگوئرو! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در دیداری از هفته سی و پنجم رقابت های لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی در استادیوم اتحاد میزبان چلسی بود. دو تیمی که چند هفته بعد باید برگزار کننده دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا باشند، به پیشواز بزرگترین دیدار باشگاهی اروپا رفتند.

 

در این مسابقه، دقایق پایانی نیمه نخست از شور و حرارت خاصی برخوردار بود. پس از اینکه در دقیقه 44 رحیم استرلینگ روی پاس سرخیو آگوئرو گل اول را برای سیتیزن ها به ثمر رساند، چند دقیقه بعد و در زمان های تلف شده نیمه نخست، سیتی صاحب یک ضربه پنالتی شد.

 

1599277

 

1599274

 

1599278

 

حرکت خوب فران تورس از سمت راست و پاس او در درون محوطه جریمه به گابریل ژسوس رسید اما بی احتیاطی بیلی گیلمور منجر به سرنگونی مهاجم برزیلی سیتی شد و آنتونی تیلور داور مسابقه در سوت خود دمید و یک ضربه پنالتی را به سود منچسترسیتی اعلام کرد.


سرخیو آگوئرو که در پایان فصل از جمع سیتیزن ها جدا خواهد شد، پشت این ضربه ایستاد. او پس از دورخیزی که داشت، ضربه اش را چیپ و به وسط دروازه زد. ادوارد مندی گلر چلسی که برای لحظه ای به سمت راست خود رفته بود، با دیدن پنالتی چیپ آگوئرو، سریعا تغییر مسیر داد و با دست چپ و به آسانی پنالتی مهاجم آرژانتینی منچسترسیتی را مهار کرد و مانع از این شد که ستاره آرژانتینی یک گل چیپ زیبا به ثمر برساند.

 

1599279

 

آگوئرو که در بازی های اخیر بیشتر نیمکت نشین بوده است، در این مسابقه حساس که شبیه سازی فینال لیگ قهرمانان اروپا بود، فرصت حضور در ترکیب اصلی را پیدا کرد و هر چند سازنده تک گل تیمش بود ولی از دست دادن یک ضربه پنالتی، مانع از تکمیل روز خوب او شد بخصوص اینکه چلسی در نیمه دوم کامبک زد و بازی را 2 بر یک برنده شد تا جشن قهرمانی سیتی در لیگ برتر به هفته های بعد موکول شود.

 

1599273

 

پنالتی چیپی که آگوئرو در بازی با چلسی از دست داد، ذهن علاقه مندان به فوتبال در ایران را به سمت بازی سال گذشته پرسپولیس و ماشین سازی برد. جایی که علیپور نیز در موقعیتی شبیه به آگوئرو قصد داشت با یک پنالتی چیپ دروازه حریف را باز کند ولی حامد لک دست او را خواند و با ایستادن در جای خود، موفق به مهار پنالتی مهاجم سابق پرسپولیس شد.

 

1599275

 

1599276

 

سیو تک دست مندی روی پنالتی آگوئرو، سرنوشت بازی منچسترسیتی - چلسی را تغییر داد.

 

 

نکته جالب این‌که اگر آگوئرو می‌توانست این پنالتی را تبدیل به گل کند و تیمش را به پیروزی برساند، قهرمانی منچسترسیتی در فاصله سه هفته تا پایان لیگ جزیره، قطعی می‌شد اما این اتفاق رخ نداد. علیپور هم با گلزنی در مقابل ماشین سازی، جشن قهرمانی سوپرجام پرسپولیس که پس از پایان مسابقه برگزار می‌شد را شیرین می‌کرد ولی او هم سرنوشت بهتری از مهاجم آرژانتینی نداشت.

 

1599272

 

1599271


یکی از عجیب‌ترین پنالتی های لیگ برتر ایران؛ علیپور چیپ زد و لک ایستاد تا فرصت طلایی از دست برود.

 

 

چلسی با این پیروزی، موفق شد تعداد امتیازات خود را به عدد 64 رسانده و تا حدود بسیار زیادی کسب سهمیه خود در لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد را قطعی کند. توخل که موفق شد برای دومین بار پیاپی پپ گواردیولا را شکست دهد، امیدوار است تا در سومین جدال طی ماه های اخیر و در فینال لیگ قهرمانان اروپا، مهمترین جام دوران ورزشی اش را کسب کند.

دیدگاه‌ها