کد خبر : 1754258 | 19 اردیبهشت 1400 ساعت 14:58 | 5.3K بازدید | 1 دیدگاه

مورد عجیب شکست‌های مس؛ پرموقعیت و بی حاصل!

تیم فوتبال مس رفسنجان در حالی متحمل سومین شکست خود در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر شد که بر اساس آمار، در هر سه مسابقه به شکلی عجیب بازی‌های خود را واگذار کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، مس رفسنجان که در نیم‌فصل اول لیگ بیستم با ارائه بازی‌های جذاب و کسب نتایج بسیار خوب با محمد ربیعی خود را به عنوان پدیده این فصل لیگ برتر معرفی کرده بود، در نیم فصل دوم دچار چالش عجیبی شده؛ آنها پس از کسب دو تساوی مقابل استقلال و گل‌گهر، دو تیم قدرتمندی که در نیم فصل اول به هردو باخته بودند، در جام حذفی مقابل تیم پرستاره سپاهان رفتند و در پایان با گل دقیقه ۱۲۰ ولسیانی مغلوب شاگردان محرم نویدکیا شدند تا نوید یک نیم فصل درخشان تر را به هواداران خود بدهند اما پس از آن مسابقه در آخرین دیدار سال گذشته خود مقابل آلومینیوم اراک در خانه با گلی عجیب که روی اشتباه داود نوشی‌صوفیانی به ثمر رسید، به شاگردان علیرضا منصوریان باختند.


براساس آمار انتهای مسابقه، آلومینیوم در آن بازی کمترین آمار پاس لیگ بیستم را ثبت کرد و فقط ۱۹۰ پاس مقابل مس داد. این درحالی بود که تیم محمد ربیعی ۵۳۷ پاس رد و بدل کرد، ۶۶ درصد مالکیت بازی را در اختیار داشت و ۱۹ ضربه به دروازه تیم اراکی زد که ۵ تای آن در چارچوب بود اما آلومینیوم در نهایت با وجود این اختلاف آماری فاحش ۳ امتیاز مسابقه را به دست آورد. مس در همین هفته هجدهم، بیشترین ضربه به دروازه و بیشترین مالکیت توپ را در میان تمام تیم‌های لیگ برتری به نام خود ثبت کرد.  
تیم رفسنجانی هفته بعد در تبریز از تیم قدرتمند تراکتور هم یک امتیاز گرفت و در هفته بیستم سایپا را در خانه یک بر صفر شکست داد تا شکست مقابل آلومینیوم را فراموش کند اما دو باخت دور از انتظار و متوالی مقابل نفت مسجد سلیمان و نساجی شرایط این تیم را یک بار دیگر تغییر داد.

 

1599499


مرور آماری این دو مسابقه اما نکات جالبی در خود دارد. مس در دیدار خارج از خانه مقابل نفت مسجد سلیمان ۶۴ درصد مالک بازی بود، ۶۲۴ پاس داد، در حالی که نفت تنها ۲۵۴ پاس ثبت کرد. ۱۲ ضربه به سمت دروازه زد که باز هم تنها ۲ ضربه در چارچوب بود و تیم مسجد سلیمانی ۵ ضربه به سمت دروازه داشت. ضمن آنکه با ثبت امید گل ۰.۵۶ در مقابل امید گل ۰.۲۱ نفت مسجد سلیمان بازهم بدون کسب امتیاز بازی را تمام کرد!

 

1599500

 


در بازی دیروز مقابل نساجی هم به نوعی این روند عجیب برای نارنجی‌پوشان رفسنجان تکرار شد. آنها در شرایطی به نساجی باختند که ۶۱ درصد مالک بازی بودند، ۴۸۵ پاس ثبت کردند و بازهم ۱۲ ضربه به سمت دروازه حریفشان زدند که فقط یکی از آنها در چارچوب بود. امید گل ۰.۶۲ در مقابل امید گل ۰.۳۰ نساجی هم چیزی نبود که بتواند مس را به گل برساند.


با مرور این روند عجیب و اعداد و ارقام به ثبت رسیده شاید بتوان به این نتیجه رسید که مس همچنان فوتبال خوبی را ارائه می‌دهد و از فلسفه بازی مالکانه و خلق موقعیت‌های فراوان خود دست نکشیده اما فرصت‌سوزی های باورنکردنی بازیکنان این تیم شرایط را برای مس سخت کرده است.

 

 

1599501


در بازی دیروز مقابل نساجی بازیکنان مس در همان دقایق ابتدایی مسابقه چند موقعیت مسلم گلزنی را از دست دادند و در نهایت این فرصت سوزی‌ها باعث شد مثل دو بازی قبلی، مس به تیمی ببازد که از نظر آماری کاملا روی آنها مسلط بود. موضوعی که ساکت الهامی، سرمربی نساجی هم پس از پایان مسابقه به آن اشاره کرد و بازی با مس را سخت ترین بازی دوران کاری خود در نساجی دانست.

 

دیدگاه‌ها