کد خبر : 1754874 | 22 اردیبهشت 1400 ساعت 09:51 | 18.1K بازدید | 1 دیدگاه

تمجید از ستاره آرسنال؛

توخل: خیلی سخت است که از اوبامیانگ عصبانی شوی

در آستانه بازی چلسی و آرسنال، توماس توخل، سرمربی آبی ها که سابقه همکاری با اوبامیانگ در دورتموند را دارد، درباره ستاره آرسنال صحبت کرده است.

توخل: خیلی سخت است که از اوبامیانگ عصبانی شوی

به گزارش "ورزش سه"،  شخصیت جذاب پیر امریک اوبامیانگ تاثیری فراموش نشدنی روی توماس توخل گذاشته است. همچنین وقت شناسی‌اش! البته باید گفت وقت ننشناسی چرا که توخل در دو سالی که هدایت اوبامیانگ را در دورتموند بر عهده داشت، مجبور شده بود ترفندی خاص را برای اطمینان از اینکه او به موقع به تمرینات و مسابقات می رسد، به کار ببندد.

شاگردان توخل امشب در استمفورد بریج میزبان آرسنال واوبامیانگ هستند و پیش از این مسابقه سرمربی آلمانی درباره ستاره توپچی ها صحبت کرده است.

 

1600525

 

توخل در باره اوبامیانگ گفت: "داشتن او در تیم لذت خالص بود. یک مهاجم فوق العاده، یک تمام کننده فوق العاده، اما بیش از آن یک بازیکن فوق العاده خارج از زمین. همیشه لبخند به صورت دارد. بسیار بسیار صادق است. کمی هم آدم دیوانه ای است اما از آن دیوانگی های خوب!

او طی دو سال حتی یک جلسه تمرین را از دست نداد. شاید او پنج دقیقه با تأخیر رسیده باشد، این اتفاقات ممکن است برای او بیفتد، اما اگر دیر کند، او عجله دارد، بهانه هایی دارد، متاسف است و همچنان هم لبخند بر لب دارد. او این شکلی است و واقعا سخت است که از دست این آدم عصبانی شوی. او قلب بزرگی دارد.

وقتی که می خواستیم او سر وقت بیاید، می گفتیم که جلسه ساعت 10:45 صبح است وقتی که در واقع جلسه ساعت 11 بود. اینطوری ممکن بود که با بقیه سر وقت در جلسه حاضر شود. می توانستی صدای ماشینش را از یک کیلومتری بشنوی. صدای ماشینش را که می شنیدیم شروع می کردیم به آماده کردن همه چیز و پخش کردن ویدیو، چون می دانستیم که به زودی پیدایش می شود.

 

1600527

 

هنوز نمی دانم که او چطور موفق شده که گواهینامه اش را نگه دارد چرا که با توجه به صدای ماشینش معلوم بود که همیشه در محدوده سرعت مجاز رانندگی نمی کند."

در ماه مارس امسال میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، اوبامیانگ را از حضور در دربی برابر تاتنهام محروم کرد، چرا که او دیر به جلسه تیم رسیده بود.

کاپیتان آرسنال فصل سختی را پشت سر گذاشته است؛ در گلزنی چندان موفق نبوده و روند خوبش مختل شده، بازی های ابتدایی آرسنال را به دلیل نگرانی هایی که در رابطه با سلامت مادرش به وجود آمده بود از دست داد، در انتها نیز هنگام حضور در بازی های تیم ملی گابن به بیماری مالاریا مبتلا شد.

 

1600526

 

اوبامیانگ در دورتموند و زیر نظر توخل شکوفا شده بود، او 79 گل در 95 بازی خود از سال 2015 تا 2017 برای این تیم به ثمر رساند، از جمله یک پنالتی پیروزی بخش در دیدار فینال جام حذفی آلمان در سال 2017.

توخل اضافه کرد: "او تعداد باورنکردنی گل به ثمر رساند. سرعت او در بوندسلیگا منحصر به فرد بود و بازیکنی بسیار مهم و تاثیرگذار بود."

 

سرمربی چلسی از اینکه اوبامیانگ نتوانسته جام های بیشتری ببرد ابراز تعجب کرد و گفت: "بله او یک برنده ذاتی است. من هیچوقت احساس نکردم که او از نظر روحی و ذهنی چیزی کم دارد. اما مشخص است که به تنهایی نمی تواند این کار را بکند. او همچنین به یک تیم سطح بالا نیاز دارد که در کنارشان بازی کند و برای رسیدن به بالاترین سطوح رقابت کند.

در تجربه من با اوبا، شما می توانید همیشه به او تا سر حد توانش فشار بیاورید و او همیشه برای چالش آماده است، برای برداشتن قدم بعدی آماده است، همیشه عطش گلزنی دارد، هرگز تنبلی نمی کند، هرگز از زدن فقط یک گل و دو گل راضی نمی شود و همیشه می رود برای زدن سومی. من قویا احساس می کنم که او یک برنده ذاتی است و شما می توانید همیشه روی او تکیه کنید."

 

 

 

دیدگاه‌ها