کد خبر : 1755428 | 24 اردیبهشت 1400 ساعت 21:11 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

در پی قرار گرفتن ترکیه در لیست قرمز؛

فرمول یک؛ گرندپری ترکیه لغو شد

پس از قرار گرفتن کشور ترکیه در لیست قرمز مقاصد سفر از سوی دولت انگلیس، گرندپری ترکیه لغو شد.

فرمول یک؛ گرندپری ترکیه لغو شد

به گزارش "ورزش سه"، فرمول یک اعلام کرد که گرندپری ترکیه که قرار بود در ماه آینده برگزار شود، لغو شده است. این مسابقه که قرار بود در تاریخ 13 ژوئن برگزار شود در پی قرار گرفتن کشور ترکیه در لیست قرمز دولت انگلیس از تقویم امسال فرمول یک حذف شد.

روز گذشته تایید شد که محل برگزاری فینال چمپیونزلیگ نیز که قرار بود بین دو تیم چلسی و منچسترسیتی در شهر استانبول برگزار شود، از ترکیه به پرتغال منتقل شده است.

مسابقه استانبول قرار است با دومین گرندپری در اتریش جایگزین شود. مقامات فرمول یک همچنان امیدوارند که بتوانند در این فصل به تعداد رکورد شکن 23 گرندپری برسند.

 

1601586

 

همچنین گرندپری فرانسه نیز یک هفته زودتر و پیشاپیش دو مسابقه اتریش در پیست ردبول رینگ که قرار است در تاریخ 27 ژوئن و 4 جولای برگزار شوند، در تاریخ 20 ژوئن برگزار خواهد شد. گرندپری انگلیس در پیست سیلوراستون اما همچنان در همان تاریخ قبلی پابرجا خواهد بود و این مسابقه در روز 19 جولای برگزار خواهد شد.

 

1601584

 

گرندپری ترکیه تنها 16 روز پیش و پس از لغو گرندپری کانادا به دلیل لزوم قرنطینه دو هفته ای تمام خانواده فرمول یک پس از ورود به این کشور، به تقویم فرمول یک اضافه شده بود.

مقر هفت تیم از 10 تیم حاضر در فرمول یک در کشور بریتانیا واقع شده است و اضافه شدن ترکیه به لیست قرمز دولت انگلیس عملا سفر به این کشور را برای آنها ناممکن کرده بود. کسانی که به ترکیه سفر می کردند در بازگشت باید در یکی از اقامتگاه های تحت نظر دولت 10 روز قرنطینه می شدند و با جریمه های مالی نیز رو به رو بودند. 10 روز قرنطینه عملا امکان شرکت در گرندپری بعدی را از تیم های ساکن بریتانیا می گرفت.

 

برگزاری تعدادی از دیگر گرندپری هایی که در نیمه دوم تقویم فصل 2021 فرمول یک قرار دارند نیز با تردیدهایی رو به رو است؛ گرندپری های مکزیک، برزیل و استرالیا به دلیل پیچیدگی های که شیوع کرونا در جهان به وجود آورده است، بیش از دیگر مسابقات در معرض لغو شدن هستند.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها