کد خبر : 1755896 | 26 اردیبهشت 1400 ساعت 19:27 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

دربی را ندیدم، اما از حال و هوای ورزش ایران باخبرم

تفتیان: المپیک نه، همه به حواشی دربی می پردازند

رکورددار دوی سرعت ایران اعتقاد دارد فضای داخل کشور باید بیش از پیش معطوف به المپیک توکیو شود.

تفتیان: المپیک نه، همه به حواشی دربی می پردازند

به گزارش "ورزش سه"، حسن تفتیان، سریعترین دونده ایران این روزها اردوی آماده سازی خود برای حضور موفق در المپیک را در فرانسه برپا کرده و زیر نظر مربی خود احتمالا تا اعزام به المپیک توکیو، تمریناتش را ادامه می دهد و در تورنمنت های مختلف خودش را محک خواهد زد.


او که رسیدن به فینال دوی صدمتر المپیک را نشانه گرفته، از شرایط خود در اردوی فرانسه ابراز رضایت می کند، اما معتقد است فضای فعلی در ایران برخلاف فرانسه المپیکی نیست. حسن تفتیان با اینکه خودش دربی فوتبال پایتخت را تماشا نکرده، اعتقاد دارد حواشی این بازی خیلی از بیشتر از موفقیت موفقیت کاروان المپیکی ایران مورد توجه قرار می گیرد. 


در ادامه صحبت های حسن تفتیان را در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید:


واکسن زدم، اما بازهم رعایت می کنم
حدود دو هفته است که به فرانسه آمدم و شرایطم نسبتا خوب است. تمریناتم را زیر نظر مربی ام پیگیری می کنم؛ اگرچه همچنان برخی سخت گیری های کرونایی وجود دارد. البته این کمک می کند ما در شرایط ایزوله تری تمرین کنیم. با این حال من در ایران هر دو دوز واکسن خودم را زدم و از این نظر هم کمی خیالم راحت است، اما بازهم مسائل بهداشتی را رعایت می کنم تا مشکلی پیش نیاید. 


در 6، 7 مسابقه تا المپیک شرکت می کنم
با توجه به برنامه ریزی ای که داریم، در چند روز آینده اولین مسابقه تدارکاتی را در راه المپیک پیش رو دارم و بعد از آن هم به مرور تا رسیدن به زمان اعزام به توکیو، چند تورنمنت را در کشورهای مختلف پشت سر می گذارم. اولین مسابقه من در ایتالیاست و حدود 6، 7 مسابقه از تورهای جهانی و در سطح دایموند لیگ هستند که قصد دارم در آن ها شرکت کنم. 


شاید از فرانسه مستقیم به توکیو بروم
حدود 70 روز تا شروع المپیک توکیو و 77 روز تا شروع مسابقه من در توکیو باقی مانده. فعلا نیازی نیست که رکوردهایم را به اوج برسانم و باید ببینم که شرایط چطور پیش می رود. شاید از همین جا به توکیو اعزام شدم و شاید هم به تهران بازگشتم و از آنجا همراه با کاروان ایران به ژاپن رفتم. 

 

 

 


فعلا هدفم رکورد زدن نیست
دوره آماده سازی خوبی را پشت سر گذاشتم و جا دارد از فدراسیون و همه کسانی که از من حمایت می کنند، تشکر کنم. من الان در پیک آمادگی نیستم و فعلا هدفم رکورد زدن نیست. راه زیادی تا المپیک مانده، اما امیدوارم در زمان برگزاری المپیک در اوج باشم و بتوانم نتیجه خوبی را رقم بزنم. 


المپیک در پیش است، اما همه به حواشی دربی توجه می کنند
دو هفته ای است که به فرانسه آمدم، اما چه زمانی که در ایران بودم و چه زمانی که به اینجا آمدم، چنین حسی را داشتم که فضای ایران خیلی المپیکی نشده. می بینیم که با برگزاری یک بازی فوتبال بین استقلال و پرسپولیس چطور همه رسانه ها به آن می پردازند و حواشی و درگیری های آن خیلی از اتفاقاتی که پیرامون ورزشکاران المپیکی رخ می دهد، مهمتر شده. رویداد بزرگی مثل المپیک در پیش است و تا اینجا فقط 60 ورزشکار ایرانی مجوز حضور در آن را دارند. اینکه مردم ورزشکاران المپیکی را هم نشناسند، کمی ناامید کننده است. 


در پاریس هر جا را نگاه می کنم، حال و هوای المپیک هست
در همین فرانسه که هستم، هر جا را نگاه می کنم حال و هوای المپیک وجود دارد. در خیلی از مکان ها حتی در سطح شهر روزشمار المپیک قرار داده شده است. امیدوارم مسئولان ورزش ایران هم بیش از پیش در روزهای پیش رو به ورزشکاران المپیکی توجه کنند. خود من دربی را ندیدم، اما در این چند روز متوجه شدم که حتی ریزترین درگیری های این بازی هم در رسانه ها و فضای مجازی بازتاب زیادی داشته است. امیدوارم به ورزشکاران المپیکی هم همینقدر ریزبینانه توجه شود.

دیدگاه‌ها