کد خبر : 1757556 | 03 خرداد 1400 ساعت 22:35 | 137.8K بازدید | 11 دیدگاه

پیروزی دوگانه استقلال در آبادان

نفت صفر - استقلال 1 ؛ هم صنعت ، هم داور

استقلال در شبی که برتری کاملی نسبت به صنعت نفت داشت، به لطف گل دقیقه 94 آرمان رمضانی، موفق به شکست میزبان خود شد.

نفت صفر - استقلال 1 ؛ هم صنعت ، هم داور

به گزارش "ورزش سه"، در دیداری معوقه از هفته بیستم رقابت های لیگ برتر، استقلال در آبادان به مصاف صنعت نفت رفت و در حالیکه این دیدار با نتیجه بدون گل رو به پایان بود، این آرمان رمضانی بود که در دقیقه 94 با حضوری به موقع و تیزهوشی بالا، موفق شد قفل دروازه میزبان را باز کند.


در این بازی که 36 دقیقه نخست آن کاملا کسل کننده و بدون خلق موقعیت پیش رفت، با سرنگونی قایدی درون محوطه جریمه یخ بازی آب شد که البته حمید حاج ملک داور مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت و با یک کارت زرد نیز باشوی کوچک را جریمه کرد.


در دقایق پایانی بازی صنعت نفت چند فرصت را به روی دروازه استقلال خلق کرد که سیدحسین حسینی با ایستادگی در برابر شوت های بازیکنان آبادانی، مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد تا بازی بدون گل در نیمه نخست به پایان برسد.


در آغاز نیمه دوم بغلانی کاپیتان صنعت نفت با خطایی پشت محوطه جریمه مهدی قایدی را سرنگون کرد که داور مسابقه یک کارت قرمز را به او نشان داد تا آبادانی ها تقریبا نیمه دوم را با یک یار کمتر دنبال کنند.


حملات استقلالی ها راهی به دروازه صنعت نفت پیدا نکرد تا اینکه این آرمان رمضانی بود که نخستین گل خودش را با پیراهن آبی پوشان به ثمر رساند. یک ارسال بلند به روی دروازه با ضربه رو به عقب محمد طیبی همراه شد ولی رمضانی با تعقیب توپ و ضربه ای چیپ و زیبا، توپ را از بالای سر گروسیان عبور داد و در دقیقه 94 تک گل بازی را به ثمر رساند.


استقلال به لطف گل ثانیه های پایانی رمضانی موفق شد به رتبه سوم جدول برگردد و آبادانی ها نیز باز هم موفق نشدند طلسم ناکامی های خود را بشکنند تا اوضاع برای تیم سیدسیروس بدتر از قبل شود.


بازی معوقه از هفته بیستم رقابت های لیگ برتر ایران؛ چهارشنبه: 03/03/1400 ؛ ساعت: 21:30
استادیوم: تختی آبادان / بدون تماشاگر
داور: حمید حاج ملک / کمک‌ها: سعید علی نژادیان – حمید نادری؛ داور چهارم: علی ابراهیمی / ناظر داوری: رسول فروغی.

 

صنعت نفت:

  • فرزین گروسیان
  • محمد طیبی
  • محمد اهل شاخه (10- حسین بغلانی)
  • امید خالدی
  • مهدی حنفی (71- محمدحسین زواری)
  • محمود مطلق‌زاده
  • حکیم نصاری (56- امید حامدی فر)
  • امیرحسین فرهادی (71- سیدفاخر تهامی)
  • طالب ریکانی
  • رضا خالقی‌فر (71- احمد شریعت زاده)

سرمربی: سیروس پورموسوی

 

ترکیب استقلال:

  • سید حسین حسینی
  • وریا غفوری
  • محمد نادری (74- هروویه میلیچ)
  • سیاوش یزدانی (74- داریوش شجاعیان)
  • مسعود ریگی
  • محمدحسین مرادمند
  • آرش رضاوند
  • عارف غلامی
  • فرشید اسماعیلی
  • مهدی قایدی
  • ارسلان مطهری (82- آرمان رمضانی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

 

 

کارت زرد:


مهدی قایدی (36) از استقلال

 

کارت قرمز:


حسین بغلانی (52) از  صنعت نفت

 

 

شرح گل:


صنعت نفت صفر – استقلال یک: (دقیقه 5+90 :آرمان رمضانی): یک ارسال بلند به روی دروازه صنعت نفت، به محمد طیبی رسید و مدافع آبادانی ها در حالیکه قصد داشت با یک ضربه سر توپ را به فرزین گروسیان دروازه بان تیمش برساند، با تیزهوشی و سرعت بالای آرمان رمضانی، این بازیکن قبل از گلر صنعت نفت به توپ رسید و با ضربه ای نرم و زیبا، توپ را از بالای سر گروسیان عبور داد تا گل آبی پوشان در ثانیه های پایانی به ثمر برسد.

 

 

لحظات حساس:


دقیقه 36: در حالیکه هنوز هیچ موقعیت حساسی به روی دو دروازه رخ نداده است، پاس آرش رضاوند درون محوطه جریمه به مهدی قایدی رسید که این بازیکن پس از برخورد با بازیکن صنعت نفت روی زمین افتاد و حمید حاج ملک این صحنه را تمارض تشخیص داد و یک کارت زرد به قایدی نشان داد.

دقیقه 39: حرکت خوب وریا غفوری از سمت راست و پاس او روی خط محوطه جریمه به قایدی رسید که ضربه مهاجم استقلال با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 41: حرکت خوب بازیکنان صنعت نفت از سمت چپ، در پشت محوطه جریمه توپ به مطلق زاده رسید که شوت محکم و تند و تیز این بازیکن را سیدحسین حسینی به زیبایی دفع کرد.

دقیقه 42: عبدالله ناصری در نزدیک پرچم کرنر به زیبایی محمد نادری را جا گذاشت و وارد محوطه جریمه شد که ارسال او را حسینی قطع کرد که توپ در ادامه مجددا به ناصری رسید و این بار شوت محکم این بازیکن را باز هم حسینی به خوبی مهار کرد و توپ سوم ناصری این بار به بیرون رفت.

دقیقه 45+3: یک ضربه ایستگاهی در گوشه محوطه جریمه صنعت نفت برای استقلال به دست آمد که مهدی قایدی این توپ را مستقیم به سمت دروازه زد که فرزین گروسیان به زیبایی و از کنج دروازه توپ را بیرون کشید و راهی کرنر کرد.

دقیقه 52: حرکت فوق العاده قایدی و عبور این بازیکن از بغلانی، در حالیکه یک موقعیت تک به تک را برای استقلال به وجود آورده بود، مهاجم آبی پوشان با خطای کاپیتان صنعت نفت مواجه شد که داور مسابقه با یک کارت قرمز بغلانی را از زمین بازی اخراج کرد.

دقیقه 61: حرکت خوب تیمی استقلالی ها و پاس پشت محوطه جریمه به فرشید اسماعیلی رسید که شوت او را گروسیان مهار کرد.

دقیقه 63: پاس پشت مدافعان از قایدی به وریا غفوری رسید ولی ضربه این بازیکن را گروسیان در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه 73: فرشید اسماعیلی هافبک استقلالی ها پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که شلیک محکم این بازیکن را فرزین گروسیان سنگربان آبادانی ها دفع کرد که توپ برگشتی نصیت مهدی قایدی شد که مهاجم آبی پوشان با یک ضربه سر توپ را وارد دروازه کرد و تلاش مدافع آبادانی ها برای جلوگیری از گل شدن این توپ بی نتیجه بود. اما شادی استقلالی ها ثانیه های به طول نکشید چرا که حمید نادری کمک داور دوم این بازی به نشانه آفساید مهدی قایدی پرچم خود را بالا برد تا گل استقلالی ها مردود اعلام شود.

دقیقه 90+1: یک ارسال به روی دروازه صنعت نفت با ضربه سر آرمان رمضانی همراه بود ولی فرزین گروسیان به خوبی این توپ را مهار کرد.

 

 

 حاشیه ها:


* در همان دقایق نخست بازی محمد اهل شاخه دچار مصدومیت شد و جایش را به بغلانی داد.
* نزدیک به 500 نفر از هواداران صنعت نفت در اطراف استادیوم نظاره گر بازی هستند و تیمشان را تشویق می کنند.

 


* فرهاد مجیدی سرمربی استقلال نسبت به حضور تماشاگران آبادانی معترض بود.
* سرمربی استقلال از مرادی ناظر بازی درخواست کرد تا هواداران پرشمار صنعت نفت را به بیرون از استادیوم راهنمایی کنند.

* بازی در دقیقه 30 متوقف شد تا بازیکنان برای نوشیدن آب به کنار زمین بروند.

* در صحنه اخراج بازیکن صنعت نفت پس از سرنگونی قایدی، فرشید اسماعیلی توانست توپ را از آن خود کند و در حالیکه با دروازه بان آبادانی ها تک به تک بود، حاج ملک بازی را متوقف کرد تا بغلانی را با کارت قرمز جریمه کند.
* تصمیم حاج ملک مبنی بر ادامه ندادن بازی در شرایطی که اسماعیلی کاملا با گروسیان تک به تک شده بود، با اعتراض شدید نیمکت نشینان استقلال همراه شد. فرهاد مجیدی که سر خود را میان هر دو دستش گرفته بود، باور نداشت که داور در این لحظه آوانتاژ نداده است.

*اعتراض بازیکنان نفت آبادان به کارت قرمز بغلانی باعث درگیری بازیکنان دو تیم شد اما داور هر دو طرف را آرام کرد. در این صحنه سیروس پورموسوی برای آرام کردن بازیکنان تیمش وارد زمین شد. فرهاد مجیدی نیز در کنار صالح مصطفوی از کنار خط مشغول تماشای این ماجراها بود.
* بعد از گل تیم فوتبال استقلال در دقایق واپسین بازی با نفت فرهاد مجیدی شادی قابل توجهی انجام داد. وی دوان دوان به سمت پرچم کرنر می‌دوید و خوشحالی خود را با پریدن نشان داد.

*پس از سوت پایان بازی در نیمه اول، مهدی قایدی اعتراضاتش به داور را ادامه داد و معتقد بود به جای اعلام خطای پنالتی برای استقلال داور خطای او را گرفته و کارت زرد داده است.

*هنگام خروج قایدی از زمین، یکی از توپ جمع کن‌ها به سمت او آمد و درخواست عکس یادگاری کرد که با موافقت مهاجم استقلال همراه شد.

دیدگاه‌ها