کد خبر : 1757595 | 03 خرداد 1400 ساعت 22:41 | 49.8K بازدید | 21 دیدگاه

صحنه جنجالی آبادان و یک تصمیم مشکوک

اعتراض های شدید بعد از برخورد قایدی و طیبی (عکس)

در دقیقه 36 دیدار استقلال و صنعت نفت، مهدی قایدی درون محوطه جریمه و پس از برخورد با محمد طیبی سرنگون شد که داور بازی آن را بزرگنمایی تشخیص داد.

به گزارش "ورزش سه"، در حالیکه دو تیم استقلال و صنعت نفت به کسب سه امتیاز دیدار امشب نیاز مبرمی دارند، اما دو تیم یک نیمه نخست کاملا خنثی را پشت سر گذاشتند و تنها در دقایق پایانی بود که حملاتی به روی دو دروازه شکل گرفت اما قطعا مهمترین صحنه نیمه نخست، به دقیقه 36 بازمیگردد.


در این لحظه، آرش رضاوند با یک پاس زیبا به مهدی قایدی، او را درون محوطه جریمه صاحب توپ کرد که مهاجم بوشهری آبی پوشان با یک حرکت تکنیکی زیبا، توپ را از محمد طیبی عبور داد و در حالیکه موقعیت بسیار خوبی را مقابل خودش داشت، اما پس از برخورد با مدافع آبادانی ها نقش بر زمین شد.


حمید حاج ملک داور بازی بلافاصله کارت زرد را از جیب خود بیرون آورد و در حالیکه در لحظات اول به نظر می رسید او یک پنالتی برای آبی پوشان اعلام کرده است، اما بدون اینکه اعتقادی به خطای پنالتی داشته باشد تشخیص داد که قایدی در این صحنه قصد فریب او را داشته و با بزرگنمایی به دنبال گرفتن یک خطای پنالتی بوده است.

 

 

 

 


در حالیکه قایدی پس از این برخورد برای لحظاتی روی زمین افتاده بود و حتی تیم پزشکی نیز وارد زمین شد، باور نداشت که حاج ملک این صحنه را بزرگنمایی تشخیص داده است. او با چهره ای بهت زده از زمین بازی بیرون رفت و اعتقاد داشت که طیبی در این لحظه به روی او مرتکب پنالتی شده است.


تصاویری که توسط دوربین های عکاسان شکار شده است، نشان از این دارد که قایدی هنگام عبور از طیبی، با این بازیکن برخوردی داشته است و شاید داور می توانست در این صحنه یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کند و یا اینکه حداقل دستور به ادامه بازی داده و کارتی را به قایدی نشان ندهد. 


البته باید دید نظرات کارشناسان داوری در این خصوص چه خواهد بود. چنانچه استقلال در این صحنه یک ضربه پنالتی طلبکار شود، آنها برای دومین بازی پیاپی در لیگ برتر، پنالتی هایشان گرفته نشده است. قایدی که در این دیدار توسط محمد طیبی سرنگون شد و صحنه مشکوکی را درون محوطه جریمه رقم زد، در بازی مقابل پرسپولیس نیز توسط وحید امیری متوقف شد که اکبریان داور شهرآورد نیز در آن صحنه خطای پنالتی را تشخیص نداد. 


پس از این صحنه نیز فرهاد مجیدی سرمربی استقلال نسبت به تصمیم حاج ملک به او معترض شد و با صدای بلند گفت که پس از بازی و بخاطر این پنالتی که به سود تیمش گرفته نشده، دوباره از استقلالی ها عذرخواهی نکند. 

 

عکس ها: حسن عامری – امیرحسین خیرخواه

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها