کد خبر : 1758205 | 07 خرداد 1400 ساعت 09:29 | 19.6K بازدید | 3 دیدگاه

در آستانه فینال چمپیونزلیگ؛

هشدار گواردیولا به توخل؛ این یک بازی جدید است

پپ گواردیولا، سرمربی سیتی، این احتمال که شاگردان توماس توخل به دلیل پیروزی در هر دو دیدار قبلی، در فینال چمپیونزلیگ نسبت به سیتیزن ها از برتری روحی برخوردار خواهند بود را رد کرد.

هشدار گواردیولا به توخل؛ این یک بازی جدید است

به گزارش "ورزش سه"، از زمانی که توماس توخل در ژانویه به لیگ برتر پیوست و هدایت تیم چلسی را بر عهده گرفت، این سرمربی آلمانی دو بار با پپ گواردیولا رو به رو شده است؛ یک بار در نیمه نهایی FA Cup و یک بار در لیگ برتر که هر دو نبرد یک نتیجه داشت: پیروزی برای چلسی.

پیروزی شاگردان توخل در نیمه نهایی FA Cup به امیدهای کسب چهارگانه تاریخی سیتی پایان داد.

دو تیم و سرمربیان‌شان فردا نیز در فینال چمپیونزلیگ در بزرگترین دیدار اروپایی در سطح باشگاهی، در استادیوم دراگائوی پرتغال بار دیگر به مصاف یکدیگر خواهند رفت اما گواردیولا مطمئن است که دو شکست قبلی باربر این حریف قدر در بازی فردا تاثیری روی ذهن بازیکنانش نخواهد داشت.

 

1606148

 

گواردیولا که با ریو فردیناند در برنامه یوتوبی او صحبت می کرد، در پاسخ به این سوال که آیا شکست های اخیر سیتی برابر آبی ها برای چلسی در حکم یک برگ برنده و امتیازی مضاعف است، گفت: " به هیچ وجه، اصلا هیچی. من می دانم که ما چگونه برای این فینال آماده شدیم. ما تنها دو روز پس از صعود برابر دورتموند و بعد از نیمه نهایی با آنها بازی کردیم، در آن مقطع آنها شایسته پیروزی بودند و تبریک به چلسی، اما این یک بازی جدید است، روز شنبه با آنها رو به رو خواهیم شد و آن وقت می بینیم چه اتفاقی می افتد."

 

1606147

 

سرمربی سیتی با اشاره به اینکه اگر اوضاع برعکس بود نیز باز هم تفاوتی نمی کرد، اضافه کرد: "حتی اگر ما در آن دو بازی برنده شده بودیم، موضع من در حال حاضر باز هم همین بود چرا که من می دانم چمپیونزلیگ به چه معنا است، این فقط یک مسابقه است، فصل تمام شده و همه مشغول فکر کردن به فصل بعد هستند... به جز همین یک مسابقه که باقی مانده است.

در 9 سال گذشته من وقتی در تعطیلات بودم بازی های فینال چمپیونزلیگ را در تلویزیون دیده ام، اکنون اما مسئله آماده شدن برای فقط یک مسابقه است، یک فینال، این کاملا فرق می کند."

گواردیولا همچنین ضمن تحسین توماس توخل، از تاثیری که او در مدت زمان کوتاه حضورش در استمفوردبریج روی آبی ها گذاشته است تمجید کرد.

 

1606146

 

گواردیولا گفت: "به نظرم تاثیر توخل خیلی عظیم بوده است. من اولین بازی آنها با هدایت توخل برابر ولوز را دیدم، بازی مساوی شد اما من بعضی از روتین ها، پی ریزی برخی موارد اساسی، بعضی عملکردها و فرآیندها را در بازی چلسی تشخیص دادم که یادم هست وقتی با او در ماینس روبه‌رو شدم کمتر و وقتی به بروسیا دورتموند پیوست بیشتر به چشمم آمده بود."

روز شنبه منچستر سیتی این شانس را خواهد داشت تا با پیروزی برابر چلسی برای نخستین بار در تاریخ این باشگاه جام قهرمانی در چمپیونزلیگ را بالای سر ببرد، اما گواردیولا می گوید که هیچ فشاری از سوی باشگاه در این رابطه روی او وجود ندارد و تنها فشار میل درونی او به کسب این افتخار و صدای درونی او است.

دیدگاه‌ها