کد خبر : 1758650 | 09 خرداد 1400 ساعت 11:55 | 77.1K بازدید | 14 دیدگاه

مردی که برای اولین بار توسط کسی حمل شد

"کانته بهترین آدم روی زمین است!"

انگولو کانته، ستاره چلسی، در فینال شب گذشته چمپیونزلیگ یکی از ارکان قهرمانی آبی ها بود و با نمایش خیره کننده ای که داشت، بهترین بازیکن زمین هم شد.

"کانته بهترین آدم روی زمین است!"

به گزارش "ورزش سه"، ستاره 169 سانتیمتری چلسی شب گذشته دیوار نفوذناپذیر آبی ها در خط میانی بود و با نمایشی شگفت انگیز آماری خیره کننده را از خود به جا گذاشت.

اوج کار کانته در دوئل هایی است که با بازیکنان حریف داشت. کانته به طور کلی در 11 دوئل برنده بود. شاید باورکردنی نباشد اما ستاره 169 سانتی متری چلسی که کوتاه ترین بازیکن حاضر در فینال چمپیونزلیگ بود، در 4 مورد از 7 نبرد هوایی که در بازی داشت، موفق به شکست حریف شد. در میان تمامی بازیکنان حاضر در زمین، کانته بیشترین موفقیت در دوئل های هوایی را داشته و ثبت این آمار برای کوتاه ترین بازیکن میدان بسیار جالب توجه است. علاوه بر این کانته در 7 دوئل از 8 دوئل زمینی نیز برنده بود و جنگ میانه میدان را از خط هافبک سیتی برنده شد.

 

1606953

 

1606951

 

اما عکس العمل متواضعانه او هنگام دریافت مدال قهرمانی و عبور از کنار جام قهرمانی در اروپا نیز نظرهای بسیاری را به خود جلب کرده است؛ در حالی که هم تیمی های کانته در چلسی مدال های خود را دریافت می کردند هنگام عبور از کنار جام لیگ قهرمانان هرکدام متوقف شدند تا بوسه ای بر روی این جام ارزشمند بکارند. همه، به استثنای کانته که فقط با شرم و خجالت با دو دستش جام را نوازش کرد، پیشانی خود را بر آن گذاشت و سپس به راه خود ادامه داد.

به نظر می رسد که این لحظه را بتوان خلاصه ای از دوران حرفه ای ملی پوش فرانسوی دانست که اکنون عناوین قهرمانی در جام جهانی، لیگ برتر و چمپیونزلیگ را به دست آورده است، اما با وجود نمایش های درخشان و پیروزی بخش خود، هرگز به نظر نمی رسد که توجه مردم را به خود جلب کرده باشد.

این حرکت فروتنانه و خجالتی کانته اما از نظر هواداران دور نماند و در شبکه های اجتماعی نیز واکنش هایی را بر انگیخت.

 

1606956

 

"می دانستم که کانته جام را نمی بوسد. تبریک به چلسی و همه هوادارانش در سراسر جهان."

 

1606950

 

"قسم می خورم که کانته بهترین آدم روی زمین است."

 

1606952

 

"کانته جام را نبوسید... یک نفر چقدر می تواند متواضع باشد."

 

1606955

 

"انگولو کانته در فینال چمپیونزلیگ بیشترین تعداد دوئل هوایی را برای چلسی برد. کاری هست که او نتواند بکند؟"

 

این بازیکنی است که با ماشین مینی کوپر خود به استمفوردبریج می رود و به چلسی کمک کرد تا پس از شکست رئال مادرید در نیمه نهایی به این فینال برسد. این تنها یکی از مثال های طبیعت از خود گذشته و فروتن کانته است.

شب گذشته هافبک باکس تو باکس چلسی بهترین بازیکن زمین هم شد اما در برخورد با یکی از معدود جام های معتبری که برای نخستین بار می برد، بسیار فروتن و خوددار بود.

اما خانواده کانته در ابراز احساسات خود اصلا خجالتی نبودند و مادر کانته به زمین آمد و در حالی که اشک می ریخت پسر با استعداد و شگفت انگیز خود را به گرمی در آغوش کشید.

 

1606954

 

"امیدوارم همه ما بتوانیم مادرهایمان را سربلند کنیم، همانطور که کانته کرد. این خیلی عالی است."

 

1606983

 

هم تیمی های کانته در چلسی هم قدردان نمایش فوق العاده او بودند و پس از به صدا در آمدن سوت پایان بازی او را روی دست در زمین گرداندند.

 

1606962

 

"چطور می تونید این مرد رو دوست نداشته باشید"

 

1606959

 

"سطح فروتنی"

 

1606958

 

"بزن بریم کانته"

 

1606960

 

"انگولو کانته بدون شک یکی از برترین هافبک های تمام دوران است."

 

1606948

 

"کانته پس از سوت پایان بازی اصلا پایش به زمین خورده؟"

 

1606961

 

"خوب است که می بینیم بالاخره یکی کانته را حمل می کند وقتی که مدام این او است که چلسی را روی دوش می کشد."

 

1606949

 

"کانته چطور آن تکل را زد؟ انگولو!"

 

کانته پس از نمایش بی نقصی که در فینال چمپیونزلیگ داشت اکنون یکی از گزینه های کسب توپ طلا است.

 

1606968

 

هافبک درخشان چلسی اما در پایان مسابقه قهرمانی در چمپیونزلیگ را مهمتر از کسب توپ طلا دانست و گفت :" این باور نکردنی است. تلاش زیادی از خود نشان دادیم. در طول فصل متواضع بودیم و باید هم خوشحال باشیم و به خود ببالیم. از قهرمانی در چمپیونزلیگ لذت خواهم برد و بعد از آن خودم را آماده رقابت های یورو خواهم کرد. به توپ طلا فکر نمی‌کنم و قهرمانی چلسی برای من از همه چیز مهم‌تر بود.

این قهرمانی نتیجه تلاش زیاد ما در طول فصل بود. مزد زحمات و تلاش خود را گرفتیم. بسیار خوشحال هستیم و همه بازیکنان شایسته چنین خوشحالی هستند."

 

 

 

 

دیدگاه‌ها