کد خبر : 1758708 | 09 خرداد 1400 ساعت 15:24 | 69.8K بازدید | 11 دیدگاه

در ستایش یک ستاره خستگی ناپذیر

چلسی با 12 یا 13 بازیکن در زمین قهرمان شد! (عکس)

انگولو کانته شب گذشته در فینال لیگ قهرمانان یک بار دیگر نشان داد که بهترین هافبک دفاعی دنیاست.

چلسی با 12 یا 13 بازیکن در زمین قهرمان شد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، شاید برای توصیف خستگی ناپذیرترین بازیکن دنیای فوتبال هیچ ضرب المثلی بهتر از «فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه» وجود نداشته باشد؛ کسی که از همان دوران کودکی به خاطر اندام کوچک خود مورد تمسخر قرار می‌گرفت و بین آکادمی هایی که برای تست به آن ها مراجعه می کرد، پاسکاری می شد.

اما انگولو کانته از همان جوانی بارزترین ویژگی خود یعنی خستگی ناپذیری را به نمایش گذاشت و نهایتاً در سن 19 سالگی به عضویت باشگاه بولوین در آمد‌؛ تیم دسته چندمی در فوتبال فرانسه که به یک سکوی پرتاب برای کانته تبدیل شد و پس از آن به کان نقل مکان کرد تا شروعی بر قصه هیجان انگیز این ستاره حال حاضر دنیای فوتبال باشد.

 

1607087

 

در واقع مسیر زندگی حرفه‌ای کانته به قدری فوق العاده است که شاید همین اطلاعات ویکی‌پدیایی خشک هم برای حرف زدن در مورد او بسیار جذاب به نظر برسد. با این همه استارت تبدیل شدن او به یک ابرستاره در لستر زده شد؛ جایی که کانته یکی از اصلی ترین ارکان قهرمانی تاریخی تیم کلودیو رانیری در سخت ترین لیگ دنیا لقب گرفت و در تیم نه چندان بزرگی مانند لستر خود را در قامت یکی از بهترین هافبک دفاعی های جهان به اثبات رساند.
 
از همه این ها مثل سر و دست شکاندن غول های اروپا برای جذب کانته و نهایتا انتقال به چلسی که بگذریم، می رسیم به بازی فینال لیگ قهرمانان 21-2020. جایی که کانته یک نمایش دلبرانه دیگر مقابل تیم پپ گواردیولا ارائه داد و مهم ترین نقطه قوت قهرمان لیگ برتر انگلیس را به بزرگ ترین نقطه ضعف این تیم  تبدیل کرد، درست همان کاری که قبل از آن مقابل پر افتخار ترین تیم فوتبال اروپا و آن مثلث خط هافبک معروفش انجام داده بود.

 

1607082

 

1607083

 

احتمالا اگر از ویژگی های کانته و میزان دوندگی اش خبر نداشته باشید و بازی دیشب را هم دیده باشید با خودتان می گویید او شعبده بازی می کند؛ چطور می شود یک بازیکن در دفاع شرکت کند، موقعیت گلزنی داشته باشد، وسط زمین را در دست بگیرد، با آن قد کوتاهش ضربه سر بزند و با تکل های بی نقصش امان ستاره های حریف را ببرد؟ اما یک پکیج کامل وجود دارد به نام انگولو کانته. بازیکنی که اهل جار و جنجال و سر و صدای بی خودی نیست و فقط در هر بازی نشان می دهد که بهترین هافبک دفاعی دنیاست؛ همین برای خودش و تیمش کافیست.

اما خستگی ناپذیری تنها خصوصیت برجسته این ستاره فرانسوی نیست؛ فروتنی و تواضع شاید حرص درآور را هم به آن اضافه کنید. درست مانند بعد از بازی دیشب که یک خبرنگار بعد از فصل شگفت انگیز کانته از او در مورد احتمال برنده شدن توپ طلا سوال کرد و ستاره چلسی در جواب گفت: "نه به آن فکر نمی‌کنم. از قهرمانی در چمپیونزلیگ لذت میبریم و بعد از آن روی یورو تمرکز می کنم."

 

1607085

 

 

حالا بیایید نگاهی اجمالی به آمار شگفت‌انگیز کانته در فینال لیگ قهرمانان داشته باشیم؛ جایی که او در پایان بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

 

90 دقیقه حضور در میدان
ایجاد یک شانس گلزنی
85 درصد پاس صحیح
پیروزی در 11 دوئل
2 دریبل موفق
3 تکل موفق
پیروزی در 4 نبرد هوایی
10 باز پس‌گیری گیری توپ

 

 

 

1607086

 

1607084

 

 


شاید خالی از لطف نباشد در پایان چند توییت جذاب هم درباره انگولو کانته بخوانید.

 

کاربری به نام دیو پتر نوشت: "کانته حتی نمی‌تواند به چشم مادرش هم نگاه کند. او خیلی فروتن و خجالتی است."

دیگری به تمجید از عملکرد کانته در مسابقه دیشب پرداخت و نوشت: " کانته یک بازیکن نیست، دو بازیکن است؛ شاید هم سه یا چهار بازیکن. این ناعادلانه است.چلسی با بیش از  11 بازیکن سیتی را شکست داد."

دیگری نوشت: "کانته با توجه به کارهای شگفت انگیزی که در زمین انجام می دهد دستمزدی مظلومانه دریافت می کند. او با زندگی متوسط خودکار های فوق العاده انجام می‌دهد."

یکی دیگر از کاربران که طرفدار منچستر سیتی هم به نظر می رسید نوشت: "لعنت به این شانس، سیتی به کانته باخت نه چلسی"

یکی دیگر از کابران چند ساعت بعد از پایان مسابقه نوشت: "کانته هنوز در حال دویدن و پیروزی در دوئل هاست."

 

مهدی اسدی

دیدگاه‌ها