کد خبر : 1759351 | 12 خرداد 1400 ساعت 15:17 | 13.9K بازدید | 2 دیدگاه

نقش پر رنگ مدافعان وسط ایران برای صعود

نبض ایران وابسته به قلب خط دفاعی

انتظار ها به پایان رسیده و پنجشنبه، یوز های ایران باید برای پس گرفتن جایگاه خود در آسیا به میدان بروند و بازیکنان ایران باید برای این کار به سبک جام‌جهانی دفاع کنند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در  بحرین چهار فینال را در پیش دارد. ایران از این چهار دیدار در سه بازی روی کاغذ میزبان است اما با توجه به شرایط پیش آمده باید در خاک بحرین از حریفان خود میزبانی کند. گرهی که با دست باز می‌شد با باخت هایی عجیب تلخ مقابل بحرین و عراق به گره کور تبدیل شد و حالا تنها راه از دست ندادن جام جهانی و جام ملت‌ها پیروزی در همه بازی‌هاست.

 

تیم ملی ایران امروز وارث نسلی است که با دفاعی کلافه کننده، حریفان اروپایی و نامدار خود همچون اسپانیا و پرتغال را به دردسر انداخت. مدافعانی که هر چه در توان داشتند مقابل ستارگان لالیگایی گذاشتند تا مورد تحسین جهانی قرار بگیرند. از مدافعان اصلی ایران در جام جهانی روسیه سید مجید حسینی و مرتضی پورعلی گنجی در تیم فعلی حاضر هستند. دو مدافعی که مقابل اسپانیا و پرتغال تماشایی بازی کردند و حالا با تجربه تقابل برابر بهترین مهاجمان جهان باید از دروازه ایران مقابل حریفان آسیایی محافظت کنند.

 

1608018

 

از سوی دیگر دراگان اسکوچیچ انتخاب‌های دیگری نیز برای بازی در این پست کلیدی دارد. شجاع خلیل‌زاده که در دوران کی‌روش کمتر به تیم ملی دعوت می‌شد حالا با استقبال اسکوچیچ مواجه شده و انگیزه‌های فراوانی دارد تا توانایی هایش را در بازی های بین المللی نیز به رخ بکشد. شجاع که امسال مدافع اصلی تیم الریان قطر بود تشنه بازی در منامه است و به تقویت دفاع ایران کمک خواهد کرد.

 

1608019

 

حسین کنعانی زادگان دیگر مدافع وسط ایران است. او که در این فصل مهره کلیدی دفاع پرسپولیس بود با عملکرد خوب خود به تنها دفاع وسط دعوت شده از لیگ برتر ایران تبدیل شد. کنعانی جام ملت‌ها را تجربه کرده است و حالا در این بازی‌ها که ایران فرصت اشتباه ندارد باید علاوه بر قدرت بدنی مناسب خود باهوش تر بازی کند.

 

ایران مقابل حریفان در ابتدا نباید گل بخورد. برای محافظت از دروازه، اسکوچیچ مدافعان قابلی دارد و باید دید این سرمربی کروات با چه آرایشی در این پست کلیدی و سرنوشت ساز به مصاف حریفان خواهد رفت. این احتمال وجود دارد که باوجود حساسیت بازی‌ها با سه مدافع وسط کار را شروع کند و بازی‌سازی را از دفاع انجام دهد. با توجه به فشردگی بازی‌ها هر چهار دفاع ایران با قابلیت‌هایشان بسیار کمک کننده خواهد بود و علاوه بر فاز دفاعی، ایران می‌تواند روی مهارت گلزنی با سر پورعلی‌گنجی و شجاع حساب ویژه‌ای باز کند.

 

دیدگاه‌ها