کد خبر : 1759526 | 13 خرداد 1400 ساعت 14:04 | 34K بازدید | 3 دیدگاه

بازیکن صربستان در انتظار جریمه انضباطی؛

عذرخواهی فدراسیون والیبال صربستان از رفتار نژادپرستانه

فدراسیون والیبال صربستان در شبکه های اجتماعی به خاطر رفتار نژادپرستانه سانیا یوردویچ، لیبروی تیم ملی والیبال زنان صربستان، در بازی برابر تیم ملی تایلند، عذرخواهی کرد.

عذرخواهی فدراسیون والیبال صربستان از رفتار نژادپرستانه

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار دو تیم صربستان و تایلند در لیگ ملت ها، سانیا یوردویچ با ارتکاب حرکت چشم کشیده که حرکتی نژادپرستانه در سراسر جهان تلقی می شود، اعتراضات بسیاری را برانگیخت به شکلی که هشتگ نفرت‌پراکنی علیه آسیایی ها را متوقف کنید (#StopAsianHate) در توییتر تبدیل به ترند و یکی از هشتگ های داغ فضای مجازی شد.

فدراسیون والیبال صربستان اعلام کرده است که از این حرکت یوردویچ بسیار متاسف است و صمیمانه از تیم والیبال تایلند، مردم تایلند و همه افرادی که در این میان رنجیده شده اند عذرخواهی می کند.

 

1608308

 

این فدراسیون همچنین اعلام کرده است که سانیا یوردویچ نیز از اشتباه خود آگاه است و از بازیکن تیم ملی تایلند بلافاصله عذرخواهی کرده است.

فدراسیون والیبال صربستان ادعا کرده است که یوردویچ قصد داشته به هم‌تیمی های خود بگوید که به خوبی بازیکنان تایلند دفاع کنند!

اتحادیه والیبال تایلند اعلام کرد که فدراسیون بین المللی والیبال در حال بررسی اقدامات انضباطی علیه این بازیکن صربستانی است.

بازیکن تایلندی ، پلومژیت تینکاو، که توهین یوردویچ خطاب به او بود، ویدیویی را با حضور یوردویچ منتشر کرد و گفت که او عذرخواهی بازیکن صرب را پذیرفته است.

 

1608306

 

این البته اولین بار نیست که صرب ها  چنین حرکات نژادپرستانه ای را در صحنه های بین المللی مرتکب می شوند و در سال 2017 نیز پس از قهرمانی در رقابت های قهرمانی اروپا و راهیابی به مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن تمام بازیکنان این تیم با کشیدن چشم های خود این موفقیت را به شکلی زننده و نژادپرستانه جشن گرفتند.

 

دیدگاه‌ها