کد خبر : 1759722 | 14 خرداد 1400 ساعت 18:10 | 101K بازدید | 27 دیدگاه

بالاتر از مسی، نیمار و امباپه

گل طارمی، بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا شد

گل فوق العاده زیبای مهدی طارمی به چلسی، عنوان بهترین گل رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2020-2021 را کسب کرد.

گل طارمی، بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا شد

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو، فصل بسیار موفقی را در این تیم پرتغالی پشت سر گذاشت. او توانست به همراه آبی و سفیدهای بندرنشین، عنوان نائب قهرمانی لیگ برتر پرتغال و همچنین عنوان قهرمانی سوپر کاپ این کشور را تصاحب کند.


طارمی به همراه پورتو تا مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز بالا آمد. او به دلیل دریافت کارت قرمز بسیار سختگیرانه در بازی برگشت مقابل یوونتوس در دور یک هشتم نهایی، از حضور در مسابقه رفت مرحله یک چهارم نهایی برابر چلسی غایب بود و همین مسئله، یکی از دلایل حذف پورتو بود.


با این وجود، طارمی در بازی برگشت در 27 دقیقه پایانی به میدان آمد و در ثانیه های پایانی بازی روی ارسال زیبای نانو، با ضربه ای شگفت انگیز و فوق العاده زیبا، دروازه ادوارد مندی سنگربان چلسی را باز کرد اما به دلیل شکست دو بر صفر شاگردان کونسیسائو در مسابقه رفت، آنها از صعود به دور بعدی بازماندند.

 

1608777

 


چلسی در حالی که با عبور از سد رئال مادرید راهی دیدار فینال شد و آنجا نیز با غلبه بر منچسترسیتی عنوان قهرمانی را به دست آورد، تنها شکست خود در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را مقابل پورتو و با گل فوق العاده طارمی تجربه کرد.


گل قیچی برگردان و استثنایی مهدی طارمی به چلسی، علاوه بر اینکه عنوان بهترین گل هفته UCL را کسب کرد، پس از برگزاری دیدار فینال و قهرمانی شاگردان توخل، در نظرسنجی پایانی سایت یوفا برای کسب جایزه بهترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا نیز شرکت کرد.


پس از چند روز در نهایت وب سایت یوفا به صورت رسمی از انتخاب گل زیبای طارمی به عنوان بهترین گل این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا نام برد تا مهاجم بوشهری پورتو به عنوان بزرگ و پرافتخاری دست یابد.

 

1608778


او در راه رسیدن به جایزه بهترین گل فصل، توانست رقبای قدرتمندی چون لیونل مسی، نیمار، کریم بنزما، لوکا مودریچ و اولیور ژیرو را شکست دهد و پس از پایان رأی گیری که در آن بیش از ۱.۲ میلیون رأی داده شد، عنوان بهترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ را از آن خود کند.

 

1608776

دیدگاه‌ها