کد خبر : 1760141 | 17 خرداد 1400 ساعت 13:37 | 24.6K بازدید | 0 دیدگاه

باورنکردنی؛ انگلیسی‌ها موافق نژادپرستی؟

هو شدن دوباره سه‌شیرها توسط هواداران خودی

هزاران هوادار انگلیسی شب گذشته یک بار دیگر بازیکنان تیم ملی این کشور را که پیش از آغاز دیدار تدارکاتی برابر رومانی در اعتراض به نژادپرستی زانو زده بودند، هو کردند!

هو شدن دوباره سه‌شیرها توسط هواداران خودی

به گزارش "ورزش سه"، تماشاگران انگلیسی بی توجه به خواست سرمربی این تیم که پس از بازی برابر اتریش دلیل زانو زدن بازیکنان تیم ملی انگلیس را توضیح داده بود، بار دیگر بازیکنان خودی را هنگام زانو زدن در اعتراض به نژادپرستی پیش از آغاز بازی تدارکاتی برابر رومانی، هو کردند.

ورزشکاران و فوتبالیست ها در پی مرگ جورج فلوید در مینیاپولیس در ماه می سال گذشته در پی خشونت پلیس با سیاهپوستان، قبل از هر بازی در یک سال گذشته در پیامی متحد و سرسختانه علیه نژادپرستی در همه اشکال آن پیش از شروع بازی ها زانو زده اند.

اکنون اما با بازگشت تماشاگران به ورزشگاه ها این پیام انسانی با مخالفت بسیاری از هواداران حاضر روی سکوها مواجه شده است و هزاران نفر ستاره های انگلیس از جمله هری کین، جود بلینگام و تایرون مینگز را که به همراه دیگر اعضای تیم ملی انگلیس روز چهارشنبه پیش از آغاز بازی تدارکاتی برابر اتریش زانو زده بودند را هو کردند.

 

1609484

 

گرت ساوت گیت، سرمربی انگلیس، پس از بازی برابر اتریش گفت که بازیکنان تیم از برخورد هواداران آن هم در اولین بازی تیم ملی پس از نوامبر سال 2019 به شدت ناامید و ناراحت شده اند. او همچنین از هواداران خواست تا به موضع بازیکنان در مبارزه با نژادپرستی احترام بگذارند.

ساوت گیت همچنین پیش از شروع بازی گفت: "ما نمی توانیم واکنش مردم را کنترل کنیم اما موضع‌مان بسیار روشن و صریح است، ما همگی با بازیکنان هستیم و از آنها حمایت می کنیم. ما با کارکنان و بازیکنان متحد هستیم و امیدواریم که مردم را نیز از این طریق متحد کنیم."

ساوت گیت همچنین تاکید کرده بود که این یک موضع گیری سیاسی نیست و حرکتی کاملا انسانی در اعتراض به نژادپرستی است.

 

1609485

 

با این وجود هواداران بازیکنان تیم ملی را هنگام زانو زدن هو کردند، هر چند بیشتر حاضرین در ورزشگاه ریورساید تلاش کردند تا با تشویق و دست زدن، صدای زننده هو شدن بازیکنان ملی پوش انگلیس را ساکت کنند.

در بازی شب گذشته تنها دو بازیکن از تیم رومانی تصمیم گرفتند که پیش از آغاز بازی زانو نزنند.

 

1609481

 

مارکوس راشفورد، کاپیتان تیم ملی انگلیس در بازی برابر رومانی، درباره هو شدن توسط هواداران هنگام زانوزدن گفت: "این چیزی است که در کنترل ما نیست اما ما همچنان به زانو زدن ادامه خواهیم داد."

 

1609482

 

یان رایت، کارشناس فوتبال و اسطوره آرسنال، نیز درباره دوباره هو شدن بازیکنان انگلیس توسط هواداران خودی تاکید کرد که حتی آنهایی که مخالف زانو زدن بازیکنان هستند نیز می توانند با این حرکت چیزهایی بیاموزند.

رایت در بین دو نیمه گفت: "تمرکز شما روی بازی است اما همچنان دارید درباره زانو زدن توضیح می دهید و آنها هم همچنان هو می کنند. باید همچنان تلاش کنید و با این مردم ارتباط برقرار کنید."

 

 

 

دیدگاه‌ها