کد خبر : 1760161 | 17 خرداد 1400 ساعت 15:30 | 35.7K بازدید | 3 دیدگاه

هیچ تیمی با بارسا و رئال قابل قیاس نیست

پپ: بارسای کومان بهترین بود؛ آنچلوتی نابغه است

پپ گواردیولا خوشحال است که دوست قدیمی اش در بارسا ابقا شد و به تمجید از کارلو آنچلوتی سرمربی جدید رئال نیز پرداخت.

پپ: بارسای کومان بهترین بود؛ آنچلوتی نابغه است

به گزارش "ورزش سه"، پپ گواردیولا سرمربی سیتی این روزها در شهر زادگاهش بارسلونا تعطیلات را سپری می کند. او اخیرا همراه با رونالد کومان سرمربی بارسا و دوست قدیمی اش به بازی گلف پرداخت و ساعاتی را کنار هم سپری کردند.

مربی هلندی هفته پیش در پست خود ابقا شد و حداقل یک سال دیگر نیز روی نیمکت بارسا باقی خواهد ماند؛ اتفاقی که باعث خوشحالی پپ گواردیولا نیز شده است. سران بارسا از کومان 15 روز وقت خواسته بودند تا در مورد آینده او تصمیم گیری کنند و در نهایت حکم به ادامه کارش دادند.

 

 

1609529

 

 

گواردیولا در مورد ماندنی شدن کومان گفت:« معتقدم رونالد لیاقت این را داشت تا یک سال دیگر نیز سرمربی بارسا بماند؛ سالی که هواداران به ورزشگاه ها باز می گردند و برایش خوشحالم. او در مقطعی دشوار بارسا را تحویل گرفت و پاندمی کرونا کار برای همه را دشوار کرده بود.

سال دوم برای مربیان همیشه بهتر از سال اول است. او حالا نسبت به تیمش شناخت بیشتری دارد و بارسای او از نظر من خیلی هم خوب بازی می کرد. در مقطع پایانی فصل افت کردند ولی توانستند در کوپا دل ری قهرمان شوند. معتقدم استفاده از سیستم 5 دفاعه تغییر مثبتی بود و از لحاظ شکل بازی، بهترین تیم اسپانیا بودند.»

 

 

1609534

 

 

پپ ادامه داد:« ما مربیان همیشه در موقعیت ضعف قرار می گیریم وقتی تیم مان نتیجه نمی گیرد. وقتی هم تیم برنده می شود، نیروی بیشتری می گیریم و جایگاه مان تقویت می شود. فصل پیش رو برعکس فصل قبل، ورزشگاه ها خالی نخواهد بود و معتقدم با حضور هواداران، شرایط برای مربیان بسیار سخت تر می شود. اصلا قابل قیاس نیست.

من مربی سه تیم مختلف بوده ام و به شما می گویم که فضایی مثل رئال و بارسا را هیچ جا نخواهید دید. در این دو باشگاه توقع و فشار هوادار بسیار زیاد و تعیین کننده است. فصل بعد اگر تیم کومان خوب بازی کند، هواداران حمایت خواهند کرد و شرایط عکسش نیز وجود دارد. معتقدم کومان مربی باتجربه ای است و این موقعیت برایش تازه نیست.»

 

 

1608479

 

 

گواردیولا در مورد مهلت 15 روزه از کومان گفت:« نمی توانم قضاوت کنم چون چنین شرایطی برای من پیش نیامده است ولی این فوتبال است و در باشگاه مدیران تصمیم گیرنده هستند. از من هم چنین تقاضایی شود، قبول می کنم. در نهایت مهم این است که قبول کردند بهترین تصمیم، ادامه کار با کومان است و او همچنان مربی تیم خواهد ماند.»

 

 

1609533

 

 

کارلو آنچلوتی سرمربی جدید رئال:« با کارلو صمیمی هستم و ارتباط مان بسیار خوب است. او یک مربی استثنایی است و چه از لحاظ تاکتیکی و چه مدیریت رختکن، یک نابغه محسوب می شود. برای کارلو بسیار خوشحالم.»

 

دیدگاه‌ها