کد خبر : 1760323 | 18 خرداد 1400 ساعت 11:15 | 110.5K بازدید | 7 دیدگاه

سایت عربستانی: پنج دلیل شکست بحرین مقابل ایران

وب سایت عربستانی کووورة در مطلبی به 5 دلیل شکست بحرین مقابل ایران در دیدار شب گذشته دو تیم پرداخت.

سایت عربستانی: پنج دلیل شکست بحرین مقابل ایران

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران شب گذشته در دیدار حساسی از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت های آسیا 2023 چین، موفق شد برای نخستین بار در زمین بحرین به پیروزی دست یافته و با شکست 3 بر صفر تیم میزبان، گام بزرگی را برای صعود به مرحله بعدی بردارد.


وب سایت عربستانی کووورة در مطلبی به علل شکست سنگین بحرین در خانه و در برابر ایران اشاره کرده و 5 دلیل را که بیشترین نقش در پیروزی شاگردان اسکوچیچ بر میزبان گروه سوم داشته را اعلام کرده است.

 

* اشتباهات خط دفاعی
مدافعان تیم ملی بحرین در این بازی، احمد نبیل و حمد شمسان بودند که در بیشتر مسابقات با یکدیگر در زمین حضور نداشتند و از همکاری لازم برخوردار نبودند. علاوه بر این مدافعان راست و چپ، سیدرضا عیسی و ولید الحیام بودند که دور از انتظار ظاهر شده و تمامی توانایی های خود را در این دیدار ارائه نکردند.
درست است که قدرت چشمگیر تیم ملی ایران در خطوط میانی و تهاجمی نهفته است، اما اشتباهات در خط دفاعی بحرین بسیار زیاد و بزرگ بود که در نتیجه آن، 3 گل بخاطر اشتباهات دفاعی را برای آنها رقم زد.

 

* قدرت فیزیکی
هلیوا سوزا پرتغالی، مربی تیم ملی بحرین به خوبی می دانست که تیم ایران دارای قدرت بدنی زیادی است. علی رغم این، با حضور برخی از بازیکنان در زمین، ترکیب او در این مسابقه برخلاف انتظار بود. نام هایی که انتظار می رفت با توجه به تفاوت قدرت فیزیکی زیاد دو تیم، روی نیمکت باشند اما مقابل ایران به میدان رفتند.

 

* عدم هماهنگی
بارزترین ویژگی تیم بحرین یعنی هماهنگی و جنگندگی، در این دیدار وجود نداشت و نسبت به بازی نخست مقابل کامبوج، این تیم کاملا متفاوت ظاهر شد و زنگ خطری بر روی دروازه حریف ایجاد نکرد.

 

1609825

 

* عدم حضور بهترین گلزن تیم
نکته عجیب درخصوص ترکیب بحرین، غیبت اسماعیل عبداللطیف بهترین گلزن تاریخ بحرین در این بازی بود. جایی که همه فکر می کردند هلیو سوزا علاوه بر حرکات این بازیکن، او را با توجه به تجربه و سرعت فوق العاده ای که دارد به میدان بفرستد. 
انتظار می رفت این بازیکن به دلیل موقعیت برجسته ای که در تیم ملی بحرین دارد، بتواند روی ایجاد موقعیت ها و گلزنی نقش ویژه ای داشته باشد، اما این بازیکن نیمکت نشین بود.

 

* تغییرات دیرهنگام
سوزا در انجام تغییرات در ترکیب تیمش بسیار دیر اقدام کرد. چرا که اولین تغییر او در مسابقه پس از زدن گل دوم ایران شکل گرفت و این مربی می توانست در ابتدای نیمه دوم تغییرات را ایجاد کند تا تراکم در وسط زمین و خط حمله بحرین افزایش یابد ولی این کار را انجام نداد.

دیدگاه‌ها