کد خبر : 1760421 | 18 خرداد 1400 ساعت 19:45 | 94.9K بازدید | 8 دیدگاه

این یک قضاوت شرم آور بود؛

خشم عمانی‌ها علیه داوران ایرانی و سریلانکایی!

دیشب تقریبا همزمان با بازی ایران-بحرین، دو تیم عمان و قطر هم یک بازی جنجالی را در گروه پنجم مقدماتی جام جهانی برگزار کردند.

به گزارش "ورزش سه"، در گروه پنجم مقدماتی جام جهانی در آسیا، دیشب عمان با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ درحالی مقابل قطر قرار گرفت که قطر پیش از بازی 19 امتیازی بود و عمان 12 امتیازی.


 
در این بازی عمان نمایش خوبی داشت و به امتیاز گرفتن از قهرمان آسیا نزدیک بود اما تصمیمات داور سریلانکایی، به سود قطر تمام شد و البته حواشی ویژه‌ای هم ایجاد کرد.


 
در دقیقه 40 بازی می‌بینید، مدافع عمان توپ را از نزدیک پای مهاجم قطر دفع کرد اما داور نقطه پنالتی را نشان داد تا حسن هایدوس دروازه عمان را باز کند و قطر یک بر صفر جلو بیفتد.

 

1609999

 

1610000


 
قطر تا پایان بازی ضربه در چارچوب دیگری نداشت و با همین یک شوت به چارچوب از نقطه پنالتی بازی را برد، در حالی که عمانی‌ها معتقدند داور دو خطای پنالتی را به سود این تیم اعلام نکرده است.


 
گذشته از پنالتی اما اتفاق عجیب‌تر در دقیقه 87 بازی رخ داد؛ زمانی که سانتر بازیکن عمان ابتدا توسط دروازه‌بان قطر دفع شد و بعد مهاجم شماره 7 عمان که هنگام سانتر، عقب تر از اخرین مدافع قطر بود، خودش را به توپ رساند و دروازه قطر را باز کرد.


 
گروه داوری این صحنه را هم آفساید تشخیص داد تا قطر موفق به کسب 3 امتیاز شود. در پایان نیمه اول و بعد در پایان بازی، چندین بازیکن عمان و همینطور مدیر این تیم به شدت به داور اعتراض کردند و برانکو هم در کنفرانس مطبوعاتی تصمیمات داور را در نتیجه بازی اثرگذار دانست.

 

1610002

 


 
خالد الشکیلی مجری یکی از برنامه‌های تلویزیونی عمان پس از بازی، کیفیت و تصمیمات داور را "شرم‌آور و نمایشی" توصیف کرد و از فدراسیون فوتبال عمان خواست این ماجرا را پیگیری کند.  


یکی دیگر از روزنامه‌نگاران عمانی کیفیت داور سریلانکایی مسابقه را نشانه "ناکامی کنفدراسیون فوتبال اسیا در بخش داوری" توصیف کرده است.


 
اتفاقات بازی عمان-قطر درحالی به شدت خبرساز شده که دو داور ایرانی هم در تیم داوری این مسابقه حضور داشتند.  علی میرزابیگی به عنوان کمک دوم حضور داشت و موعود بنیادی فر داور چهارم بود.

 

1610001

 

1609998

 

نکته جالب این که حالا عمان از ای اف سی خواسته تا پریرای سری لانکایی به کلی از فهرست داوران بین المللی قاره آسیا خارج شود؛ داوری که مسیر صعود برانکو ایوانکوویچ به مرحله بعدی را با دشواری همراه کرده‌است.

دیدگاه‌ها