کد خبر : 1760433 | 18 خرداد 1400 ساعت 20:47 | 24.1K بازدید | 2 دیدگاه

پوشاندن خالکوبی؛ نقض قانون چینی ها پس از 3 سال!

بازیکنان تیم ملی چین پس از 3 سال توانستند بدون پوشاندن تتوهای روی بدن خود، در یک مسابقه فوتبال حاضر شوند.

به گزارش "ورزش سه"، پس از اینکه دولت چین ویزای تیم های سوریه و مالدیو را به بهانه کرونا صادر نکرد، میزبانی گروه A از این کشور گرفته و به کشور بی طرف امارات داده شد. اما گرما و شرجی شهر شارجه باعث شد تا بازیکنان تیم ملی چین پس از 3 سال از تصویب قانون انجام مسابقه فوتبال با پوشاندن تتو که توسط دولت چین مصوب شده است، در بازی با فیلیپین بدون استفاده از باندهای پزشکی وارد زمین مسابقه شوند!

 

 

1610013

 


داستان از این قرار است که در سال 2016 دولت چین در مصوبه ای، بازیکنان فوتبال را مجبور به پوشیدن زیر پیراهن و باندهای نواری پزشکی طولانی برای پوشاندن تتوی بدن خود در جام ملت های آسیا 2019 کرد. این طرح در اوایل سال 2018 به تصویب رسید و هدف آن جلوگیری از فرهنگ هیپ هاپ بود. چین چندین خواننده رپ را از برنامه های معروف تلویزیونی حذف کرد، اما در زمان تشریح قوانین، این کشور مشخص نکرد که آیا ورزشکاران نیز باید از این قانون تبعیت کنند یا نه

 

 

1610012

 

1610007


در جام ملت های آسیا 2019 که در گرمای امارات برگزار شد، مارچلو لیپی سرمربی وقت چینی ها خیلی در این خصوص اظهارنظری نکرد اما ژانگ لینپینگ مدافع و ستاره چین با این طرح مخالفت کرد و نیویورک تایمز در آن زمان علت نیمکت نشینی این بازیکن را، مجازات بخاطر خال کوبی های پرتعداد بر روی تمام بدنش اعلام کرد. خالکوبی هایی که حتی روی بازوها و گردن او نیز شامل می شد.

 

1610011


در طی این سالها، بازیکنان چینی در سوپرلیگ این کشور حق به نمایش گذاشتن خالکوبی های خود را نداشتند و باید با پارچه نواری آن را می پوشاندند. اما در بازی روز گذشته این تیم مقابل فیلیپین، بازیکنان چین به دلیل گرما و رطوبت هوای شارجه، بعد از 3 سال اجازه پیدا کردند تا بدون استفاده از باند و نوار برای مخفی کردن تتوهای خود به میدان بروند.


چین در نهایت این بازی را با نتیجه 2 بر صفر برنده از زمین خارج شد. آنها برای صعود از این مرحله، باید در دو دیدار بعدی خود مقابل مالدیو و سوریه، حداقل 4 امتیاز کسب کنند تا با خیال راحت راهی مرحله سوم و اصلی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر شوند.

 

1610012

دیدگاه‌ها