کد خبر : 1760465 | 19 خرداد 1400 ساعت 14:03 | 24.3K بازدید | 1 دیدگاه

با حضور لهستان اسپانیا، سوئد و اسلواکی

یورو ۲۰۲۰؛ در انتظار رقابتی تنگاتنگ در گروه E

گروه E یورو 2020 یکی از جذاب ترین گروه هاست؛ جایی که اسپانیا، لهستان و سوئد رقابت هیجان انگیزی برای صعود خواهند داشت.

یورو ۲۰۲۰؛ در انتظار رقابتی تنگاتنگ در گروه E

به گزارش "ورزش سه"، چیزی به شروع یورو 2020 نمانده و در ادامه بررسی گروه های این مسابقات این بار نوبت به گروه E رسیده است؛ گروهی که تیم های اسپانیا، لهستان، سوئد و اسلواکی در آن حضور دارند و بی شک رقابت هیجان انگیزی برای صعود را در آن شاهد خواهیم بود چرا که سه تیم از چهار تیم گروه E در صورت صعود از گروه خود پتانسیل حضور در مراحل بالاتر را دارند.

 

در ادامه تیم های گروه چهارم یورو 2020 را مورد بررسی قرار داده ایم:

 

1610245

 

اسپانیا:

یک چالش بزرگ پیش روی لوئیز انریکه و شاگردانش قرار دارد؛ آنها به واسطه دستاوردهای تیم ملی اسپانیا در یک برهه زمانی خاص به شدت مورد توجه قرار دارند اما سرمربی اسپانیا معتقد است که از این چالش نمی ترسد و با جوانانی که عملکردشان او را شگفت زده کرده به دنبال رقم زدن یک یوروی موفقیت آمیز است. با توجه به اینکه انریکه فرصت آزمایش چهره های جدید را داشته، انتظار این می رود که اسپانیا با ترکیبی جدید پای به یورو 2020 بگذارد؛ این انتظار زمانی قوت می گیرد که بدانیم سرخیو راموس جایی در لیست انریکه در یورو 2020 ندارد. دوران طلایی تیکی تاکا به پایان رسیده و با پایان دوران فوتبالی ستاره های آن دوره، انریکه و تیمش به دنبال رقم زدن فصل جدیدی هستند. اسپانیا در نوامبر با 6 گل آلمان را در لیگ ملت ها شکست داد اما در ماه مارس مقابل یونان در مقدماتی جام جهانی با نتیجه مساوی بدون گل متوقف شد. این تیم در گروهی که سوئد هم در آن حضور داشت با 8 برد از 10 بازی و تنها 5 گل خورده به یورو صعود کرد.


بعد از پایان تیکی تاکا بازهم فوتبال اسپانیا، بر مبنای مالکیت توپ ادامه می یابد و در چنین شرایطی بی شک تیاگو آلکانتارا شاخص ترین چهره لاروخا در یورو خواهد بود؛ بازیکنی که با تجربه و تسلط بالای خود، نبض میانه میدان تیم ملی کشورش را باید به بهترین شکل ممکن به کار بیاندازد؛ نقشی شبیه به نقش ژاوی افسانه ای در اسپانیا. در کنار تیاگوی باتجربه، اسپانیا جوان های خوبی هم دارد؛ فران تورس، وینگر 21 ساله یکی از این بازیکنان است که پس از هت تریک در جریان پیروزی 6 بر صفر مقابل آلمان خود را در تیم ملی کشورش مطرح کرد. وینگر سیتی، فصل خوبی همراه با این تیم داشت و در عرصه ملی هم طی 10 بازی 6 گل به ثمر رسانده است. بزرگترین نگرانی اسپانیا در این جام خط دفاعی خواهد بود؛ جایی که انریکه با قلم کشیدن روی نام راموس ریسک بزرگی به جان خرید و به نظر می رسد که ایمریک لاپورته و پائو تورس مدافعان وسط این تیم در یورو باشند؛ تورس 24 ساله عملکرد باشگاهی بسیار خوبی داشته و به شدت مورد توجه رئال برای جانشینی راموس قرار گرفته است. لاپورته هم برای اولین بار حضور در تیم ملی اسپانیا را تجربه می کند؛ او از بین فرانسه و اسپانیا، حضور در تیم ملی اسپانیا را برگزید.

 

ترکیب احتمالی (3-3-4):

دروازه بان: داوید ده‌خیا
خط دفاعی: ایمریک لاپورته، پائو تورس، جوردی آلبا، مارکوس یورنته
خط میانی: کوکه، رودری، تیاگو
خط حمله: فران تورس، موراتا، دنی اولمو

 

یک نکته مهم:

اسپانیا بعد از فتح جام جهانی 2010 و  یورو 2012 عملکرد خوبی در تورنمنت های بزرگ نداشته و نهایت موفقیت این تیم حضور در مرحله یک هشتم نهایی بوده؛ اتفاقی که باعث شده تا دیگر اسپانیا را یک ابر قدرت ننامیم.

 

پیش بینی:

علی رغم تمامی تفاسیر، اسپانیا همچنان اسپانیاست و می توان روی این تیم حساب کرد. ترکیب چهره های جدید با چند بازیکن باتجربه، یک امیدواری بزرگ در انریکه به وجود آورد که بتواند حضور موفقی در یورو 2020 برای تیمش رقم بزند. صعود از گروه پنجم به عنوان تیم اول، چالش بزرگی برای اسپانیا خواهد بود چرا که رقیبان سرسختی چون سوئد و لهستان را پیش رو دارد. البته با توجه به شرایط کلی تیم های گروه، اسپانیا از شانس بسیار بالاتری برای کسب رتبه نخست برخوردار است.

 

1610246

 

سوئد:
غیبت زلاتان در لیست نهایی تیم ملی سوئد برای یورو 2020 مهمترین خبری بود که در مورد این تیم طی هفته های اخیر منتشر شده است. مصدومیت از ناحیه زانو، باعث شد تا این ستاره 39 ساله از همراهی تیمش در یورو بازبماند. به این ترتیب سوئد، مهمترین چهره خود را در یورو به همراه نخواهد داشت؛ اتفاقی که البته می تواند موجب رقم خوردن اتفاقات مثبت دیگری در سوئد شود چرا که آنها در نبود ابراهیموویچ هم تیم خوبی دارند. در غیاب ایبرا، باید امیل فورسبرگ را شاخص ترین چهره سوئد بنامیم؛ بازیکن 29 ساله ای که این فصل با 7 گل و 4 پاس گل به لایپزیش کمک کرد تا رتبه دوم بوندس لیگا را به دست بیاورد؛ این هافبک تهاجمی با توانایی بالایی که در ایجاد موقعیت و گلزنی دارد، نقش پر رنگی در برنامه های تهاجمی سوئد ایفا خواهد کرد.
الکساندر ایساک، پدیده 21 ساله سوئدی ها که فصل درخشانی در رئال سوسیداد داشت و با 17 گل و رتبه پنجمی لالیگا به اردوی تیم ملی کشورش ملحق شد، در نبود زلاتان باید جور خط حمله تیم ملی کشورش را بکشد؛ البته اگر از او در ترکیب اصلی استفاده شود و خود این بازیکن هم بتواند عملکرد باشگاهی اش را در یورو هم تکرار کند. دیان کولوسفسکی، ستاره 21 ساله یووه دیگر نیروی جوان و با انگیزه سوئدی هاست که در میانه میدان در کنار فورسبرگ باتجربه می تواند قدرت بالایی به خط هافبک تیمش ببخشد. با تمامی این تفاسیر به نظر می رسد که خلا بزرگ در تیم سوئد نبود یک رهبر در غیاب زلاتان باشد، چیزی که تفاوت اساسی این تیم با لهستانی است که با لواندوفسکیِ بزرگ رقیب اصلی سوئد در راه کسب رتبه دوم گروه به شمار می رود.

 

ترکیب احتمالی (2-4-4):

دروازه بان: رابین اولسن
خط دفاعی: لودویگ آگوستینسون، مارکوس دانیلسون، امیل کرافت، ویکتور لیندلوف
خط میانی: آلبین اکدال، امیل فورسبرگ، سباستین لارسون ، کریستوفر اولسون
خط حمله: دیان کولوسفسکی، الکساندر ایساک

 

یک نکته مهم:

بهترین عملکرد سوئد در تاریخ جام ملت های اروپا به دو دهه پیش بر می گردد؛ جایی که این تیم به عنوان میزبان مسابقات توانست تا مرحله نیمه نهایی پیش برود اما در این مرحله با قبول شکست 3 بر 2 مقابل آلمان از صعود به دیدار پایانی باز ماند.

 

پیش بینی:

رتبه ای که برای صعود شاگردان اندرسون از گروه پنجم پیش بینی می شود، رتبه دومی است؛ البته این تیم برای کسب رتبه دوم رقابت تنگاتنگی با لهستان خواهد داشت؛ با این فرض که اسپانیا به عنوان صدرنشین از این گروه صعود کند.

 

1610244

 

لهستان:

لهستان که در آخرین دوره یورو حضور داشت، نمایش ناامید کننده ای در یورو 2018 از خود به جای گذاشت و در گروهی که همه صعود این تیم را متصور بودند با کسب تنها یک برد در رتبه آخر قرار گرفت. لهستان با هدایت پائولو سوسای پرتغالی که در دوران بازی 52 بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفته بود، به دنبال پاک کردن خاطره تلخ جام جهانی روسیه است. برای رقم زدن چنین اتفاقی، همه نگاه ها به سمت رابرت لواندوفسکی خیره شده؛ خطرناک ترین مهاجم حال حاضر فوتبال اروپا که با 41 گل زده رکورد 49 ساله گرد مولر را شکست. او مصمم است تا بتواند در بهترین کیفیت فردی خود، در نقش ستاره برای لهستان ظاهر شود؛ اتفاقی که در جام جهانی روسیه در رقم زدن آن ناکام بود و بدون گل زده تورنمنت را به پایان رساند.
لهستان در کنار بازیکنان باتجربه، جوان های خوبی هم دارد؛ یکی از این جوان ها که برای حضور در خط هافبک تیم  کشورش بی تابی می کند، جاکوب مدر است که فصل درخشانی در برایتون داشت. لهستان دو دروازه بان باتجربه به نام های شزنی و فابیانسکی دارد و در کنار خط حمله قدرتمند، هافبک های باکیفیتی هم چون کارول لینتی ، گرگزورز کریچوویاک ، پیوتر زیلیسکی و ماتئوش کلی را هم دارد ولی نگرانی بزرگ این تیم در خط دفاعی است که بازیکنانش در حد و اندازه های بازیکنان دیگر پست ها نیستند.

 

ترکیب احتمالی (1-3-2-4):
دروازه بان: وویچک شزنی
خط دفاعی: یان بدنارک، ماچی ریبوس، کامیل گلیک ، توماش کدزیور
خط میانی: کارول لینتی، گرزگوژ کریچوویاک، کامیل یوزویاک، متئوش کلیچ، پیوتر زیلینسکی
خط حمله: رابرت فواندوفسکی

 

یک نکته مهم:

پائولو سوسا به عنوان سرمربی در عرصه ملی افتخار قابل ذکری ندارد اما در عرصه باشگاهی توانسته چندین قهرمانی در سطح لیگ به دست بیاورد. اینک زمان آن رسیده که این سرمربی پرتغالی در دنیای فوتبال ملی هم خود را محکی جدی بزند.

 

پیش بینی:

لهستان تیم نسبتا کامل و یکدستی است و می تواند در دو بازی حساس با پرتغال و سوئد در حد حریفی ظاهر شود که مستحق برد است. پشتوانه اصلی لهستان، لواندوفسکی است و به نظر می رسد در گروهی که سوئد زلاتان را ندارد، لهستان را باید شانس دوم صعود بنامیم.

 

1610247

 

اسلواکی:
اسلواکی بعد از نمایش تحسین برانگیزی که در یورو 2016 داشت در این دوره حضور یافته است. این تیم در مرحله گروهی روسیه را شکست داده و با انگلستان مساوی کرده بود تا موفق به کسب جواز حضور در مرحله حذفی مسابقات شود. صعود دوباره به یورو اتفاقی بود که اسلواکی پس از غلبه بر بوسنی و جمهوری ایرلند در پلی آف آن را رقم زد. عملکرد چند وقت اخیر این تیم اما هوادارانش را به کسب نتایج دوره قبل مردد کرده است. اسلواکی در لیگ ملت های اروپا به سطح دوم سقوط کرد و اینک استفان تارکوویچ که بعد از برکناری هاپال ابتدا به عنوان سرمربی موقت و سپس به عنوان سرمربی دائم، هدایت اسلواکی را به عهده گرفت به دنبال تکرار خاطرات یوروی قبل برای بازگشت اسلواکی به روزهای خوش است. او برای شگفتی سازی دوباره ابزار جوان و خوبی به ویژه در فاز دفاعی در اختیار دارد؛ از خط دروازه با حضور دوبراوکا و روداک گرفته تا خط دفاعی که رهبری آن را میلان اشکرینیار، مدافع میانی اینترمیلان بر عهده خواهد داشت. بزرگترین نگرانی اسلواکی اما در فاز تهاجمی است که این مشکل را از یورو 2016 تا به امروز با خود حفظ کرده است.

 

ترکیب احتمالی (1-4-1-4):

دروازه بان: مارتین دوبراوکا
خط دفاعی: توماش هوبوچان، میلان اشکرینیار، لوبومیر شاتکا، پیتر پکاریک
خط میانی: استانیسلاو لوبوتکا، روبرت ماک، مارک همشیک، یورای کوچکا، اوندری دودا
خط حمله: میخال ددوریش

 

یک نکته مهم:

چکسلواکی در سال 1976 در حالی که 8 نفر از بازیکنانش را اسلواک ها تشکیل می دادند قهرمان جام ملت های اروپا شده بود. بعد از تجزیه این کشور و به استقلال رسیدن اسلواکی، تیم ملی فوتبال این کشور برای اولین بار در سال 2016 موفق به حضور در جام ملت های اروپا شد و توانست با صعود از گروهش، نمایش قابل توجهی از خود ارائه کند. تارکوویچ در آن دوره، دستیار کوژاک در تیم ملی اسلواکی بود.

 

پیش بینی:

اسلواکی در دوره قبل با یک مساوی و یک برد و 4 امتیاز به عنوان یکی از تیم های برتر سوم راهی مرحله بعد شد. گروهی که آنها در این دوره دارند شرایط مشابهی با دوره گذشته دارد و اگر بتوانند همان نمایش را تکرار کنند می توانند حتی 4 امتیاز از سوئد، اسپانیا و لهستان بگیرند اما در صورت تحقق این اتفاق نیز تضمینی وجود ندارد که اسلواکی یکی از 3 تیم برتر این دوره هم بوده و راهی مرحله حذفی شود.

 

 

 

دیدگاه‌ها